ועדת הכלכלה סיימה השבוע את הדיונים בחקיקת הדגל של משרד התחבורה, ועם הסיום כינה זאת שר התחבורה ישראל כץ "רגע היסטורי" וטען כי הכנסת יבואנים חדשים, כפי שיאפשר החוק, תביא להורדת מחירי כלי הרכב. אבל בינתיים השוק לא מחכה לשום חקיקה, ומחירי הרכב החדשים בפועל ממשיכים לצנוח לשפל חדש מכוחה של התחרות בין היבואנים.

השבוע, למשל, שיגרה סקודה את המבצע השנתי שלה לארגון "חבר" ובו הוזלות משמעותיות מאד. כך נחתך מחירה של מכונית המיני "סיטי גו" בלמעלה מ-12 אלף שקל, והדגם הרובוטי מוצע במבצע ב-57 אלף שקל - מה שהופך אותו לרכב האוטומטי הזול בארץ, עוד לפני חבילת אבזור מקיפה שמוענקת כבונוס. סקודה ראפיד האוטומטית מוצעת במבצע ב-105 אלף שקל בלבד - אולי כתגובה למחיר של פיאט טיפו המשפחתית החדשה, שהושקה לאחרונה ב-99 אלף שקל. האוקטביה האוטומטית הבסיסית מוצעת בכ-127 אלף שקל פלוס חבילת אבזור, וגם הסופרב חתכה את המחיר בכ-14 אלף שקל.

אאודי יצאה במבצע שנועד לנטרל את הצלחת המכירות המסחררת של מרצדס CLA. במסגרת המבצע היא מציעה את אאודי A5 ספורטבק בעלת העיצוב הספורטיבי במחיר של 269 אלף שקל - כמעט 36 אלף שקל פחות מהמחירון. במחיר הזה מקבלים את הרכב עם מנוע 1.8 ליטר טורבו בעל הספק של 144 כ"ס וחבילת אבזור מכובדת שכוללת מערכת קול איכותית, פנסי קסנון, בקרת שיוט, גג חשמלי, חישוקי 18 אינץ' ועוד.

ואילו מיצובישי יוצאת החודש במבצע עם ארגון הוט. המחירים דומים מאד לאלה שמוצעים כיום עם אפס קילומטרים בחברות הליסינג, אבל כאן מדובר ביד אפס מיבואן. כך למשל, מיצובישי אאוטלנדר אוטומטי עם 5 מושבים עולה כ-147 אלף שקל, ואילו דגם ה-7 מקומות הבסיסי עולה כ-162 אלף שקל. ואלה רק דוגמאות.

צפו בווידאו לתוכנית המלאה של "חדשות הרכב".