עכשיו התפנתה מירי רגב להרוג גם את האופרה. זו המשמעות המיידית של קיצוץ תקציבו של המוסד הזה. כדי לשרוד, זקוקה האופרה להרבה כסף, הואיל ואין דין הפקה של הצגת אופרה כדין הפקת מחזה בתיאטרון או כל הצגה אחרת. כדי להפיק אופרות ברמה נאותה צריך המון כסף. לאופרה הישראלית אף פעם לא היה הרבה כסף, אבל יש לה מנהלת, חנה מוניץ, שהשכילה לנווט את המוסד לרמה יפה עם המעט שיש.

אופרה לא בגרוש

האם רגב יודעת בכלל מה זו אופרה? כמה פעמים, אם בכלל, ראתה או שמעה אופרה? אני מציג שאלה זו מכיוון שמי שאינו מכיר את סוג המוסיקה הזה, לא יכול להבין עד כמה הכסף חשוב כדי לקיימו. אולי, רגב, אולי שמעת על "אופרה בגרוש", וחשבת שזה מה שאופרה עולה? אז לא, זה שם של מחזמר אופראי שעולה המון כסף להפיקו.

מצרך לא נחוץ

מוטב כבר לומר, רגב, שלדעתך אופרה זה בכלל מצרך לא נחוץ. ממה שהבנתי מדברים שאמרת - אם לא יהיו ספרים, את לא ממש תרגישי גם בחסרונם (גם לא כתבי שלום שבזי). מדברים ששמעתי ממקורבים לך, את לחלוטין לא קוראת ספר, אולי להוציא ספרים מקצועיים. אולי. אז גם לא אופרה, שהרי אין אופרות "מזרחיות", אז שלא תהיה אופרה בכלל. העיקר שתהיה תזמורת אנדלוסית, כי ממנה לפחות יכולים לצאת קולות שיכולים לעזור להביא אותך לראשות הממשלה, שזו מטרתך. אני מרגיש מבוזה מכך שאני נאלץ לדבר אליך, רגב, בנושאי תרבות. כי ברור לי שאין איתך שפה משותפת בנושא זה, ושאת לא ממש מבינה מה זו תרבות, ומה הם מרכיביה. את חסרת תרבות, ונראה שזו הסיבה שבנימין נתניהו מינה אותך לתפקיד שרת התרבות. כדי לעלוב ולהתעמר גם בך, וגם בצרכני התרבות שרובם אינם ממצביעיו. אגב, האם את התזמורת האנדלוסית כן שמעת?

 

גם בני ציפר יתמוך

אני חוזר על הצעתי שעשויה להיטיב איתך: יש לך גם את הספורט. גם זה נושא שאת לא מבינה בו. אבל שם את יכולה אולי לגרום פחות נזק. ויסלחו לי אוהדי הספורט, אני יודע שזה לא פייר כלפיכם. אבל מה אפשר לעשות עם האישה הזאת?

רגע אחד, אולי הפתרון הוא לתת לה את רצונה ושאיפתה, כלומר את ראשות הממשלה? אני בעדך, מירי רגב. ואני בטוח שגם בני ציפר (קרי: עמוס שוקן) יתמוך בך. הוא אוהב רעיונות פריקיים, כי הם תמיד נשמעים מקוריים.