המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') בירידות שערים ברקע לעליות באירופה ובוול סטריט. הסוחרים ממשיכים להתמקד במחירי הנפט, שהיום מתאוששים ועולים ביותר מ-2%. מניות האנרגיה הכבידו על מדד המעו"ף שאיבד מערכו כ-0.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

 

הנפט ממשיך לזעזע את השווקים, ונסחר אמש בתנודתיות חריפה. במהלך היום נפל המחיר של חבית נפט מסוג WTI מתחת ל-30 דולר לחבית, שפל שלא נראה מאז דצמבר 2003, לפני שהתאושש והתבסס, לעת עתה, מעל הרף הפסיכולוגי של 30 דולר. היום נסחר הנפט בעלייה חדה של יותר מ-2%.

 

הפניקה שנוצרה בשווקים בעקבות הקריסה במחירי הנפט והחשש מהאטה בסין, הובילה לכך שכמחצית מהמניות במדד ה-S&P נכנסו באופן רשמי לטריטוריה דובית. כלומר, 247 מניות ירדו ב-20% ומעלה מרמות השיא שלהן ב-52 השבועות האחרונים.

היום פורסמו נתוני סחר מעורבים מסין. מחד, הייצוא והייבוא במונחי דולר ירדו פחות מהמצופה בדצמבר 2015, ומאידך במונחי יואן רשם הייצוא ממדינת הענק עלייה.

ובינתיים, לראשונה מזה 7 שנים, ב-JP מורגן ממליצים למשקיעים לא להיות חשופים לשוק המניות. האנליסטים כותבים שצריך לנצל כעת כל עלייה כדי למכור מניות, כי הסיכון גדול מאוד. 

שאלת עתידה של רשת מגה עשויה להתגלגל לפתחו של בית המשפט עוד השבוע - כך מעריכים מקורות בסביבת החברה. לדבריהם, הניסיון למכירת רשת "מגה בעיר" כשל, והלחץ ההולך וגובר מצד ה ספקים מציב סימן שאלה על יכולתה של הרשת להמשיך ולפעול בשבוע הבא. ייתכן כי אלון רבוע כחול , החברה-האם של מגה, תגיש כבר השבוע בקשה להקפאת הליכים ולפירוק הרשת. [לסיפור המלא]

 עדי ברנדר, ראש אגף מקרו כלכלה ומדיניות בחטיבת המחקר ב בנק ישראל אמר היום כי "ירידת מחירי הגז בשוק העולמי מעלה שאלות מהותיות לגבי כדאיות הייצוא". בעקבות דבריו, יחידות ההשתתפות וביניהן, דלק קידוחים , אבנר  ורציו , סיימו בירידות חדות.

בנק הפועלים  מבצע שינויים מהותיים במבנה הנהלת הבנק וממנה את אריק פינטו, מנהל החטיבה הקמעונאית, לתפקיד COO (סמנכ"ל תפעול, Chief Operating Officer) שיהיה גם ממלא מקום מנכ"ל הבנק, מה שלמעשה מסמן אותו כיורש עתידי של ציון קינן. בנה"פ מקים גם חטיבת חדשנות וממנה את מנכ"ל ישראכרט למנהל החטיבה הקמעונאית.

טאואר   הוסיפה לרכז עניין לאחר שזכתה אתמול להמלצת קנייה אגרסיבית מבית ההשקעות דרקסל-המילטון במחיר יעד של 28 דולר, פרמיה של יותר מ-100% על מחירה בשוק.

פרוטרום  זינקה אתמול ברקע הודעתה על רכישת חברה אמריקאית תמורת 20 מיליון דולר, כחלק ממסע רכישות אגרסיבי במיוחד, שהתעצם ב-2015.

אל על  עמדה במוקד ברקע התנודתיות במחירי הנפט. המניה נסחרה אתמול בתנודתיות עזה, עובדה שממשיכה להדגיש את התלות שלה במחירי הזהב השחור.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]