הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') בירידות שערים. מחירי הנפט ממשיכים לרדת ולתדלק את הפחד בשווקים. המסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט מתנהל בירידות.

 

היום בוצעו שינויים במדדי ת"א 75 ות"א 100 בשל מחיקת איזיצ'יפ מהמסחר בבורסה לאחר שמוזגה לתוך מלאנוקס. גריעתה מהמסחר צפויה לגרור, בין היתר, ביקושים במניות המדדים השונים.

הנפט ממשיך לרדת ולהדאיג את השווקים. שר הנפט הסעודי עלי אל-נעימי שם קץ לספקולציות בשוק והבהיר אתמול באופן חד משמעי כי מהלך של קיצוץ תפוקת הנפט כלל אינו עומד על הפרק, והיצואניות הגדולות של הנפט ינהלו מו"מ רק על מהלך של הקפאת התפוקה.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות בבית ההשקעות אפסילון, ציין כי "התיקון שהיה לאחרונה אולי השכיח מעט את המציאות הכלכלית, אולם הנתונים הכלכליים מראים שלא חל שינוי במגמת הצמיחה האיטית בעולם. גם אמירתו מאתמול של סטנלי פישר שכללה למעשה הכרה בכך שהפד לא כל כך יודע כיצד להתמודד עם המתרחש בשווקים מחזקת את התחושה שקצב העלאת הריבית בארה"ב יהיה נמוך משמעותית ממה שנחזה עד לאחרונה. ירידת התשואות באגרות החוב הממשלתיות בארץ ובעולם ממחישה שהשוק ממשיך להאמין בצמיחה איטית ובסביבת ריבית אפסית".

חדש באתר "גלובס": כל הנתונים הכלכליים החשובים - בעמוד אחד

 

מחר יחל המסחר בחמש אופציות חדשות על מניות אופקו, פרוטרום, אלביט מערכות, קבוצת עזריאלי ודלק קידוחים. קבוצת אופציות זו היא השנייה מבין שלוש קבוצות של אופציות חדשות שהמסחר בהן יחל בבורסה במהלך הרבעון הראשון של השנה. לפני כחודש השיקה הבורסה חמש אופציות על מניות הבנק הבינלאומי, נייס, קבוצת דלק, ישראמקו והחברה לישראל.

טאואר  דיווחה על רווח non-GAAP של 70 מיליון דולר ברבעון הרביעי, בהשוואה ל-46 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2014. ההכנסות הסתכמו ב-255 מיליון דולר ברבעון החולף.

טבע  הודיעה היום על תוכנית אסטרטגית חוצת ארגון לבניית זהות ומותג תאגידי גלובלי שיוטמע בשנה הקרובה. המטרה - "לחזק את מחויבותה של טבע לשים את האנשים במרכז העשייה ולאפשר לעוד אנשים, רבים ככל האפשר, לחיות חיים טובים ובריאים יותר", כדברי החברה.

איתוראן  דיווחה כי דירקטוריון החברה החליט לפעול למחיקת מניותיה מהמסחר בבורסת תל-אביב. מניות איתוראן יוסיפו להיסחר בוול סטריט.

מניות הגז דוגמת רציו , אבנר  ודלק קידוחים  נפלו אתמול בחדות ללא סיבה נראית לעין. בשוק ממתינים לפסיקת בג"ץ בעתירות שהוגשו נגד מתווה הגז.

בריינסוויי  דיווחה היום על תוצאות סופיות בניסוי שערכה החברה במטרה לבחון את יעילות מכשיר ה-Deep TMS תוך שימוש בסליל אלקטרומגנטי ייעודי שפותח במיוחד לטיפול בהפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) במבוגרים. תוצאותיו הסופיות של מחקר זה מעידות, כי גירוי מגנטי מוחי עמוק באמצעות סליל ייעודי של בריינסוויי לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, הינו בטוח לשימוש ועשוי לשמש כטיפול יעיל להפרעות קשב וריכוז.

אינסוליין  פרסמה תשקיף השלמה להנפקת מניות שבכוונתה לקיים. החברה מתעתדת לגייס 3 מיליון שקל בדיסקאונט של עשרות אחוזים על מחיר השוק.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]