גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פוינטר חוזרת לבורסה בת"א, מנכ"ל דליה אנרגיות מרים את השאלטר

וגם: מי עומדת מאחורי המותג החדש של רשת תכשיטי פדני?

מחאת עובדי הבורסה / צילום: תמר מצפי
מחאת עובדי הבורסה / צילום: תמר מצפי

שובה של פוינטר

האם פוינטר חזרה לבורסת תל-אביב לתמיד, וגם - מי מחו אבל לא הפריעו לטקס?

קבריניטי הבורסה בתל-אביב חגגו היום (ד') עם עוד חברה שנרשמה למסחר במסגרת הרישום הכפול: פוינטר טלוקיישן, המספקת טכנולוגיה ושירותים לניהול משאבים ניידים, שפתחה היום את המסחר בבורסה לרגל חזרתה לשוק המקומי.

פוינטר נמחקה מהמסחר בתל-אביב לפני כמה שנים, אך חזרה כחלק ממהלך הפיצול שהיא מקדמת, ובמסגרתו החברה-הבת שגריר, המספקת שירותי דרך, תהפוך לחברה עצמאית, וכך תקבל הבורסה בתל-אביב עוד חברה לשורותיה.

יוסי בן-שלום, שותף בחברת ההשקעות DBSI ששולטת בפוינטר, אמר בטקס פתיחת המסחר כי "BSI מחזיקה במספר חברות מובילות הנסחרות בבורסת תל-אביב. כעת גם פוינטר חוזרת, ובהמשך גם שגריר. אני מקווה שזו סנונית ראשונה של שינוי מגמה של חברות הנרשמות למסחר בתל-אביב". 

חני שטרית-בך, מנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה, ציינה כי "החברה נטועה בישראל, רוב עובדיה כאן, והכנסותיה נובעות מישראל. זוהי הפעם השנייה שפוינטר מתחילה להיסחר בתל-אביב, ואני מקווה שהפעם זה לתמיד".

אגב, בטקס הופגנה נוכחות של עובדי הבורסה שנאבקים מול ההנהלה על הסכם העסקה קיבוצי חדש ועל השינוי הצפוי במבנה הבעלות של הבורסה. העובדים לבשו חולצות מחאה, אך לא נרשמה כל הפרעה לטקס.

מחאת עובדי הבורסה / צילום: תמר מצפי

מצפים לחשמל בשוק

מנכ"ל דליה אנרגיות מרים את השאלטר למהפכה

תחנת הכוח הפרטית דליה אנרגיות ערכה הבוקר את כנס הלקוחות הראשון שלה בתחנה הממוקמת בצפית (בסמוך לצומת ראם). לאירוע הגיעו נציגים של כ-150 לקוחות עסקיים של החברה, בהם: מקורות, עזריאלי, יוניליוור, אוניברסיטת תל-אביב, מוזיאון ישראל, קו-אופ ישראל ועוד, אותם קיבלו אנשי דליה אנרגיות - המנכ"ל איתן מאיר ויו"ר הדירקטוריון דורון סט.

המשתתפים זכו להכיר מקרוב את התחנה ושמעו הסברים על השוק מיוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים, ומעו"ד אורי שוורץ, היועץ משפטי של הרשות להגבלים עסקיים. את המפגש חתמה הרצאתו של ד"ר גיא בכור על הסערות במזרח התיכון.

איתן מאיר, מנכ"ל דליה אנרגיה, הצהיר ואמר ללקוחות: "זו פעם ראשונה בענף החשמל שהלקוחות לא מובנים מאליהם. מעניקים להם הנחות ויחס כדי שיישארו נאמנים. המהפכה כבר כאן". 

דורון סט ואיתן מאיר/ צילום:רוני פוקס

האצה נוסח בריטניה

גם הבנק הבריטי ברקליס הצטרף לעולם הסייבר והפינטק. אמש (ג') השיק הבנק את קהילת Rise, מתחם שטחי עבודה לסטארט-אפים, ואת תכנית האקסלרטור הראשונה שלו בארץ בשיתוף חברת ההאצה Techstars. הפרויקטים ממוקמים במתחם החדש, בדיוק במקום בו שכנה הבורסה לניירות ערך. 

טרולס אורטינג, מנהל הסייבר של ברקליס העולמית, שנכח במקום, התרשם כל-כך, עד שהחליט להקים בו גם מעבדת סייבר.

עוד נכחו: דייוויד קווארי, שגריר בריטניה בישראל; לן רוזן, מנכ"ל ברקליס ישראל; מיכל בייניש, סמנכ"לית התפעול; אריאן לואיס, מנהל מרכזי החדשנות של ברקליס בעולם; מייקל הארט, סמנכ"ל הטכנולוגיה והתפעול; פיליפ פריבורן, מנהל הטכנולוגיה והתפעול של בנק ההשקעות של ברקליס; ודיוויד שוודרון, ראש מחלקת טכנולוגיה בברקליס ישראל. 

ברקליס / צילום: לירז פאנק

מרעננת את הסביבה

גתית פנקס-הלמר, שעד לפני מספר חודשים ערכה את מוסף "הערב" של "גלובס", נבחרה לתפקיד ראשת אגף תקשורת, דוברות והסברה במשרד להגנת הסביבה. לפנקס-הלמר יש ניסיון של כ-15 שנה בעיתונות כלכלית, והיא תיכנס לתפקידה החדש בשבועות הקרובים.

ישראל דנציגר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, מסר: "אני משוכנע כי ניסיונה של גתית ויכולות התוכן והניהול שלה יסייעו לנו בקידום ובהנגשת פעילות המשרד". 

גתית פנקס-הלמר/ צילום: תמר מצפי

עניין של טיימינג

מי עומדת מאחורי המותג החדש של רשת פדני?

בעולם העסקים יש אמרה הטוענת שבבואכם להכיר אדם, אישה או גבר, עליכם להתרשם קודם כל ממצב ואיכות נעליו, שם טמון אפקט הרושם הראשוני. שלב נוסף בהליך "חריצת הדין" מתמקד בשעון שעל פרק היד. אז נכון שהיום הסלולרי מייתר את השעון כאמצעי למתן תחושת זמן, אבל זה רק מעצים את כוחו כסמל סטטוס.

אתמול השיקו בני פדני, יו"ר ובעלי רשת השעונים והתכשיטים פדני, ורעייתו ענת את כניסתו לרשת של מותג טורי ברץ' (Tory Burch) של מעצבת האופנה והמיליארדרית האמריקאית הנושאת את אותו השם.

לאירוע החגיגי בחנות פדני בנמל תל-אביב הגיעו בנוסף לאנשי ונשות אופנה מקומיים, גם קלאוס בנץ, סמנכ"ל קבוצת פוסיל (FUSSIL) המייצגת את מותג טורי ברץ' בעולם; ודיטר וולדנר, סמנכ"ל המכירות של פוסיל אירופה.

טורי ברץ', למי שלא מכיר, היא מעצבת אופנה שפיתחה קריירה עצמאית כמעט מאפס ובטיימינג לא פשוט בחייה האישיים, ועם הצלחתה הפכה לפילנטרופית. באחד הראיונות שנתנה ל-CNBC היא הבהירה: "קיימת סטיגמה הטוענת שרק נשים לא נשואות וללא ילדים יכולות להצליח בעולם העסקים. זה חייב להשתנות". 

בני פדני ענת פדני דינור וולדנר וקלאוס בנץ/ צילום: שוקה כהן

יש רופא בקהל?

אנשי עולם הרפואה רוצים לחולל שינוי

בסוף השבוע האחרון התקבצו באולם סמולארש באוניברסיטת תל-אביב קרוב ל-800 בכירים בעולם הרפואה וחברות הפארמה, יזמים ומשקיעים. אלה הגיעו לאירוע בשם "Med for a Change", שנערך כחלק מסדרת אירועים המבקשים ליצור שינוי, ואולי, לכו תדעו, להפוך את העולם הזה לטוב יותר.

במהלך האירוע נשאו דברים האלופה במיל' אורנה ברביבאי, מנכ"לית הקרן למיזמים לאומיים; שי ראשוני, מנהל "פרס לחיים"; פרופ' יעקב (ג'יי) לביא, מנהל המרכז להשתלות לב במרכז הרפואי שיבא; ד"ר עידו בצלת, שידוע בפיתוח ננו-רובוטים המחסלים תאים סרטניים; פרופ' פיני הלפרין, מנהל חדר המיון באיכילוב; ואחרים. 

בקהל הצמא לשינוי ניתן היה להבחין גם בארז אלוביץ' ושרון אילון; אבי דנצינגר, מנכ"ל Roche ישראל; דב ינאי; ברק כהן, מנכ"ל BMW; דני פייזר, מהבעלים של ארו-אסיה יבואני רולקס, ונעם בורשטיין, המנכ"ל; יעל רבהון, מנכ"לית אבוט ישראל; שי מלצר, מנכ"ל ביו ג'רוזלם; איש העסקים מוטי כוזהינוף; רותי ברק, מבעלי השליטה בדנשר; פרופ' רן בליצר, מנהל מכון המחקר של שירותי בריאות כללית; דוד לוינטר, מנכ"ל אפוק טיימס, והדס סלונים, מנהלת השיווק; וד"ר מיכל חמו-לוטם, מייסדת "בטרם". 

עוד כתבות

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

החזר של פי 10 על ההשקעה: חברת הסייבר אנטייטל נמכרת ב-150 מיליון דולר

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה ● נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

הנתונים נחשפים: כמה מרוויחים ג'יל וג'ו ביידן בשנה?

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

מייסדי חברות Ermetic, Snappy ו-Pecan, שדורגו בעבר / צילומים: איל יצהר, אלעד מלכה

רווח במקום צמיחה: תובנות מהסטארט־אפים המבטיחים של השנים הקודמות

לקראת חשיפת 10 חברות הסטארט־אפ המבטיחות של גלובס לשנת 2024 ביום חמישי הקרוב, בדקנו מה אפשר ללמוד מחברות שדורגו פה בעבר וכעת מתמודדות עם מציאות שונה בחוץ ● "המשקיעים נוהרים להשקעה במספר מצומצם יותר של חברות, אך בעלות איכות גבוהה יותר"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית