הבורסה בתל-אביב סגרה היום (ג') בעליות שערים לאחר פתיחה מעורבת, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה והפתיחה החיובית בוול סטריט. נזכיר כי בשל חג הפסח, בנק ישראל יפרסם את החלטת הריבית שלו מחרתיים.

 

האנליסטים של סיטיגרופ הורידו אתמול את תחזית הצמיחה של ארה"ב לשנת 2016 ל-0.9% ברבעון הראשון ו-1.7% בשנת 2016 וזאת בשל נתוני מאקרו שהתפרסמו בתקופה האחרונה. בנוסף, לדעתם הריבית על הדולר תעלה רק פעם אחת השנה - בספטמבר, וזאת רק אם לא תהיינה התפתחויות נוספות בשווקים הפיננסיים שיכבידו עוד על הצמיחה. אם זה יקרה, בסיטיגרופ העריכו שהעלאה הראשונה תתרחש רק בדצמבר או אפילו בשנה הבאה.

מפיקות הנפט  הגדולות אמנם לא הצליחו כאמור להגיע להסכמות באשר להקפאת תפוקות הנפט, אולם שביתה בכווית, יצואנית נפט גדולה, חתכה את התפוקה בכ-50% ותרמה להתאוששות במחירי הזהב השחור.

הפדרל ריזרב ייפגש בשבוע ועל פי רוב רובן של התחזיות, לא יהיה שינוי בשיעורי הריבית בארה"ב. נשיא שלוחת הפד בניו-יורק ציין כי התנאים הכלכליים טובים יחסית, אך הבנק המרכזי נשאר זהיר באשר להעלאות ריבית עתידיות.

שאלת מיליון הדולר: עד כמה מחירי הנפט צפויים לרדת?

איפה לשים את הכסף: באג"ח חברות נדל"ן מניב, או במניות?

 

אלביט מערכות  הודיעה היום כי החברה הבת שלה באוסטרליה זכתה בחוזה ממשרד ההגנה האוסטרלי, בהיקף של כ-30 מיליון דולר (כ-40 מיליון דולר אוסטרלי), לאספקת כוונות מדגם XACT th 65 ממשפחת הכוונות התרמיות של החברה.

אל-על  הוסיפה לרכז עניין על רקע התנודתיות במחירי הנפט, כשמחיר נפט נמוך טוב כמובן לחברה, כמו לכל חברת תעופה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]