מוטי שקלאר יעזוב בחודשים הקרובים את תפקידו כיו"ר ערוץ 20. ל"גלובס" נודע כי הסיבה שבגינה יעזוב שקלאר את תפקידו היא חילוקי דעות עם הנהלת הערוץ על הכיוון שאליו הוא מובל. על-פי ההערכות, ההחלטה כי יסיים את תפקידו הגיעה אחרי הסטטוס שפורסם בעמוד הפייסבוק של ערוץ 20, ובו נמתחה ביקורת חריפה על נשיא המדינה ראובן ריבלין, בחודש דצמבר 2015. אז הביע שקלאר בראיונות פומביים את מורת-רוח מהקו שבו נקט הערוץ.

שקלאר אישר את דבר עזיבתו בשיחות שניהל אתמול באירוע שבו לקח חלק בבית הנשיא בירושלים. במסגרת האירוע, שנוגע לפעילות אחרת של שקלאר, אשר אינה קשורה בערוץ, פנה הנשיא ראובן ריבלין לשקלאר ושאל אותו בהלצה "אז אני כן הנשיא שלך?", זאת כתגובה לאותו סטטוס בעמוד הרשמי של הערוץ שאמר כי "הערוץ מייצג את עצמו ולא את עם ישראל", על רקע השתתפותו באירוע שבו השתתפו גם אנשי ארגון שוברים שתיקה.

שקלאר, לשעבר מנכ"ל רשות השידור ומנכ"ל הרשות השנייה, היה חלק מערוץ 20 עוד בזמן ההכנה למכרז ערוץ המורשת בשנת 2013. בריאיון שנתן ל"גלובס" באוקטובר אותה שנה, סיפר על כך שהקמת ערוץ מורשת היה חלום ארוך שנים שלו, וכי הוא מבקש להופכו לערוץ שיהווה נקודת מפגש בין חילונים לדתיים, ויעסוק בתחומי המורשת במובן העמוק שלהם. עם הקמת הערוץ בבעלותם של איל ההון יצחק מירשווילי ואבי בר, המשמש גם כמנכ"ל, מונה שקלאר ליו"ר.

חילוקי הדעות נתגלעו כבר מרגע עלייתו של הערוץ לאוויר. שקלאר ביקש לעסוק יותר בתחומי המורשת הכלל ישראלית, והביע התנגדות מחד לנטייה דתית מחמירה של הערוץ ומאידך לקו הדומיננטי יותר שהערוץ בחר - הקו הימני-לאומני. בין היתר, בשיחות פנימיות הביע שקלאר התנגדות להבאתו של שרון גל לערוץ.

בעוד שהיחסים בתוך הערוץ נשמרו מקצועיים, פרשת הסטטוס אודות הנשיא ריבלין הציפה החוצה את חילוקי הדעות. זאת, לאחר שהנהלת הערוץ גיבתה את האמירה השנויה במחלוקת שנכתבה בעמוד הפייסבוק, ואילו שקלאר בחר להתראיין בנושא ולגנות את האמירות שכוונו כלפי הנשיא.

את תגובתו של שקלאר לא ניתן היה להשיג. מערוץ 20 נמסר, כי "מוטי שקלאר הינו יו"ר ערוץ 20. אם יהיה מה להודיע, נודיע".