"מונופול בזק חוגג, והצרכן הישראלי בוכה" - כך אמר היום (ה') ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), לאחר פרסום הדוחות הכספיים של חברת בזק, לפיהם החברה הרוויחה 1.7 מיליארד שקל ב-2015, רשמה הכנסות של 10 מיליארד שקל, ומחלקת דיבידנד של 776 מיליון שקל. 

לדברי ח"כ לוי, "הדוחות של בזק והרווח הנקי העצום שמשתקף מהם מצביעים על היעדר תחרות אמיתית בשוק ועל פגיעה של ממש בצרכנים. הרווח של מונופול בזק עומד בניגוד גמור למצבן העגום של חברות התקשורת האחרות בישראל ועלול להביא לקריסתן ולהתחזקות נוספת של מונופול בזק, דבר שיחזיר את שוק התקשורת בישראל עשרות שנים לאחור".

לדבריו, "מאות מיליוני שקלים נשדדים מכיסו של הצרכן בגלל אי-יישום רפורמות השוק הסיטונאי ושיווק ספקי האינטרנט והניסיונות של בזק לסכל פעם אחר פעם את יישומן בכל מיני תעלולים והמצאות. בפועל אין תחרות, והאזרח הקטן נפגע, משלם יותר ומקבל שירות פחות טוב. 

"הסירוב של מונופול בזק לספק שירות טלפוניה סיטונאי על אף הוראות הרגולטור וקביעת בג"ץ, והתמשכות המחלוקת בין בזק לחברות הסלולר על שיווק ספק האינטרנט של חברות אחרות המשתמשות בתשתית של בזק (בנדל), הן שערורייה שמונעת הפחתת מחירים וחייבות להגיע לכדי הכרעה ופתרון".

ח"כ לוי קרא למנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, ליצור 'שולחן עגול' עם כל הנוגעים בדבר, ואמר כי הוא "מקווה שפילבר יעמוד בהתחייבותו לקבוע ולהציג לוועדת הכלכלה לוח זמנים ברור ליישום הרפורמות".

חבר הכנסת גם קרא לחייב את בזק להשקיע סכומי כסף גדולים הרבה יותר בתשתיות, כדי לסגור את הפער של ישראל מול העולם בפריסת תשתיות הסלולר והאינטרנט, "פער מסוכן שלא יאפשר את הכנסת השימוש בדור החמישי של הסלולר".

מבזק לא נמסרה תגובה לדברים.