האם חלום המכונית המרחפת עומד להתגשם בקרוב, דווקא בזכות מהפכת הרחפנים? כך סבורים בחברת EHang הסינית, שהציגה בתערוכת האלקטרוניקה CES את הרחפן הגדול ביותר בעולם - גדול מספיק על מנת שאדם אחד יוכל להיכנס לתוכו ולטוס בו במהירות של כ-100 קמ"ש, בגובה של כשלושה קילומטרים למשך זמן טיסה של כ-23 דקות.

מערכת הפיקוד והשליטה של הרחפן העצום נשענת כולה על אפליקציה המותקנת בסמארטפון של המשתמש. האפליקציה מסוגלת לנווט את כלי התעופה בין נקודות שונות על המפה, לשלוט בהמראה ובנחיתה, ולוודא שמזג האוויר מאפשר טיסה במסלול זה. לטענת היצרן, כל מערכת ברחפן נהנית מגיבוי ליתר ביטחון, כך שאם אחד משמונת המדחפים יפסיק לפעול באוויר, מדחף אחר יוכל להחליף אותו באופן מידי, ועדיין לשמור על איזון.

בגזרת העיצוב הרחפן הזה מקבל ציון מושלם; הוא נראה קרבי, כל חלק בו מושקע ומלוטש, דלתות הכנף מדליקות והמושב מזכיר מושב של מכונית מרוץ.

אז מתי נוכל לקחת את הרחפן של EHang לסיבוב? למרות שבחברה סבורים כי במהלך השנים הקרובות יוכל הכלי להחליף מכוניות רבות הנמצאות כיום על הכביש, נדמה שמדובר בהערכה אופטימית מדי: הרחפן עדיין לא זכה לאישור טיסה מצד אף אחת מרשויות הפיקוח המערביות, ומחירו מוערך בכמה מאות אלפי דולרים - כלומר לא בהכרח זול יותר ממחירו של מטוס קל לשימוש אישי. היתרונות הברורים שלו הם נוחות, מהירות ובעיקר היכולת להמריא ולנחות בכל מקום.