טרור, לחץ בינלאומי, היעדר פרטנר, מפלגות משותקות; נשמע מוכר? זה היה המצב בתחילת שנות ה-2000. החלטנו שצריך פעולה משנה מציאות. בכירי אנשי העסקים - בהם אלי הורביץ וארז ויגודמן - הצטרפו וסייעו; אהוד ברק ודני יתום נתנו גיבוי מדיני-ביטחוני; וגדר ההפרדה קמה.

הימין פעל נגד הגדר כדי שהתנחלויות לא יישארו בחוץ. השמאל צעק נגד בגלל מניעת מעבר פלסטינים. העולם צעק אפרטהייד. הממשלה התנגדה ובסוף הצטרפה. מציאות חדשה נוצרה.

כל איש עסקים, כל ספורטאי ומפקד יודעים שהדרך להתקדם היא ליזום ולא להיגרר לחייב את הצד השני להגיב למהלכים שלך. עובדה ראשונה: אין היום סטטוס-קוו, מצבה של ישראל ללא יוזמה הולך ומורע, הטרור מתגבר,
העולם מפעיל לחץ מדיני, הפעולות לחרם כלכלי מסוכן מתגברות. עובדה שנייה: השטחים אינם חלק ממדינת ישראל, הממשלה לא מספחת אותם ולא מצהירה שתעשה כך, ישראל לא יכולה להפוך מיליוני פלסטינים עוינים לחלק מהמדינה כי אין אפילו מדינה אחת בעולם שתכיר בסיפוח כזה. עובדה שלישית: בעשור הקרוב לא יהיה שלום ולא תקום מדינה פלסטינית, אבו מאזן זקן וחלש, אם יהיו בחירות החמאס יזכה, אין גורם שניתן להגיע אתו להסכם ואם נגיע אין גורם שיוכל לאכוף אותו.

מסקנה: ישראל צריכה ליזום מהלך משנה מציאות שיבטא את האינטרסים שלה ויחייב את כל הצדדים האחרים להגיב.

אז מהם עיקרי התכנית הביטחונית הלאומית של הלוי? צפו בסרטון המצורף: