עם התרבות המקרים שבהם עולות כנגד דמויות בכירות במערכות שונות טענות או חשדות על פגיעה מינית, מקפידים אלה לקחת לעצמם יועץ תקשורת פרטי שייצג אותם מול העיתונות. במקרה של תא"ל אופק בוכריס, אשר מתנהלת נגדו בימים אלו חקירת מצ"ח לאחר שפקודה שלו בעבר התלוננה כי בזמן השירות הצבאי נאנסה על-ידו, החליט הקצין שלא לעשות שימוש ביועץ חיצוני - לפחות לא באופן רשמי - ולהסתמך על שירותי הדוברות של צה"ל ביחידת דובר צה"ל.

בעוד החקירה מתקיימת בצבא, סביב חשדות קשים לכאורה שנעשו כלפי חיילת בצה"ל, הצבא מנהל הליך נגד הקצין באמצעות הפרקליטות הצבאית, מגן עליו באמצעות הסניגוריה הצבאית ומספק לו שירותי דוברות - כמו גם למערך שמנהל נגדו את החקירה. "זו סיטואציה מאוד מורכבת ומאוד לא שגרתית", אמר ל"גלובס" כתב צבאי בכיר.

בשל האנומליה שבמציאות הזו, מקפידים ביחידת דובר צה"ל שלא לתדרך כתבים בנושא, פרט להודעה שמסר על השעייתו. מי שמנהל את האירוע במישור התקשורתי, מאשרים כתבים צבאיים ל"גלובס", הוא מערך הסנגוריה של תא"ל בוכריס בראשות עו"ד עודד סבוראי, שגויס למילואים לתפקיד והסנגור הצבאי הראשי אשר הלפרין. על-פי התקנות הצבאיות, אלה אינם מחויבים באישור של דובר צה"ל על-מנת להתראיין.

בתוך כך, גם דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, התגייס לטובתו של בוכריס, אולם לא באופן רשמי אלא בעקיפין. לדברי בניהו, שנחשב היום ליועץ תקשורת בכיר, המומחה בניהול משברים, הוא התבקש להשיא עצות להתנהלות התקשורתית על-ידי בני משפחה של בוכריס, שאותם הוא מכיר באופן אישי. לדבריו לא שוחח מעולם ישירות עם בוכריס עצמו.

מדובר צה"ל נמסר כי "כבכל נושא, דובר צה"ל מחויב לאפשר לגורמי אכיפת החוק לקיים הליך מלא וסדור כדי להגיע לחקר האמת. דובר צה"ל הוא דוברה של כלל המערכת הצבאית, כל הקצינים והחיילים המשרתים בה ושל כל היחידות הפועלות במסגרתה".

אבי בניהו מסר בתגובה כי "תא"ל אופק בוכריס לא שכר את שירותיי, שכן הוא מקבל שירותי סנגוריה ושירותי דוברות מהפרקליטות הצבאית ומדובר צה"ל. לפני שבוע פנו אליי ממשפחתו של תא"ל אופק בוכריס, שנקלעו באחת לאירוע שאינם מורגלים לו ומצאו עצמם תחת בליץ תקשורתי. גורמי המשפחה ביקשוני לסייע בידם בהתנהלות המתבקשת באירוע שכזה ונעניתי לפנייתם. בני המשפחה בוטחים בצה"ל ובגורמי החקירה גם באירוע קשה זה ומייחלים לסיומה באופן שיאפשר לאופק לחזור לשגרת חייו ולעשייתו הצבאית".