שחקן הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו אולי מוביל את קבוצתו לניצחונות, אבל במגרש הפרסומות הזכורות והאהובות הוא לא מצליח לנצח שחקנית ישראלית אחת - שני כהן. הפרסומת בכיכובה לחברת 9 מיליון היא הפרסומת האהובה ביותר השבוע, ושיעורי האהדה לה גבוהים ב-20% מהממוצע החצי-שנתי, העומד על 24.3%.

הפרסומת של 9 מיליון, באמצעות משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, איננה חדשה, ולכן מפתיע יחסית ששיעור הזכירה שלה אינו גבוה משל רוב הפרסומות במדד. כנראה הצופה הממוצע מזהה את כהן ואוהב אותה ללא קשר לסרטון.

רונאלדו, לעומת זאת, הוא אורח בברייק הפרסומות הישראל. ואף שאינו מצליח לנצח את כהן - הפרסומת להוט בכיכובו עם שלישיית "מה קשור", באמצעות משרד ראובני-פרידן, היא הפרסומת הזכורה ביותר השבוע, עם שיעורי זכירה הגבוהים ב-20% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 9%.

 

השקעה שבועית נמוכה בפרסום

נהוג לחשוב כי קיים מתאם מובהק בין השקעה במדיה להצלחה להיצרב בזיכרונו של הצופה, לכן מפתיע לגלות כי הקמפיין שבו הושקע השבוע הכי הרבה כסף כלל לא במדד. מדובר בפרסומת של ברוקנר-יער-לוי לדן דיזיין סנטר.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי סך ההשקעה בפרסומת בכיכובם של אסי עזר ורותם סלע השבוע עומד על 900 אלף דולר - זהה לקמפיין המושקע ביותר בשבוע שעבר של רשות ההגנה לצרכן.

עם זאת, רק בתקופה האחרונה נעשה שינוי בקו הפרסום של החברה, שבמשך תקופה ארוכה השתמשה רק באסי עזר, תוך שימוש בסיטואציות של מחלוקות הניצתות בין אנשים קרובים סביב נושא עיצוב הבית ואת הפתרון לכך במוצרים שיש בדן דיזיין. ייתכן כי השפה החדשה עדיין לא נטמעה מספיק בתודעה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע דומה למספרן בשבוע שעבר, ועומד על 529 לעומת 542.

סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים נמוך מזה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-29.8 מיליון דולר לעומת כ-37.9 מיליון דולר.

אהובות