רשת מגה צפויה לרשום הפסד תפעולי של 15 מיליון שקל בתקופת ההקפאה, כלומר בפרק זמן של 30 ימים שלגביו אישר בית המשפט הקפאת הליכים לרשת - כך עולה מתוכנית ההפעלה שהגישו נאמני הרשת לבית המשפט.

הנאמנים - עו"ד אהוד גינדס, רו"ח טרבלסי ועו"ד אמרי ברטוב - אומרים כי בחודש שלאחר מכן יתייצב ההפסד התפעולי על 1.8 מיליון שקל.

את עיקר הסיבות להפסד התפעולי תולים הנאמנים במלאי חסר ובצורך שהיה לחדשו.

לפי התוכנית, הנאמנים מצפים למכירות בהיקף של 40 מיליון שקל בשבוע, בשאיפה להעלות את המכירות לרמה של 50 מיליון שקל בשבוע, החל מהשבוע הרביעי להקפאה. ההערכה היא כי בתקופה זו ינועו המכירות בין 190 ל-220 מיליון שקל.

לדברי הנאמנים, בכוונתם לייצב את המכירות לרמה שנתית של 2.5 מיליארד שקל, על-מנת שהרשת תהיה אטרקטיבית למכירה.

תוכנית ההפעלה משקפת שיעור רווח גולמי של 29%, הנחשב לגבוה בענף אך לאופייני ביחס לחנויות שכונתיות.

עלויות השכר השוטפות בחודש ימים נאמדות ב-30 מיליון שקל בקירוב, כאשר רובן (26.5 מיליון שקל) הן עלויות שכר ישירות, והיתר (3.4 מיליון שקל) הן עלות העסקת עובדי קבלן.

למגה הוצאות כבדות בגין שכר דירה בסניפים וכן הוצאות הפעלה שונות, שהן לבדן נאמדות ב-25 מיליון שקל וכוללות, לדוגמה, דמי ניהול, ארנונה, תחזוקה, מערכות מידע ועוד.

רשת מגה מונה נכון להיום 127 סניפים שרובם (102 סניפים) הם סניפי מגה בעיר, 8 סניפים הפועלים תחת המותג מגה, 13 סניפים של זול בשפע, סניף בודד של YOU ו-3 סניפים של "הצרכניה של YOU". לא מן הנמנע כי במסגרת הליך המכירה המתוכנן, ייסגר חלק קטן מסניפים אלה.

 

נאמני הרשת נקטו שני צעדים מהותיים עבור עובדי החברה. ראשית, הם ביקשו את אישורו של בית המשפט לשלם לעובדי מגה את השכר מ-1 לינואר ועד ל-17 לינואר. מדובר בשכר עבור העבודה שטרם תקופת ההקפאה ושבגינו לא שולם להם שכר. שנית, הם ביקשו את אישורו של בית המשפט לשלם למפוטרי רשת YOU את כלל התשלומים המגיעים להם לרבות מענק הוותק שהובטח להם בשעתו ולא שולם בסופו של דבר.

שני מהלכים אלה חשובים מאוד לעובדים ומהווים מסר מרגיע הן למפוטרי YOU, שחששו מאוד כי לא יקבלו את התשלומים המגיעים להם, והן לעובדים הנוכחיים, שחששו כי לא יקבלו שכר עברו קצת יותר ממחצית חודש ינואר.