גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גיא לרר מסביר על מודל העיתונאי ברשת, מיקי פדרמן נוטע בשם האב

וגם: אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום, מתחבר ליבשת השחורה בצבא, בטיולים ובעסקים

גיא לרר /  צילום: תמר מצפי
גיא לרר / צילום: תמר מצפי

ברית התרבויות העתיקות

ראש הרדיו הסיני מוצא את ישראל על דרך המשי

היחסים המסחריים בין סין לישראל מתהדקים, ועכשיו הגיע תורו של יו"ר הרדיו הסיני הבינלאומי, וואנג גנג-ניאן, להגיע לביקור בארץ, במטרה לחזק את שיתוף-הפעולה עם גופי התקשורת בישראל. הרדיו הבינלאומי של סין הוא גוף תקשורת רשמי בבעלות המדינה הפונה לקהל ברחבי העולם.

בכנס שנערך במלון לאונרדו בירושלים, הושק אתר האינטרנט העברי החדש של הרדיו. "העם הסיני והעם היהודי הם ציוויליזציות עתיקות שחולקות ידידות היסטורית", אמר גנג-ניאן. "בחודשים ספטמבר ואוקטובר 2013 הציג נשיא סין, שי ג'ינפינג, שתי תוכניות אסטרטגיות: האחת להחייאתה של דרך המשי היבשתית בין סין לאירופה דרך מרכז אסיה ורוסיה, והשנייה לפיתוחה של 'דרך המשי של המאה ה-21', באמצעות חיזוק הקשרים בין סין לאפריקה, אירופה ואסיה בדרך הים".

לדברי גנג-ניאן, בדוח עבודת הממשלה לשנת 2015 ציין ראש ממשלת סין כי "יימשך קידום המשא-ומתן בנושא הקמת אזור סחר חופשי עם מועצת מדינות המפרץ ועם ישראל", ולפי רוח זו אמר ראש הרדיו הסיני כי "ישראל ממוקמת לאורך דרך המשי וידועה בחדשנותה. לכן אין ספק שסין וישראל ימשיכו להעמיק את שיתוף-הפעולה ביניהן בעתיד".

אנשי הרדיו הסיני / צילום: ס'וג'יה

פדרמן נוטע בשם האב

אחרי שני יערות, מיקי פדרמן הקים מצפור

מיקי פדרמן, יו"ר ובעל השליטה באלביט מערכות ומלונות דן, ממשיך במסורת של אביו יקותיאל, ותורם ליערות הארץ. האב יקותיאל ז"ל היה מייסד רשת המלונות, כשהקים ב-1953 את "דן תל-אביב", מתוך השקפה כי "יהודים יבואו מכל העולם לראות את הפלא ששמו 'מדינת ישראל', וכי יהיה צורך במלון יוקרה בתל-אביב". לאורך השנים הוא גם תרם לנטיעת שני יערות בארץ, יער מלונות דן בצומת להבים ויער ישרא-מיאמי, וכאמור בנו ממשיך במסורת.

לאחר נטיעת היערות סרטוגה ובירייה, לפני מספר ימים הוא חנך מצפור חדש ביערות הכרמל, שנתרם על-ידי החברה, עובדיה ומשפחת פדרמן. מיקי הזכיר בהקשר הזה את אביו: "המסורת של תמיכה ביערות הקרן הקיימת לישראל התחילה בתקופתו של אבי, יקותיאל פדרמן, בשנות ה-50, והיא ממשיכה עד היום".

עוד היום שם: ליאורה פדרמן, אשתו של מיקי; מיכאל בן-אבו, מנהל מחלקת ההתרמה של קק"ל בישראל, שהנחה את הטקס; ויפתח הר חול, מנהל מחוז צפון בקק"ל. 

מיקי פדרמן / צילום: תמר מצפי

אפריקה בכל מצב

אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום, מתחבר ליבשת השחורה בצבא, בטיולים ובעסקים

מנכ"ל פרוטרום, אורי יהודאי, קשור לאפריקה, ולא מהיום. לפני מספר שנים הוא סיפר בראיון ל"גלובס" על חוויה מהצבא בימים שאחרי מלחמת יום כיפור: "הייתי בחיל תותחנים, בענף שעסק בפיתוח מערכות לחימה. אני זוכר שיום אחד מצאתי במחסן של הבסיס מכשירים מאובקים שרצו לזרוק, ולבסוף התברר שאלה מכ"מי איכון. עלה לי רעיון להשמיש את אותם מכ"מים, והתקנו אותם על הטנקים. בהמשך מכרנו את חלקם לדרום אפריקה".

בהמשך הפך יהודאי את אפריקה גם ליעד לחופשותיו, כשהוא נוסע מדי שנה לטיול ג'יפים במדבריות העצומים שלה. על כן, לא פלא שגם בעסקים הוא מרבה לפעול ביבשת זו. פרוטרום פעילה באפריקה כבר יותר מ-20 שנה. היא מפעילה מרכזי מכירות מרכזיים בקניה, בניגריה ובדרום אפריקה ופעילה בעוד תריסר מדינות ביבשת.

לפני מספר ימים חנך יהודאי בדרום אפריקה מרכז מו"פ חדש, ולדבריו, "פרוטרום רואה באפריקה מנוע צמיחה משמעותי לפעילותה. היבשת ממשיכה ליהנות משיעור צמיחה של מעל 5% בשנה. תהליכי העיור המואצים והגידול בהיקפו של המעמד הבינוני מובילים לעלייה בצריכת מזון ומשקאות וכפועל יוצא, לעלייה בביקוש לטעמים וחומרי גלם ייחודיים".

אורי יהודאי במרכז החדש / צילום: ארי רוזנטל

מכרז רכבי השרד לשרים: ללא ג'יפונים

לפי תנאי המכרז, מחיר הרכבים לא יעלה על 250 אלף שקל. תקופת ההתקשרות: 2-4 שנים

משרד האוצר פרסם היום (ב') מכרז לרכישת רכבי שרד לשרי הממשלה ובעלי תפקידים ממלכתיים. המכרז הפומבי פורסם לאחר עבודת מטה של אגף החשב הכללי באוצר, בו גובשו עקרונות מקצועיים שבבסיסם הוגדרו מפרטים טכניים וכלכליים.

במהלך גיבוש העקרונות נבחן ואושר רף עליון שעומד על עלות מחיר מחירון כלי הרכב, שלא יעלה על 250 אלף שקל. מחיר הרכבים הוגבל על-ידי החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, בעקבות הנחיית שר האוצר, משה כחלון.

המפרט הטכני נערך על בסיס פרופיל השימוש וצורכי ממלאי התפקידים, כפי שנצבר בשנים האחרונות, ולתמורות שחלו בתחום טכנולוגיית כלי הרכב הכוללת מעטפת ביצועים המתאימה למתווה הפונקציונאלי הנדרש מרכב שרד, ובכלל זה ביצועי מנוע ושילוב מערכות בטיחות מתקדמות.

תקופת ההתקשרות עם הזוכה במרכז היא לשנתיים עם אופציית הארכת ההתקשרות לשנתיים נוספות.

היקף הרכישה עבור בעלי הזכאות לרכב מסוג זה צפוי לעמוד על כ-40 כלי רכב, ואלה יחליפו את כלי הרכב הישנים והשכורים שעומדים כיום לרשות השרים ובעלי התפקידים הממלכתיים.

הניקוד במכרז אמנם יישען בעיקר על המחיר והתחזוקה (55%), אבל גם על קריטריונים נוספים. 40% יוכרעו לפי איכות הרכב, במונחים של בטיחות, ביצועים ומרווחים, אבזור, זיהום והתרשמות הנהגים. ה-5% הנותרים ייקבעו לפי טיב הצעת האחריות.

במפרט הטכני מתברר כי באוצר קבעו כתנאי סף מרחק סרנים מינימלי של 270 ס"מ ואורך רכב של 4.8 מטר לפחות. המשמעות היא העדפת רכבי מנהלים ופסילת האפשרות של ג'יפונים להתמודד.

רכב שרד מסוג ב.מ.וו. / צילום: אריאל ירוזולימסקי

ויקטור שמריך ממהר מספרד לתצוגת אופנה

שמריך ג'וניור הציגה קולציית שמלות חדשה

המעצבת ליהיא שמריך-כהן ארגנה לפני מספר ימים את אירוע ההשקה של שמלות ערב ושמלות כלה 2016 של המותג luminary שבבעלותה, אשר נמכרות בחנות בדיזינגוף בתל-אביב.

האב, ויקטור שמריך, מבעלי וליו בייס, הקדים יחד עם שותפו לניהול בית ההשקעות, עידו נויברגר, את חזרתו מנסיעת עסקים בספרד, שם הם מנהלים קרן השקעות, כדי להשתתף באירוע. הוא סיפר שם לנוכחים עד כמה הוא גאה ב"דור הצעיר של משפחת שמריך", כהגדרתו - בליהיא ובאחיה בר, סטודנט למינהל עסקים בבינתחומי.

עוד השתתפו: דנה וקסלר-ספקטור, יאנה רובינשטיין ודניאל קולצ'קו.

רובינשטיין , ליהיא וויקטור שמריך וקולצ'קו / צילום: אורית פניני

גיא לרר ומלחמתו ב"חברות הרעות"

במפגש עם אנשי עסקים הסביר על מודל העיתונאי ברשת: "תחקיר יכול להפיל חברה בבורסה"

איש הטלוויזיה והאינטרנט גיא לרר הגיע למפגש עם אנשי העסקים של הבורסה באירוע "הפודיום" של "גלובס" וקסם מדדים, שהתקיים בשבוע שעבר. בהתאם לקהל, הוא דיבר על השפעת התוכנית שלו "צינור לילה" (ערוץ 10) על חברות.

"ראינו איך פעילות ברשת בעקבות תחקיר טלוויזיה ממשיכה את אורך החיים של התחקיר ויכולה לגרום למפולת של חברה על מסכי הבורסה", הוא אמר והדגים: "כשעשינו תחקיר על איקיוטק (בנוגע למבצע הגבייה האגרסיבי שלה מאלפי אזרחים), זו הפכה ברגעים להיות המילה הכי מחופשת ברשת, והמנכ"ל נעצר".

לדברי לרר, הוא לא רואה עצמו רק כעיתונאי מדווח. "הבנו שהעידן של העיתונות הישנה נגמר. אנשים חיים ברשתות, והתקשורת צריכה להשתמש בפלטפורמות האלה. הקמנו את 'החזית' - כמה עיתונאים בשילוב כוחות שפועלים כמו מפלגה. כשאנחנו משדרים תחקיר, אנחנו מגיעים לכנסת, נפגשים עם יו"ר ועדת הכלכלה, מזמנים לשם את ראשי החברות, כמו שעשינו עם הוט (בתחקיר על זמני ההמתנה הארוכים במיוחד בשירות הלקוחות שלה - י.מ). מאז השירות שלה השתפר בצורה דרמטית. אנחנו לא רק מדווחים, אנחנו פועלים בשטח. ישבנו להוט על הווריד, אנחנו עיתונאים שעושים קמפיינים".

גיא לרר /  צילום: תמר מצפי

הפועל באר-שבע מזנקת עם פומה

הסכם חסות חדש למוליכת הטבלה בליגת העל

חרף התיקו המאכזב בשבת, קבוצת הכדורגל של הפועל באר-שבע חווה עונה מוצלחת במיוחד, כשהיא מדורגת ראשונה בטבלת ליגת העל, נכון לכתיבת שורות אלה. בהתאם, לא פלא שהיא זוכה גם לעניין מצד אנשי עסקים. במסגרת זו לאחרונה נחתם הסכם חסות עם קבוצת דלתא סביב מותג הספורט פומה. לפחות השנה, המותג הזה מתאים לקבוצה, שכמו הפנתר מיבשת אמריקה, מזנקת אל התואר.

באירוע לפני מספר ימים נכחו אלונה ברקת, בעלת השליטה בהפועל באר-שבע; בן זוגה, איש העסקים אלי ברקת; צביקה שווימר, מנכ"ל קבוצת דלתא; איל חומסקי, מבעלי משרד הפרסום אדלר-חומסקי; משה רוזנבלום, המשנה למנכ"ל מליסרון; הפרסומאי הדר גולדמן; איש העסקים דני קליין; אסי רחמים, מנכ"ל הפועל באר-שבע; וקפטני הקבוצה, אליניב ברדה ומאור בוזגלו.

אלונה ברקת וצביקה שווימר /  צילום: שוקה כהן

עוד כתבות

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

האוניברסיטה שהפכה למוקד הפגנות פרו-פלסטיניות סגרה את שעריה: "הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי"

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

מגמה חיובית באירופה; מדד ניקיי עלה ב-2.3%

מדד הנג סנג עלה ב-2% ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח