"מסמכי פנמה" - הדלפה של מסמכים רבים הנוגעים לפעילות של חברות הרשומות במקלטי מס - חושפים לכאורה מידע גם על המיליארדר הישראלי בני שטיינמץ. לפי דיווח שפורסם באתר האינטרנט Romania Insider (שנסמך על עבודתו של צוות עיתונאים-תחקירנים מרומניה בשםRise Project, שנטל חלק בפרויקט של ICIJ לניתוח המסמכים המודלפים), שטיינמץ שלט בבית הזיקוק הרומני Rafo Onesti בין השנים 2006-2009.

מדובר בבית זיקוק שהופרט על-ידי הממשלה הרומנית, ועל-פי האתר למעשה "נחלב" על-ידי חלק מבעלי השליטה בו לאורך השנים, עד שהפעילות בו הופסקה לפני מספר חודשים. תחת הכותרת "מיליארדר ישראלי היה מעורב במסלול קריסתו של בית הזיקוק", נכתב כי שטיינמץ השתמש לכאורה ב"חברת מדף" שהתאגדה בקפריסין תחת השם Raglam Overseas, ובאמצעותה רכש את השליטה בבית הזיקוק הרומני.

באופן רשמי, מי שייצג את חברת Raglam היה איש עסקים ישראלי-אוקראיני, אורי ביידר (Bider), שלפי הפרסום מקורב לאוליגרך מיכאל צ'רני. עם זאת, חומרים שהודלפו מפירמת עורכי הדין Mossack Fonseca במסגרת אותם "מסמכי פנמה" הצביעו על כך שהחברה הקפריסאית הוקמה על-ידי חברת BSG Resources שבשליטת שטיינמץ, ולביידר היה ייפוי-כוח לייצג את החברה כעורך דין.

לפי הדיווח ברומניה, Raglam רכשה את בית הזיקוק ראפו, שממוקם במזרח רומניה, ב-2006 מידי הבעלים הקודמים, איש העסקים הרומני מריאן ינקו, שבעצמו רכש את השליטה מאיש עסקים רומני אחר, קורנליו יקובוב. שני אנשי העסקים הללו נמצאים היום במאסר על רקע הונאות והלבנת הון, שבוצעו במסגרת שליטתם בבית הזיקוק.שטיינמץ שלט בראפו עד שנת 2009, ואז מכר את בית הזיקוק לידי משקיע רוסי, יעקב גולדובסקי, שתחת שליטתו הופסקה הפעילות בבית הזיקוק.

לפי הדיווחים ברומניה, צוות Rise Project - שנוטל כאמור חלק בפרויקט של ניתוח "מסמכי פנמה" - מבטיח לחשוף מידע נוסף הנוגע לעסקים אחרים של שטיימנץ ברומניה, כולל בתחום הנדל"ן. לפני מספר חודשים פורסם כי שטיינמץ מעורב לכאורה בפרשת שחיתות אחרת שנחשפה במדינה, במסגרתה נעצר שר בכיר לשעבר בחשד להונאה והלבנת הון, יחד עם בכירים נוספים במשק הרומני. שטיימנץ טען אז בתגובה כי "הדברים חסרי שחר".

שטיינמץ הוא אחד מהישראלים העשירים ביותר, עם הון שהוערך בשנה שעברה ב-3.5 מיליארד דולר, שמציב אותו במקום ה-497 ברשימת עשירי העולם של המגזין "פורבס". לאחרונה אושר הסדר חוב בחברת הנדל"ן הכושלת סקורפיו שבשליטתו, שמצבה הידרדר על רקע המתיחות הגיאו-פוליטית בין רוסיה לאוקראינה. הסדר חוב קודם בוצע בחברה זו ב-2011. 

מטעמו של שטיינמץ נמסר ל"גלובס" בתגובה כי "BSG או שטיינמץ מעולם לא היו בעלי מניות של ראפו או של כל בית זיקוק רומני אחר, לא באופן ישיר ולא באופן עקיף. חברת Reglam Overseas, שהוקמה על ידי BSG Resources ב-2003, הוקמה רק לצורך פרויקט באוקראינה, שלבסוף לא יצא אל הפועל. BSG Resources מכרה את מניותיה והפסיקה את מעורבותה ב-Reglam באמצע 2004. כל הצהרה על קשר בין BSG Resources ומר בינדר, למעט בהקשר של הפרויקט האוקראיני, היא שקרית ומשמיצה. פרסום שקרי זה מצטרף לפרסומים לא מבוססים קודמים בעתונות בנוגע ל-BSG Resources ושטיינמץ".