חברת פרטנר פנתה היום (ה') בכתב, באמצעות עורכי דינה, למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט. בפנייה מביעה החברה "חשש חמור מפני לחצים המופעלים על משרד התקשורת על-מנת להביא לשינוי במדיניותו, ובכך לסלול את הדרך לאישור הסכם שיתוף הרשתות בין גולן טלקום וסלקום, הסכם שאישורו נדחה מספר פעמים בעבר".

עוד צוין בפנייה כי בחברה עלה החשש באשר להתגבשותה של כוונה חדשה לאשר את הסכם השיתוף האמור, המנוגד למדיניות משרד התקשורת, "על-מנת להכשיר את הפרותיה של גולן ולאפשר לה לחמוק מביצוע החובה היסודית והמהותית ביותר במסגרת רישיונה, החובה לפרוס רשת תקשורת עצמאית".

בחברה מציינים כי במקרה שהסכם השיתוף יאושר, "הרי שמדובר בהתנערות חסרת תקדים של הרגולטור ממדיניותו המבוססת ומהתחייבויותיו כלפי השחקנים הפועלים בשוק והמפוקחים על-ידו". 

לצד החשש מאישור ההסכם, פרטנר ציינה כי משרד התקשורת צוטט בפרסומים שונים, גם בימים האחרונים, כמי שמתנגד לאפשרות של הקלות: "הסכם 'השיתוף' שהגיש גולן ב-2014 היה למעשה הסכם נדידה פנים-ארצית. צוות המשרד והמנכ"ל הקודם כבר דחו את ההסכם, בטענה כי הוא נוגד את תנאי המכרז והרישיון שקיבל גולן. כל ניסיון להפלות בין שני זוכים במכרז ייפסל על-ידי בג"ץ במיידית". 

בפרטנר מדגישים כי "אין לקבל שינוי בדיעבד בעמדת הרגולטורים ביחס למתווה שיתוף הרשתות הניתן ביחס לחלק מהמפעילים בלבד, בפרט כשמדובר בשינוי שכל-כולו נועד להביא לכך שגולן, והיא בלבד, לא תידרש לעמוד בחובה המעוגנת ברישיון לפרוס רשת תקשורת. שינוי שכזה יוביל לחוסר שוויון קיצוני וחריג בין מתחרים... בנסיבות אלה, כל ניסיון לשנות את כללי המשחק בדיעבד, תוך התאמתם למידותיו של בעל הרישיון המפר על-מנת לנסות ולמרק את אותן הפרות, יוסיף חטא על עוון ויהווה הפרה בוטה של כללי המינהל התקין". 

 

בפרטנר מציינים עוד כי בחברה נחושים לפנות לבית המשפט במקרה שתאומץ המדיניות המפלה והמקלה על גולן: "נזכיר כי מזה כשנתיים מצויה גולן בהפרה מהותית ומכוונת של התנאי המהותי ביותר ברישיונה: הקמת רשת תקשורת עצמאית. לאחר תקופה ארוכה שבה ישב משרד התקשורת בחיבוק-ידיים ולא פעל לאכוף על גולן את הוראות רישיונה, עתרה לאחרונה פרטנר לבג"ץ בעניין זה... נבהיר כי ככל שיתברר כי קיימת כוונה לאמץ מדיניות אד-הוק על-מנת להתאימה למידותיה של גולן, ולאשר לגולן 'הסכם שיתוף רשתות' בין רשת קיימת לבין רשת שמעולם לא הוקמה, על אף שהייתה אמורה לקום, או לחלופין לאפשר 'הסכם שיתוף רשתות' במסגרתו צד אחד בלבד נושא בעלות הקמת הרשת והצד האחר 'רוכב על גבו', תיאלץ פרטנר לפנות לקבלת סעד הולם מבית המשפט".