גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איל וולדמן: "המיזוג עם איזיצ'יפ הוא לא מיזוג נוחות"

בעלי המניות באיזיצ'יפ אישרו את המכירה למלאנוקס, שתשלם 811 מיליון דולר, ומנכ"ל מלאנוקס מבטיח: "זו תהיה חברה יותר גדולה, עם צמיחה מהירה יותר ושילוב של הטכנולוגיות. אנחנו גאים בכך שמדובר בעסקה הגדולה אי פעם בין חברות היי-טק ישראליות"

איל וולדמן, ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר
איל וולדמן, ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר

"איזיצ'יפ היא רכישה אסטרטגית עבור מלאנוקס. היא תוסיף לנו טכנולוגיות של עיבוד מידע, ואני מקווה שבעוד מספר שנים נראה בשוק מוצרים שמשלבים את הטכנולוגיות של שתי החברות", כך אמר היום איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, לאחר שאתמול עברו החברות את המשוכה המשמעותית ביותר בדרך לאישור העסקה.

מלאנוקס  רוכשת את איזיצ'יפ  בעסקה של 811 מיליון דולר (כ-610 מיליון דולר בנטרול המזומן בקופת איזיצ'יפ, ולפי מחיר של 25.5 דולר למניה), ואתמול בעלי המניות של איזיצ'יפ אישרו את העסקה ברוב של 84.2% לעומת 15.8% מתנגדים (הרוב המינימלי שנדרש היה 75%). האישור אתמול הגיע אחרי שבאסיפה קודמת, שכונסה בנובמבר, ירד הנושא מסדר היום ברגע האחרון, לאחר שהחברות הבינו שלא ישיגו את הרוב הנדרש לאישור, בשל התנגדות של בעלי מניות מיעוט באיזיצ'יפ.

אז, מלאנוקס נתנה לאיזיצ'יפ תקופה של 30 יום לנסות למצוא רוכש אחר - ולאחר שרוכש כזה לא נמצא, השתיים התקדמו עם העסקה ביניהן וזכו לרוב הנדרש. העסקה צפויה להיסגר סופית לקראת סוף פברואר. "למעשה, עכשיו זו רק המתנה בירוקרטית לכל האישורים", אומר וולדמן, שלא צופה סיכון להשלמת העסקה.

- היה שלב בדרך שחששת לגורל העסקה?

"כן".

- דיברתם עם משקיעים של איזיצ'יפ?

"קודם כל, נתנו לאיזיצ'יפ את התקופה של ה-go shop (תקופה של 30 יום למצוא רוכש אחר, ש.ח.ו) כי חשבנו שזו הדרך הטובה ביותר להראות לבעלי המניות שהם מקבלים שווי מלא על החברה, וזאת כשאנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להשוות כל הצעה שתגיע. איזיצ'יפ פנתה לקונים פוטנציאליים אחרים והראינו שאין אלטרנטיבות, ושהשווי הוא מלא. דיברנו עם המשקיעים האקטיביסטיים ושכנענו אותם".

הערכתם שיש סיכוי שתגיע הצעה אחרת?

"לא. חשבנו שאיזיצ'יפ לא תקבל הצעה יותר טובה. לדעתי, המשקיעים של איזיצ'יפ מקבלים שווי מלא עם פרמיה ראויה. אני לא חושב שהם היו רואים מחיר כזה בזמן הקרוב אם איזיצ'יפ הייתה נשארת חברה עצמאית".

לדבריו, העסקה חיובית גם לעובדי איזיצ'יפ: "זו תהיה חברה יותר גדולה, עם צמיחה מהירה יותר ושילוב של הטכנולוגיות, מה שיפתח אפשרויות גידול בתוך החברה. איזיצ'יפ היא חברה מעולה - שלא תביני לא נכון - אבל ביחד עם מלאנוקס נצמח מהר יותר ויהיו לנו יותר אפשרויות". הערכות אנליסטים מדברות על כך שהעסקה תגדיל את היקף השוק הפוטנציאלי של מלאנוקס ב-2 מיליארד דולר, ל-14 מיליארד דולר ב-2017.

בחזרה לסיסקו?

איזיצ'יפ ומלאנוקס ממוקמות שתיהן ביקנעם. איזיצ'יפ, שנוסדה ומנוהלת על-ידי אלי פרוכטר, מפתחת ומשווקת שבבים לנתבי רשתות תקשורת, ומלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית. החברות הודיעו על העסקה ביניהן בסוף ספטמבר, ולמחרת סיפר וולדמן במסיבת עיתונאים איך נרקמה העסקה: "דיברנו על המיזוג מספר שנים. ישבנו הרבה במסעדת 'אל באבור' ביקנעם והעלינו כמה קילו ביחד. בשנים האחרונות, הקונסטלציה לא התאימה. עכשיו היא נכונה".

כעבור זמן קצר נתקלו השתיים בהתנגדות מוצהרת ראשונה, מצד בעלת מניות מיעוט באיזיצ'יפ, קרן Raging Capital. הקרן טענה גם נגד תהליך המכירה וגם נגד השווי שמתקבל. בהמשך, גם חברת הייעוץ לגופים המוסדיים Glass Lewis המליצה להתנגד לעסקה, בניגוד לחברות הייעוץ ISS ואנטרופי שהמליצו לתמוך. בשלב מסוים טענו אנשי Raging שזהו "מיזוג של נוחות בין חברים". על כך אומר היום וולדמן כי "זה לא נכון. היה מו"מ לא קל בין איזיצ'יפ למלאנוקס, שכלל כמה שלבים, ואני חושב שבאיזיצ'יפ עשו בו עבודה מאוד טובה".

לאחר תקופת ה-go-shop שבה לא צץ רוכש אחר, קרן Raging הודיעה על תמיכתה בעסקה ומימשה את רוב ההחזקה באיזיצ'יפ.

מחיר המניה בעסקה, 25.5 דולר, מהווה פרמיה של 14.4% על מניית איזיצ'יפ ביום שלפני הדיווח הראשון על העסקה. מניית איזיצ'יפ נפלה כמה חודשים קודם לכן אחרי שסיסקו, הלקוחה המרכזית שלה, הודיעה שלא תשתמש במעבדי הדור-הבא של איזיצ'יפ ותעבור לפיתוח עצמי שלה.

- אמרת שבשנים קודמות הקונסטלציה לעסקה לא הייתה נכונה, והפעם כן. מה היה שונה הפעם?

"למעשה, ההכרזה של סיסקו, הירידה בשווי של איזיצ'יפ והמיזוגים שהיו כמו ברודקום-אבאגו - הערכה של כל מה שקורה בשוק הובילה למסקנה שזה התזמון המתאים".

- דיברתם עם סיסקו? מה הצפי שלכם בנושא?

"סיסקו לקוח גדול ומשמעותי של איזיצ'יפ, שקיבל החלטה לפתח את הדור הבא בעצמו. אנחנו מקווים להמשיך לעבוד עם סיסקו ולהגדיל את המכירות לסיסקו, אני לא חושב שזה יהיה קל ולא יודע מה ההסתברות לכך כרגע, אבל כן, אנחנו מדברים איתם".

עם השלמת העסקה, מייסד ומנכ"ל איזיצ'יפ, אלי פרוכטר, צפוי להישאר בחברה תקופה מסוימת ולאחר מכן יעזוב. פרוכטר מסר אתמול עם אישור העסקה כי "אנחנו מרוצים מהתמיכה של בעלי המניות שלנו בעסקה, ומצפים לעבוד עם מלאנוקס על השלמת העסקה לטובת כלל בעלי העניין שלנו, כולל העובדים המסורים, הלקוחות והשותפים".

- אחרי איזיצ'יפ, צפויות עוד רכישות מצד מלאנוקס?

וולדמן: "קודם כל נעסוק באינטגרציה של איזיצ'יפ. עד היום עשינו שש רכישות וזו הרכישה הכי גדולה של מלאנוקס. אגב, הבנתי שזו גם הרכישה הכי גדולה בין חברות היי-טק ישראליות, ואנחנו גאים בזה. במקביל, חברות ממשיכות לפנות אלינו ואנחנו ממשיכים להסתכל, אם נראה שיש משהו שיכול להוסיף לצמיחה של מלאנוקס, ייתכן שנרכוש".

הצפי: הכנסות מלאנוקס יזנקו

במקביל, מלאנוקס אשררה אתמול את התחזיות שלה לרבעון הרביעי של 2015, והיא ממשיכה לצפות להכנסות של 171-176 מיליון דולר, צמיחה של 21%-25% מהרבעון המקביל; הרווחיות הגולמית Non-GAAP תהיה 71.5%-72.5% ותימשך מגמת העלייה בהוצאות התפעוליות. בכך תסיים מלאנוקס את שנת 2015 עם הכנסות של 652-657 מיליון דולר, צמיחה של כ-41% לעומת 2014.

אחד החששות של המשקיעים בנוגע למלאנוקס קשור לכניסתה הצפויה של אינטל לתחרות מול מלאנוקס בשוק האינפיניבנד. וולדמן נשמע בטוח ביכולות מלאנוקס להתמודד. "אינטל עושה למעשה סטנדרט פרטי שמתחרה באינפיניבנד. לדעתי זה חיסרון", הוא אומר. "מדברים על זה מעל שנה, אנחנו מחכים לראות את המוצרים, ואני חושב שהם יהיו בנחיתות לעומת מלאנוקס ושנוכל לשמר חלק גדול מהלקוחות".

עוד כתבות

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ארה"ב ועוד 17 מדינות בקריאה משותפת: "לשחרר חטופים מיד"

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו מגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

וול סטריט / צילום: Shutterstock

ירידות חדות בוול סטריט; מטא מתרסקת ומאבדת קרוב ל-200 מיליארד דולר משוויה

נאסד"ק יורד בכ-2% ● ירידה חדה בצמיחה בארה"ב, מזרחי טפחות: "הנתון לא מביא לשינוי בציפיות להורדת ריבית" ● ישראליות: מובילאיי וצ'ק פוינט יורדות בעקבת הדוחות ● המניה המועדפת על ביל אקמן מזנקת לאחר הדוחות ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון ● מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות