גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קבוצת KBS מתכננת גיוס בהיקף של 100-150 מיליון דולר בת"א

קבוצת קרנות הריט הייתה מעורבת עד כה במכירת יותר מ-1,000 נכסים, מנהלת 3.8 מיליון מ"ר, ונחשבת לגוף החמישי בגודלו בעולם בהחזקה של נדל"ן למטרת משרדים ■ תמורת ההנפקה מיועדת בין היתר למימון פעילותה השוטפת

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

חברת נדל"ן זרה נוספת מצטרפת לגל גיוסי החוב בשוק המקומי: הפעם מגיעה לת"א, לראשונה, קרן הריט KBS הנחשבת לאחת מקרנות הריט הבולטות בארה"ב. על פי ההערכות מבקשת KBS לגייס בת"א, באמצעות חברה ייעודית, סכום משמעותי של 100 -150 מיליון דולר.

קבוצת KBS נוסדה ב-1992 על ידי פיטר ברן וצ'ארלס שרייבר כקרן השקעות פרטית (Private Equity) שעסקה בתחום הנדל"ן. ב-2005 הצטרפו אל השניים קיט הול ופיטר מקמילן ה-III ויסדו חברת ניהול משותפת. כיום הקבוצה מנהלת ומשקיעה בשש קרנות השקעה בנדל"ן בלתי סחירות הרשומות ב-SEC (רשות ניירות ערך האמריקאית).

לפי הנתונים שמציגה KBS, היא הייתה מעורבת עד היום במכירת יותר מ-1,000 נכסים, וכיום מנהלת הקרן 3.8 מיליון מ"ר (41 מיליון רגל רבוע), ונחשבת לגוף החמישי בגודלו בעולם בהחזקה של נדל"ן למטרת משרדים. מטה ההנהלה ממוקם בניו פורט ביץ', קליפורניה.

החברה שתונפק, (KBS SOR (BVI, צפויה להחזיק ב-23 נכסי נדל"ן מניב שעיקרם למשרדים, וכן בנדל"ן להשקעה במגורים, קרקעות, ומניות מיעוט (פחות מ-5%) בחברה המחזיקה בפורטפוליו של מבני תעשייה. בחברה מציינים כי תמורת ההנפקה מיועדת למימון פעילותה השוטפת, רכישת נכסים חדשים והשבחת נכסיה הקיימים, ומוסיפים כי היא עשויה להשתמש בתמורת ההנפקה לרכישת החזקות שותפיה בנכסים שיועברו לתוכה.

כמו קודמותיה שנרשמו למסחר בזירה המקומית, גם KBS SOR מאוגדת באיי הבתולה. כמנכ"ל החברה צפוי לכהן קיט הול, ומקמילן השלישי כיו"ר. את ההנפקה יובילו חברות החיתום של פועלים אי.בי.אי ולאומי פרטנרס, ויועציה הם רפי ליפא וגל עמית.

ב-KBS מציינים כי בניגוד למרבית קרנות הריט, היא פועלת לאיתור נכסים בתפוסה נמוכה יחסית, ולאחר הרכישה פועלת להשבחתם וכך להגדלת שיעורי התפוסה בהם. כן היא פועלת לרכישת בנייני משרדים עם דמי שכירות נמוכים וצפי לחידוש חוזים בטווח קצר. ארבעת שוקי הפעילות העיקריים של החברה הם טקסס, וושינגטון, ניו יורק וקולורדו, ובסך הכול היא פועלת ב-10 מדינות בארה"ב.

חלק מהנתונים בדוחותיה הכספיים יכולים להעיד על עוצמתה של SOR KBS, ובין היתר היא מציגה הון עצמי של 806 מיליון דולר ונכסי נדל"ן להשקעה בהיקף של 1.3 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, רווחיה בינואר-ספטמבר 2015 זינקו ב-60% והתקרבו ל-103 מיליון דולר, לאחר שהחברה נהנתה בתקופה זו משערוך נכסים בהיקף של יותר מ-46 מיליון דולר, וכן מרווח של 36.5 מיליון דולר בעסקה משותפת.

בפעילות השוטפת, הכנסותיה של KBS SOR  בתשעת החודשים הראשונים של 2015 צמחו כמעט ב-9% והגיעו ל-84 מיליון דולר, בעיקר בזכות עלייה בדמי שכירות. עוד נתונים שהקרן מציגה לתקופה ינואר-ספטמבר הם רווח תפעולי נקי (NOI) של 67 מיליון דולר ותזרים מזומנים שוטף (FFO) בגובה 31 מיליון דולר.

כפי שמאפיין קרנות הריט, גם ב-KBS אין בעל שליטה, ובחברה מציינים כי כיום הקרן מוחזקת על ידי יותר מ-15 אלף בעלי מניות, שאף אחד מהם לא מחזיק יותר מ-1.05% מהונה. כקרן ריט היא מחלקת לפחות 90% מהכנסותיה, והיתרה הניתנת לחלוקה בסוף ספטמבר עמדה על 382 מיליון דולר.

בקרן מציינים כי כחלק מתוכניתה העסקית לשנה הנוכחית, היא צפויה למכור כמה נכסים לאחר שיושלמו בהם מהלכי ההשבחה. העודף התזרימי מהמימושים, בסכום של עד 180 מיליון דולר, יחולק בחלקו או במלואו לשותפות המחזיקה במניות החברה.

חברת הניהול של הקרן זכאית לעמלת רכישה של 1% מסכום רכישת הנכסים, בנוסף לעמלות עבור ניהול נכסים ומימושם. סעיף נוסף הנכלל בתגמולים להם זכאית חברת הניהול בהתאם להסכם הניהול המתחדש מולה כל שנה, ותוקפו עד אוקטובר 2016, הוא השתתפות נחותה בתזרים מזומנים נקי. לפי הסעיף, חברת הניהול זכאית ל-15% מתזרים המזומנים נטו של הקרן, לאחר חלוקת דיבידנד לבעלי המניות ובהתקיים תנאים מסוימים.

בתשעת החודשים הראשונים של 2015 נהנתה חברת הניהול מעמלות בהיקף של 6.4 מיליון דולר - עיקר הסכום עבור ניהול נכסים, לאחר שבשנת 2014 כולה נהנתה מתגמולים של 11.5 מיליון דולר - גם במקרה זה עיקר הסכום (7.6 מיליון דולר) היה עמלת ניהול נכסים והיתרה עמלת רכישה (3.9 מיליון דולר). מתחילת 2012 ועד סוף ספטמבר 2015 הצטברו תשלומי העמלות לחברה הניהול לסכום של יותר מ-30 מיליון דולר. בחברה מציינים כי העמלות לחברת הניהול "הינן בתנאי שוק, ואף נמוכות ביחס למרבית המתחרים של חברת הניהול המעניקים שירותים דומים לקרנות ריט בארה"ב".

 KBS SOR  היא חברת הנדל"ן האמריקאית השנייה הצפויה לגייס חוב בבורסה בת"א מתחילת 2016, אחרי דלשה קפיטל (Delsha Capital). דלשה של מייקל שאה, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב ומחזיקה ב-13 נכסי נדל"ן למגורים (כ-1,100 דירות), השלימה מוקדם יותר השנה גיוס אג"ח בהיקף של כ-400 מיליון שקל. בסיכום 2015 גייסו שבע חברות נדל"ן אמריקאיות ועוד אחת קנדית חוב בהיקף של 3.5 מיליארד שקל מהמשקיעים הישראלים ומחסכונות הציבור. גל זה סיפק לשוק את ההנפקה הגדולה ביותר של חברה חדשה בשוק האג"ח - מויניאן, שגייסה 1.4 מיליארד שקל. 

עוד כתבות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

ירידות קלות בבורסה המקומית; מדד ת"א ביטוח יורד בכ-2%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.1% ות"א 90 יורד ב-0.7% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"לא תמיד מגיעים לירח בניסיון ראשון": המנכ"ל שעזב את ביוג'ן בסערה מדבר על התרופה שכשלה והתוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

עדויות מהשבי: "חיילים עוברים עינויים, מורעבים בכלובים"

פיגוע ירי בבקעת הירדן: מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • תושבים בצפת מדווחים על יירוט, לא נשמעה אזעקה • ירי רקטי לעבר גורן, גרנות הגליל וראש הנקרה • דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה ובמקביל פועל באיו"ש • עדכונים שוטפים

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית