נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר היום (א'), בעקבות הסרת הסנקציות על איראן, כי ממשלו הצליח לחסום "כל נתיב אפשרי של איראן להשגת נשק גרעיני" וכי ממשלו ידע "אם איראן תנסה לפרוץ את ההסכם" ולהמשיך ליישם את תכניתה הגרעינית.

"הידברות ישירה עם עם ממשלת איראן, באופן מתמשך, בפעם הראשונה מזה עשרות שנים, יצרה הזדמנות יוצאת דופן, חלון הזדמנויות, לפתרון סוגיות חשובות", אמר אובמה בהודעה מהבית הלבן.

זה יום טוב, השגנו את ההתקדמות ההיסטורית הזו באמצעות דיפלומטיה, בלי לחולל מלחמה נוספת במזרח התיכון". אמר נשיא ארה"ב.

לדבריו, ההסכם הגרעיני והסרת הסנקציות הם "אבן-דרך" היסטורית במאמץ למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני.

בפנותו לעם האיראני אמר אובמה: "יש לכם תרבות עשירה, שעשויה לתת תרומה ממשית לעולם... לעם האיראני כולו, ובמיוחד לצעירים שבו, ניתנת עתה הזדמנות ליצור קשרים חדשים עם העולם ולבנות עתיד טוב יותר".

בהודעתו הקצרה, השיק אובמה מסע הסברה של ממשלו להדיפת התקפות של הגוש הרפובליקני בקונגרס על הסרת הסנקציות ועל ההסכם הגרעיני בכלל. קרוב לוודאי, שהמתמודדים הרפובליקנים על מועמדות מפלגתם לנשיאות יגבירו את התקפותיהם על הממשל הנוכחי ועל המתמודדת הדמוקרטית, הילארי קלינטון, בגין ההתקפות. קלינטון הובילה את המאמצים להשגת ההסכם בהיותה שרת-החוץ החוץ.

המתמודדים הרפובליקנים כבר תקפו את הממשל בגין שחרור איראנים, שהואשמו בהפרת הסנקציות נגד איראן, כדי להשיג שחרורם של 5 אזרחים אמריקאים מבתי-כלא באיראן. הרפובליקנים טוענים, שמדובר בכניעה לסחטנות, שתעודד את איראן לשבות בני-ערובה חדשים.