גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"עסקת מלאנוקס-איזיצ'יפ היא מיזוג בין חברים? זה קשקוש"

עו"ד שרון אמיר, שותף בכיר במשרד נשיץ ברנדס אמיר שמתמחה במיזוגים ורכישות, מספר על עסקת הענק של ההיי-טק הישראלי שאותה ליווה מקרוב, על קרן פימי שאותה הוא מלווה כבר 20 שנה, ועל הגופים הסיניים שרוכשים כאן עוד ועוד חברות

עו"ד שרון אמיר /  צילום: איל יצהר
עו"ד שרון אמיר / צילום: איל יצהר

כמה ימים אחרי שאסיפת בעלי המניות של איזיצ'יפ אישרה את מכירת החברה למלאנוקס ב-811 מיליון דולר, עורך הדין שליווה את איזיצ'יפ, שרון אמיר, שותף בכיר במשרד נשיץ ברנדס אמיר, יכול להסתכל אחורה ולסכם בסיפוק את המהלך. הדרך לאישור לא הייתה קלה: אחרי שכבר דווח על ההסכם, הגיעה קרן Raging Capital, בעלת מניות מיעוט באיזיצ'יפ, והודיעה על התנגדותה למהלך בטענה שדירקטוריון איזיצ'יפ ביצע הליך מכירה לקוי, ואף הציעה מועמדים מטעמה לדירקטוריון. הרוכשת, מלאנוקס, אפשרה בצעד לא שגרתי לאיזיצ'יפ לחפש רוכש פוטנציאלי אחר במשך 30 יום, ורק אחרי שרוכש כזה לא הגיע, הקרן הודיעה על תמיכתה והעסקה אושרה.

"זה היה תהליך מאוד לא סטנדרטי, אבל מאוד מעניין - כשהכל הולך חלק זה פחות מעניין", אומר אמיר. "בהסתכלות אחורה, עדיף היה בלי הבעייתיות, אבל פה זה נגמר טוב". אפשר גם להעריך שהיועצים המשפטיים והפיננסיים של שתי החברות נהנו לא רק מתוספת העניין, אלא גם מתוספת לתגמול שלהם בעקבות השלמת העסקה בהליך ארוך יותר.

אבל אמיר מבקש להכניס את הסיפור להקשר נרחב יותר, של אקטיביזם מצד בעלי מניות. "בשנים האחרונות מתנהל בארה"ב ויכוח בנושא. קמו גופים שאומרים 'החברה היא לא של הדירקטוריון', לעומת אסכולה נגדית שאומרת שלא צריך להפריע לדירקטוריון לנהל, כי בעלי המניות יודעים פחות ומתערבים בדברים שאין להם מושג בהם. יש התדיינות בעד ונגד אקטיביזם, ואני מודה שהנטייה שלי היא לטובת האסכולה שאקטיביזם מועיל וחיובי, כי אני חושב שבחברות רבות, בעיקר בארה"ב, דירקטורים איבדו את הקשר בין טובת בעלי המניות לטובתם האישית.

"אבל באיזיצ'יפ ראיתי כמה משקיע אקטיביסט יכול להזיק לתהליך. הדירקטוריון החליט למכור את החברה אחרי שבדק אפשרויות והגיע למסקנה שזו האפשרות הטובה ביותר על הפרק, וניהל מו"מ רציני. בא בעל מניות שרכש מניות רק חצי שנה קודם ואומר 'העסקה לא טובה'".

- מה זה משנה מתי הוא רכש מניות?

"זה משנה כי הוא הרוויח המון כסף. זה לא שהוא רכש במחיר גבוה ופתאום מוכרים את החברה והוא מפסיד. לדעתי, Raging לא תכננה להיות אקטיביסטית, אלא באמת רכשה כי חשבה שהמחיר טוב. בכלל, Raging קנתה אחרי שנפגשה עם אלי פרוכטר (מייסד ומנכ"ל איזיצ'יפ) והוא שיכנע אותם לקנות. רכישת המניות הייתה על סמך הערכה שהנהלת איזיצ'יפ תציף ערך, וזה בדיוק מה שקרה: המניה עלתה מ-16 ל-25 דולר. זה לא האקטיביזם הרגיל שיש לי סימפטיה אליו.

"איפה Raging הפסידה את המשחק? כשלא הצליחה למנות את הדירקטורים שהציעה. ההצלחה של הקרן הייתה חלקית בזה שגרמה למלאנוקס לתת לאיזיצ'יפ תקופה למצוא רוכש אחר, ולבטל את דמי הביטול בעסקה.

"אגב, אני לא מטיל ספק בכנות וברצון של Raging - הם לא עשו משהו על מנת להשיג רווח אישי שונה משאר בעלי המניות. מנגד, הקרן הגנה על עצמה כי היו לה פוטים (אופציות מכר, ש' ח' ו') על איזיצ'יפ, כך שלא היה לה מה להפסיד אם העסקה הייתה נופלת".

בסופו של דבר, בתקופת הגו-שופ שמלאנוקס נתנה לאיזיצ'יפ, החברה פנתה ל-30 רוכשים פוטנציאליים. אמיר אומר שהדבר "לא נעשה רק כדי לסמן 'וי'. כנראה שההחלטה הראשונה הייתה נכונה והמחיר היה נכון, כי העובדה היא שאף אחד אחר לא בא".

את מלאנוקס ליווה בעסקה משרד הרצוג פוקס נאמן, ואמיר אומר כי ההחלטה של מלאנוקס לתת את אותם 30 יום נוספים הייתה צעד חכם: "מה היה יוצא לה מלהתעקש? היא ידעה שהיא לא מוכנה לשלם יותר. יותר קל היה להעלות את המחיר ב-2 דולר, אבל היא הצליחה לעשות את העסקה שהיא רצתה. אחת הביקורות הייתה שזה מיזוג בין חברים, זה קשקוש שלא ברא אלוהים, מה, אתה עושה טובות למישהו? זה עניין עסקי".

"פימי היא 'המשחק היחיד בעיר'"

לא רק סאגת איזיצ'יפ העסיקה בתקופה האחרונה את אמיר. כעו"ד שמלווה מזה שני עשורים את קרן הפרייבט אקוויטי פימי, אותה מוביל ישי דוידי, היה לו הרבה אקשן גם מכיוונה, עם רכישות נייר חדרה ומפעלי חמצן, מכירת החזקות ברבל ובריבוליס ועוד.

"פימי הפכה ל'משחק היחיד בעיר'", קובע אמיר (שאומר זאת באנגלית: "only game in town"), "כל חברות ההחזקה שהיו בעבר ורכשו חברות - אי.די.בי למיניהן - כבר לא קיימות במובן הזה של רכישות. הקרנות האחרות הרבה יותר קטנות, והקרנות מחו"ל עושות עסקה פה עסקה שם. פימי הפכה להיות זאת שפונים אליה כשרוצים למכור חברה, ויש לה המון כסף לעסקאות".

לאחרונה הודיעה פימי על גיוס קרן חדשה של מיליארד דולר, שסגירתה צפויה ממש בימים הקרובים. "זה גיוס מדהים, עם עודפי ביקוש של מאות מיליוני דולרים", מספר אמיר. "הסוגיה היא איך אומרים למשקיע שרוצה להשקיע 80 מיליון דולר 'לא, תשקיע רק 40 מיליון'. הביקוש מגיע על רקע התוצאות המדהימות בפימי, שנמצאת כל שנה ברשימת הקרנות המובילות בעולם. המשקיעים הכי טובים בעולם משתתפים: קרנות פנסיה של מדינות בארה"ב, גופים ענקיים באירופה וארה"ב, חברות גדולות".

- אם ככה, למה לא לגייס יותר?

"ישי הגיע למסקנה שזה הסכום הנכון כשהוא צופה כמה עסקאות ומה סוגי העסקאות הצפויות. מדובר על קרן שמשקיעה בישראל או חברות הקשורות לישראל, זה היתרון היחסי שלה. אין סיבה לגייס כסף אם אתה לא יכול להשקיע אותו".

כשהוא נשאל מה סוד ההצלחה של פימי הוא מספר ש"מה שמדהים שם הוא שקומץ מאוד קטן של אנשים עובדים כולם כאילו זה השקל הראשון והאחרון שלהם אי פעם. כל משבר שיש בחברת פורטפוליו - הם מתגייסים. בהרבה מקרים, כשבעל חברה רוצה למכור שליטה ולהישאר בחברה, הוא מוכן למכור לפימי במחיר נמוך יותר ממה שמציעות קרנות אחרות כי הוא יודע שעם מה שהוא יישאר, הערך יעלה.

"כך היה בפולירם, ריבוליס וחמצן. בפימי אין עסקאות בעלי עניין: כשהם מוכרים חברה הם לא מקבלים יותר ממה שמקבל הציבור שמחזיק במניה. זה 'אפקט פימי' שפוגע בהם כשהם מנסים לבצע הצעת רכש, כי אף פעם לא נענים להם - הציבור רוצה להישאר עם פימי. זה החיסרון".

- אחרי השלמת הגיוס, כבר יש לפימי עסקאות על הכוונת?

"יש כמה חברות שמסתכלים עליהן ברצינות".

"הסינים נהדרים, אך התרבות אחרת"

אמיר מתמחה במיזוגים ורכישות, הקמת קרנות השקעה וליווי בהשקעותיהן, ברכישת חברות ובמכירתן. כשהוא נשאל על המגמות הבולטות בתחום המיזוגים והרכישות, הוא אומר שכיום יש שני סוגי רוכשים בארץ: קרנות פרייבט אקוויטי, ורוכשים אסטרטגיים (כמו מלאנוקס בעסקת איזיצ'יפ).

"מה שלא ראינו הרבה בישראל, ולהערכתי נתחיל לראות, זה מקרים שבהם פרייבט אקוויטי מוכרת חברה לפרייבט אקוויטי אחרת", הוא מוסיף. כך, קרנות שרכשו חברה לפני כמה שנים ופעלו להשביח אותה, צריכות לממש את ההשקעה, ומחפשות רוכש חדש; "צריכים למכור ואין כל כך מי שיקנה", אומר אמיר. "אפשר לעשות אקזיט דרך הנפקה או מכירה למשקיע אסטרטגי, אבל להערכתי יהיו יותר אקזיטים שבהם פרייבט אקוויטי יהיה גם המוכר וגם הרוכש".

תופעה נוספת נוגעת לחברות ישראליות שרוכשות בחו"ל. "זה לא כמו שפעם טייקונים אמרו 'קשה לעשות עסקים בישראל אז נצא לחו"ל', ממש לא, העניין הוא להתרחב בעולם ולהשיג פיזור גלובלי. למנכ"לים בישראל בדרך כלל אין את הידע הנדרש לבצע עסקאות בחו"ל - למעט בודדים, כמו נניח אורי יהודאי מפרוטרום - אבל יש דחיפה לכיוון, והתופעה מתגברת".

אחת התופעות הבולטות בשנים האחרונות הנוגעות לרכישות של חברות ישראליות היא ללא ספק כניסתם של גופים מסין למשחק. "זו מגמה מעניינת, אבל פה אני קצת סקפטי", אומר אמיר. "קראתי פעם טור פרשנות של מישהו בנוגע לעסקת תנובה, ששאל למה מתנפלים ככה על רוכש סיני? מה ההבדל מרוכש אמריקאי? והרמז היה לגזענות. אני אמביוולנטי בעניין הזה, כי מצד אחד ברור שטוב שנכנס כסף ורוכשים בפרמיה גבוהה, במחיר כנראה גבוה מדי, שקרנות שאני מכיר לא היו משלמות. מצד שני, ההבדל הגדול בין חברות סיניות לאמריקאיות זה שאצל הסיניות בסופו של דבר אתה מגיע לממשלת סין.

"לכן, לדעתי, הממונה על הביטוח ושוק ההון באוצר צודקת ברמת הביקורת והבדיקה שהעבירה את הרוכשות הסיניות הפוטנציאליות של חברות הביטוח (הפניקס וכלל ביטוח, ש' ח' ו'). לא כי הגופים הסיניים לא בסדר, אלא כי כל עוד זו לא דמוקרטיה אמיתית, ההחלטות מגיעות לממשל הסיני והן לא בהכרח יהיו החלטות עסקיות בלבד. להבדיל אלפי הבדלות, זה דומה בחברות קיבוציות - הם חכמים ומבינים, אבל לפעמים יש להם אינטרסים שונים ממקסום טובת החברה, כמו למשל השארת המפעל בקיבוץ כדי שלחברי המשק תהיה עבודה. אותו הדבר בגופים הסיניים: אני לא יודע לאן זה ילך - כל עוד ההחלטות יישארו ברמה העסקית זה בסדר גם אם הן החלטות מוטעות, אבל השאלה היא אם יהיו ייכנסו אלמנטים אחרים, זה החשש הגדול. הזמן יגיד".

אמיר מספר בהקשר זה על רכישה שליווה מהכיוון השני, כשהמ-לט רכשה חברה מסין. "הסינים נהדרים, אבל התרבות אחרת. בארבעה ימים שהיינו שם העסקה התפוצצה חמש פעמים. הלכנו לישון עם הסכמות על עניין מסוים ובבוקר התברר שהנושא שוב נפתח. זה לא חריג, עורכי הדין הסינים שליוו אותנו אמרו שזה עניין מקובל ולא צריך להיפגע. זו המנטליות, כמו שהמנטליות הישראלית היא להגיד הכל בפנים".

"היום הכסף זול"

- מה הצפי שלך לגבי כל מה שקשור למיזוגים ורכישות ברמה הגלובלית?

"השאלה היא כמובן מה יקרה ב-2016. ההתחלה מאוד תנודתית, וזה מאוד לא בריא כי קשה לעשות תכנונים. אני עובד כרגע על 8-9 עסקאות ואף אחת מהן לא בוטלה, כך שאני לא רואה שהמשבר פוגע בעסקאות שנמצאות בתהליך, אבל אני לא יכול לדעת אם המשבר מונע התחלה של עסקאות חדשות".

בכל הקשור להחלטה להימכר מול האפשרות לבצע אקזיט באמצעות הנפקה ראשונית (IPO), אמיר אומר כי "יש הרבה יותר מיזוגים ורכישות מאשר IPOs, למרות שלכאורה חלון ההנפקות בוול סטריט פתוח". מגמה אחרת שבה הוא נוגע היא שרוב העסקאות מתבצעות במזומן. "היום הכסף זול, ולחברות יותר זול לעשות עסקאות במזומן מאשר במניות שלהן. בעתיד זה כמובן תלוי בשאלה לאן הולכים שוקי המניות בעולם ולאן הולכות הריביות - זה תמיד יכול להתהפך".

עסקה שאמיר ליווה ולא יצאה אל הפועל הייתה רכישת Plus500 הישראלית על-ידי פלייטק של טדי שגיא. העסקה כבר נחתמה ואושרה על-ידי בעלי המניות, אך הרגולטור הבריטי לא אישר אותה. "זו אחת העסקאות הבודדות שאני מכיר שהתפוצצה והמניה של הנרכשת עלתה", הוא אומר. "פלייטק תפסו את Plus500 במחיר רצפה בגלל הבעיות שהיו לה בזמנו מול הפיקוח באנגליה. כשהעסקה התפוצצה הציבור הבין שכבר אין בעיה עם הרשויות, ושמחיר המניה נמוך. אגב, גם שם אמרו שזו עסקה בין חברים. באסיפת בעלי המניות היו בעלי מניות שאמרו מה פתאום 'טדי, the bloody Israeli' ("הישראלי הארור הזה", ש' ח' ו') בא וקונה".

"מבחינתנו פימי זה הלקוח הכי טוב בארץ, יש לה נאמנות מוחלטת"

- איך חברה שרוצה לבצע עסקה בוחרת עם איזה משרד עו"ד לעבוד? יש "תחרות יופי" בין המשרדים?

"יש 'תחרות יופי' כשיש סיטואציה של קרן או חברה זרה, שמבקשת לרכוש חברה ישראלית. היא פונה לשניים-שלושה משרדים ומראיינת. זה קורה גם בחברות ישראליות, שבהן העסקאות בדרך כלל חד-פעמיות. למשל, עסקת סלקום-גולן, שבה משרד אחר זכה - הרי סלקום לא כל יום רוכשת".

אמיר מתגאה בכך שלאחרונה הוכתר משרדו בתואר המשרד המוביל במיזוגים ורכישות בישראל, על-ידי המגזין Mergermarket, אחרי ארבע שנים רצופות בהן זכה הרצוג-פוקס-נאמן. לדבריו, "זה גוף אובייקטיבי שבוחן לפי מספר וגודל העסקאות, ומה שמדהים זה שפה מספר האנשים שעובדים על עסקאות נמוך משמעותית מאשר במשרדים הגדולים בתחום - הרצוג, מיתר וגולדפרב. יש המון פעילות, ובכל זמן נתון אנחנו עובדים על כעשר עסקאות".

- מי באמת המתחרים העיקריים שלכם?

"הרצוג; מיתר בולטים וטובים בתחום; גולדפרב. כל החשודים המיידיים. התחרות היא לא כמו שיש בין חברות, היא יותר עדינה. אני לא הולך לחברות ומנסה לשכנע אותן שיעזבו משרד אחר ויעברו אליי, ולא עושים לי את זה".

לדברי אמיר, בדרך כלל חברות וקרנות נשארות נאמנות למשרד עו"ד לאורך שנים וחוזרות אליו לבצע עסקאות נוספות. "פימי זה הלקוח הכי טוב בארץ, לא רק כי היא עושה המון עסקאות, אלא כי יש לה נאמנות מוחלטת. לשמחתי, אני לא צריך להתמודד על עסקאות שלה, כי היחסים הם כאלה שאנחנו עובדים כבר 20 שנה יחד ואני מקווה שנמשיך. לעומת זאת, במקרה כמו של איזיצ'יפ - היא נמכרת ואין לקוח יותר".

הקשר בין אמיר וישי דוידי מפימי החל, כך מתברר, הרבה לפני קרן פימי. "עבדנו יחד על עסקה ונפגשנו ביום שישי. המשרד היה ברחוב הירקון וראינו מהחלון אנשים בים, ואנחנו בחליפות. אמרנו 'הם החכמים, אנחנו דבילים'. ואז אמרתי לישי שגדלתי לא רחוק משם, והתברר שהיינו באותו גן ילדים".

עסקאות בולטות

עוד כתבות

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

שאלות ותשובות: איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר