רשת שופרסל מתכוונת להתמודד על רכישת 20 מסניפי מגה - כך נודע ל"גלובס". רשת מגה מונה 127 סניפים - 102 מתוכם הם סניפי מגה בעיר, 8 סניפים פועלים תחת המותג מגה, 13 סניפים של זול בשפע, סניף בודד של YOU ו-3 סניפים של "הצרכניה של YOU".

נאמני הרשת, עו"ד אהוד גינדס, רו"ח גבי טרבלסי ועו"ד אמיר ברטוב, הצהירו כי רצונם למכור את הרשת כמקשה אחת, אבל ההערכות הן כי הרשת תפוצל בסופו של דבר, גם אם מסה גדולה של סניפים תימכר לקונה בודד.

בראשית השבוע קיימו הנאמנים פגישות גישוש ראשוניות עם רמי לוי, טיב טעם, יוחננוף והאחים צביקה ויוסי ויליגר, בעלי השליטה לשעבר בחברת המזון וילי פוד. הערב ימשיכו הנאמנים את סבב הפגישות וייפגשו עם נציגים מרשת מחסני השוק ומרשת ויקטורי.

 

בהתייחס לכוונת שופרסל להתמודד על רכישת סניפים אמר מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, ל"גלובס" כי "סימנו לעצמנו חנויות שאנחנו רוצים, ועכשיו אנחנו נמצאים בתהליכים של בחינה, והכול יהיה כפוף לחוק המזון ולאישורים".

לפי חוק המזון, רשת שיווק המחזיקה בנתח שוק של 30% באזור מסוים אינה יכולה לפתוח סניפים נוספים ללא אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים. רשת המחזיקה בנתח של 50% באזור מסוים אינה יכולה להתפתח עוד באותו אזור.

בשופרסל טוענים כי מגבלה זו היא להיות תקפה גם בכל הקשור למכירת סניפי מגה, וכן כי יש להתייחס לאפשרות שרכישת כל סניפי מגה באזור מסוים עשויה להביא את הרוכש לנתח השוק הבעייתי מבחינת החוק.

אברכהן הוסיף: "אני מצפה שישיתו על המכירה את חוק המזון. אבל במקרה שיבוצעו הנחות ביישום החוק, יש לעשות את ההנחות האלה לכל המתמודדים".

צפי למכירות ב-40 מיליון שקל בשבוע

אתמול (ג') הגישו הנאמנים לבית המשפט את תוכנית הפעלת הרשת בתקופת הקפאת ההליכים. מהתוכנית עולה כי מגה צפויה לרשום הפסד תפעולי של 15 מיליון שקל בתקופה זו, שתקפה מ-18 בינואר למשך 30 ימים. בחודש לאחר מכן מקווים הנאמנים לייצב את ההפסד התפעולי על 1.8 מיליון שקל. את עיקר הסיבות להפסד התפעולי תולים הנאמנים במלאי חסר ובצורך לחדשו.

לפי התוכנית, הנאמנים מצפים למכירות בהיקף של 40 מיליון שקל בשבוע, בשאיפה להעלות את המכירות ל-50 מיליון שקל מהשבוע הרביעי להקפאה. ההערכה היא כי בתקופה זו ינועו המכירות בין 190 ל-220 מיליון שקל.

לדברי הנאמנים, בכוונתם לייצב את המכירות לרמה שנתית של 2.5 מיליארד שקל על-מנת שהרשת תהיה אטרקטיבית למכירה.

תוכנית ההפעלה משקפת שיעור רווח גולמי של 29%. שיעור זה נחשב לגבוה בענף, אך אופייני לחנויות שכונתיות. עלויות השכר השוטפות בחודש נאמדות ב-30 מיליון שקל בקירוב. 3.4 מיליון שקל מתוכן הן עלות העסקת עובדי קבלן.

למגה יש גם הוצאות כבדות בגין שכר דירה וכן הוצאות הפעלה שנאמדות ב-25 מיליון שקל. לא מן הנמנע כי במסגרת הליך המכירה המתוכנן, ייסגר חלק קטן מסניפים אלה.

השבוע נקטו נאמני הרשת שני צעדים מהותיים עבור עובדי החברה. ראשית, הם ביקשו את אישורו של בית המשפט לשלם לעובדי מגה את השכר מ-1 בינואר עד 17 בינואר. מדובר בשכר עבור העבודה שלפני תקופת ההקפאה ושבגינו לא שולם להם שכר. שנית, הם ביקשו את אישורו של בית המשפט לשלם למפוטרי רשת YOU את כלל התשלומים המגיעים להם, לרבות מענק הוותק שהובטח להם בשעתו ולא שולם בסופו של דבר.