פרשת ענבל אור אמנם הולכת ומסתבכת, אבל דווקא אמצעי התקשורת יכולים לנשום לרווחה, מכיוון שנראה שהם לא יצטרפו לרשימת הנושים ההולכת ומתארכת. אילנה גולץ, מנכ"לית ובעלי משרד גולץ יעד פרסום שיווק ויחסי ציבור, שהייתה האחרונה לטפל בתקציב הפרסום של אור, עומדת מאחורי החובות של אור למדיה.

ל"גלובס" נודע כי גולץ הגיעה להסכם פריסת חובות עם העיתונים "ידיעות אחרונות" ו"ישראל היום", שלהם נותר חלק הארי של החוב מגלי הפרסום האחרונים של אור, בהיקף המוערך ביותר מ-2 מיליון שקל.

משרדי הפרסום התחלפו שוב ושוב

גולץ הייתה האחרונה בשרשרת משרדי פרסום שטיפלו בתקציב הפרסום של אור. קדם לה משרד הפרסום זרמון DDB, שטיפל בתקציב בשנים 2012-2013 ואשר ההתקשרות עמו הסתיימה במעורבות של עורכי דין, ולפניו טיפלו בתקציב מקאן תל-אביב ויהושע TBWA. כל המשרדים לא החזיקו בתקציב לאורך זמן.

משרדה של גולץ החזיק בתקציב זמן ארוך יחסית להיסטוריה של אור - כשנתיים, שבמהלכן הוציאה החברה סכומים לא מבוטלים על פרסום בטלוויזיה ובעיתונות.

גולץ אף נחשבה עד לא מכבר לחברה של אור, ובתחילת המשבר יצאה להגנתה באמצעי התקשורת. בהמשך, כשהחלו להתגלות היקפי החובות של אור, ביקשה גולץ להצטרף לבקשה להקפאת ההליכים ולחלופין לבקשת הפירוק שהוגשו נגד אור סיטי נדל"ן בתחילת החודש שעבר.

בנימוקי הבקשה נכתב כי אז כי אור חייבת לגולץ כ-2.4 מיליון שקל וכי צ'קים שקיבלה ממנה חזרו בשל אי-כיסוי מספיק. גולץ טענה עוד כי אור פנתה אליה ואמרה לה שהיא ערבה אישית לחוב כלפיה, התחייבה בפניה כי החוב יוסדר עד לצהרי אותו יום, טענה כי מצב החברה איתן ואמרה כי אין לה מה לדאוג.

בעקבות זאת, נאותה גולץ להגיע למשרדם של עורכי דינה של אור ולחתום על תצהיר התומך בטענות החברה. בניגוד להתחייבות של אור, החוב לא כוסה באותו יום, וגם לא בימים שלאחר מכן, וגולץ החלה לחשוש כי החברה אכן אינה מסוגלת לפרוע את החובות כלפיה.

הלקוחות נופלים, המשרדים משלמים

אף על פי שבשלב זה לא קיבלה גולץ מאור את הכסף המגיע לה לטענתה, היא עמדה מאחורי ההתחייבויות של אור והגיעה להסדרי פריסת חובות מול גופי המדיה, שאותם תשלם מכיסה.

יצוין כי אין זו הפעם הראשונה שמשרדי פרסום או חברות מדיה נאלצים לפרוע את חובותיהם של לקוחות שהסתבכו. האחרון שבהם היה שמעוני פינקלשטיין, שנדרש לשלם חוב בסך כ-6 מיליון שקל שנצבר כתוצאה מהתקשרות המשרד עם פוגל אוגילבי שקרס, אך הרשימה של המשרדים שהתמודדו עם התופעה ארוכה וכוללת גופים כמו מדיה קום, יוניון, ברוקנר יער לוי וארד תקשורת.

אילנה גולץ אמרה היום ל"גלובס" בתגובה לדברים: "אני עומדת מאחורי כל שקל שהמשרד חייב. למשרד יש עוד לקוחות חיים ובועטים. הסיפור עם ענבל אור הוא מכה קלה בכנף".