באיחור של 8 שנים ולאחר שרשת "שפע שוק" של מגה קרסה, החרדים בדרך להסיר את החרם שהטילו בשעתו על הרשת.

נאמני רשת מגה אומרים כי הם הגיעו להבנות עם החרדים להסרת החרם, אולם יו"ר ועדת הרבנים, הרב יצחק גולדקנוף, אומר ל"גלובס" כי הם ממתינים עדיין להבהרות נוספות מהנאמנים. 

לדבריו, "יש משא-ומתן בינינו לבין נאמני מגה. מחר בלילה תתכנס ועדת הרבנים לדון בנושא. אני צריך לקבל דברים יותר ברורים ממה שיש לי כרגע, כמה הבהרות על שמירת השבת. אם הכול ילך כשורה, והרבנים יאשרו, אז ליהודים הייתה אורה".

- החרם לא בוטל?

"כדי שהחרם יבוטל, הם צריכים מסמך מאיתנו".

חרם החרדים על "שפע שוק" הוטל לאחר שקבוצת אלון, החברה-האם של מגה, רכשה את רשת המרכולים AM:PM הפועלת בשבתות. "שפע שוק" פעלה כרשת עם כשרות גבוהה, כשקהל היעד שלה היה צרכנים חרדים. סניפי הרשת פעלו במרכזי אוכלוסייה חרדיים וזכו להצלחה. בשיא הגיעה הרשת למחזור מכירות של קרוב למיליארד שקל.

הטלת החרם הביאה לאובדן מכירות של מאות מיליוני שקלים ברשת "שפע שוק" בתוך תקופה קצרה. מצבה של הרשת הלך והידרדר, ומגה נאלצה להסב את רוב סניפיה לפורמטים אחרים. גם הניסיון של מגה למתג את הרשת מחדש תחת השם "זול בשפע" לא הועיל בסופו של דבר, והמכירות לא התרוממו. 

כיום מונה רשת "שפע שוק" 13 סניפים בלבד, כך שהסרת החרם אינה כה משמעותית. הגם שסניפים אלה צפויים להימכר בתוך זמן קצר יחסית, וממילא הם ימותגו ויזוהו עם הבעלים החדשים של הרשת.

המשא-ומתן עם ועדת הרבנים החל לאחר שנאמני מגה הבהירו להם כי הבעלים הקודמים של מגה, ובכללם דודי ויסמן, אינם קשורים לפעילותה הנוכחית של מגה ולא יקבלו כל תשלום בעקבות מכירתה הצפויה של הרשת וחנויות "זול בשפע".

לאור ההבנות המתגבשות, נאמני מגה יפרסמו מחר מודעות בעיתונות החרדית.