חשש כי יזמית הנדל"ן ענבל אור "פלשה" לדירה בגבעתיים: בקשה בהולה של המפרק הזמני של קבוצת אור סיטי נדל"ן, שהוגשה אמש (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, דורשת לאסור על אור מלעשות שימוש בדירה ברחוב הל"ה בגבעתיים, אליה, כך על-פי הבקשה, העבירה לאחרונה אור רכוש.

על-פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, הדירה נמצאת בבעלות חברת "אליענה אור" מקבוצת אור סיטי נדל"ן. בגינה ניטלה משכנתא בסכום של כ-1.5 מיליון שקל מבנק מזרחי-טפחות, והיא משועבדת לטובת הבנק לצורך כיסוי חובותיה של אור, העומדים על-פי ההערכות על כ-17 מיליון שקל.

ממסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה כי דירה זו הייתה מושכרת לזוג אסף וטליה חן, אולם היא התפנתה בתחילת חודש אפריל. זאת, במסגרת סיכום בין נציגי המפרק לבין מי שייצג את אור עד לאחרונה, עו"ד ראובן בילט. הצדדים סיכמו כי הדירה תישאר פנויה בשל היותה משועבדת לבנק. עם זאת, אתמול בשעות הצהריים, כשהגיעו נציגי המפרק לדירה על-מנת להחליף בה את המנעול, פתחה להם את הדלת עובדת זרה.

העובדת שפתחה את הדלת טענה, כך על-פי הבקשה, כי היא מועסקת על-ידי אור, וציינה כי היא לבדה בבית. עוד היא הוסיפה כי היא עובדת עם השמרטפית של אור, וכי התבקשה להגיע על-מנת לפרוק ארגזים בדירה. "כאשר נשאלה העובדת 'מי משלם את שכרך?', השיבה כי איננה יודעת", צוין.

עו"ד יואב בן-פורת, מצוות המפרק, ציין בבקשה כי בדירה נמצאו עשרות ארגזים שבהם רכוש פרטי של ענבל אור. "בחנו את הדירה עמוסת הארגזים שטרם נפרקו, ולמדנו כי החייבת מנסה לפלוש לדירת החברה ולעשות בה כבשלה. לפיכך מוגשת בקשה זו לסילוק ידה של החייבת מן הדירה של החברה שבפירוק".

על-פי המפרק, דירה זו, שכאמור ניטלה עבורה משכנתא מבנק מזרחי-טפחות, נרשמה בתחילת חודש מארס גם בהערת אזהרה לטובת שלי נרקיס, על רקע הלוואה בסך 1.5 מיליון שקל שאור נטלה ממנו.

בא-כוחו של המפרק הזמני הוסיף עוד כי עד כה התגוררה אור בשכירות בבית בצפון תל-אביב, שדמי השכירות שלו שולמו עד לחודש יוני. "מסיבה שאינה ברורה עזבה אור את הנכס, וככל הנראה היא מנסה בשעות האחרונות לפלוש לדירת החברה בגבעתיים", נטען. 

 

על-פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, אור התגוררה בשכירות עד לאחרונה ברחוב דמיטרי שוסטקוביץ' בתל-אביב. שווי הדירה הנוכחית, שאליה אור "פלשה" על-פי החשד, עומד להערכת נציג המפרק על יותר מ-4 מיליון שקל, ולאחר שתימכר צפויות ההכנסות ממכירתה לעבור לנושים המובטחים (הבנק בראשם).

"בנסיבות העניין מתבקש בית המשפט הנכבד לאסור על כניסתה של אור או מי מטעמה לדירת החברה ולהסמיך את המפרק הזמני ונציגיו לפנות הדירה מכל אדם וחפץ", לשון הבקשה.