דני נוה, יו"ר כלל ביטוח, הוא הראשון שמיישר קו עם החקיקה החדשה לגבי שכר הבכירים בענפי הפיננסים. היום (ג') דיווחה כלל ביטוח כי הסכמי התגמול של היו"ר שלה מאז אמצע שנת 2013 עודכנו בהתאם להוראות הרגולציה כך שהעלות השנתית של שכרו תיחתך בכ-36% ביחס לעלות העסקתו השנתית עד כה, ותעמוד מעתה ואילך על כ-2.4 מיליון שקל לשנה.

ביוני 2013 מונה נוה, לשעבר שר הבריאות, ליו"ר דירקטוריון פעיל של החברה האם הציבורית ושל כלל חברה לביטוח ב-85% משרה, ואז אושרו תנאי העסקתו ל-3 שנים - עד יוני 2016. עתה אישרה החברה הסכם העסקה חדש שאינו קצוב בזמן, ושעומד בהוראות חוק תגמול בכירים בתאגידים פיננסיים, במסגרתו יזכה היו"ר לשכר של כ-132 אלף שקל ברוטו לחודש (השקול לשכר חודשי של 155 אלף שקל ברוטו במונחי 100% משרה), כשעלות העסקה השנתית תצטבר לקצת פחות מ-2.4 מיליון שקל.

ב-2013 אושר לנוה שכר של 110 אלף שקל ברוטו לחודש וזאת לצד מענק שנתי ותגמול הוני - שהוא אינו זכאי להם עתה. על פי ההסכם העסקה המקורי של נוה, שעתה שונה, הוא היה זכאי לתגמולים בעלות שנתית ממוצעת של כ-3.7 מיליון שקל בכל אחת משלוש השנים הראשונות בתפקיד.

יחד עם זאת, נוה זכאי לאופציות שכבר ניתנו לו בהסכם העסקה המקורי שלו, ושעלותן טרם נזקפה במלואה בשכרו וגם אינה משוקללת בעלות השכר המעודכנת של 2.4 מיליון שקל לשנה, כאמור. בהקשר זה מסבירים בחברה כי אם רכיב האופציות יעלה את שכרו של נוה למעל יחס של 35 פעמים השכר הנמוך בחברה - הוא יוותר על האופציות בהיקף שימנע את החריגה הזו. כמו כן, יש לו מענק משתנה נדחה שטרם שולם במלואו. לאור שני ספיחים אלה להסכם העסקה הקודם שלו, נוה יקבל בפועל ב-2016 וב-2017 שכר בעלות שנתית של כ-3 מיליון שקל וכ-2.5 מיליון שקל, בהתאמה.

במסגרת הזימון לאסיפה כללית לאישור תנאי העסקה של נוה, הסבירו בחברה ש"תנאי התגמול לנוה נקבעו מתוך רצון לשמר את יו"ר הדירקטוריון בתפקידו, לאור יכולתו להוביל את הדירקטוריון והחברה ולהתמודד עם האתגרים העומדים בפניה". בחברה מדגישים כי שכר זה אינו עולה על יחס של 35 פעמים עלות השכר של העובד בעל השכר הנמוך בקבוצה, בהתאם להוראות החקיקה. כן, בהתאם להוראות אחרות של הרגולציה, התגמול של נוה לא כולל רכיב משתנים.

הכספים מצטרפים להשקעות, תחת לוין

בתוך כך, החברה הודיעה גם על "שינוי מבנה ארגוני בקבוצה, במסגרתו תוקם חטיבת פיננסים, השקעות ואשראי ברשותה של ענת לוין, משנה למנכ"ל, שתכלול את ניהול הכספים, חשבונאי ראשי ופעילות ההשקעות והאשראי של הקבוצה".

יש הרואים במהלך כהמשך חידוד מעמדה הרם בקבוצה של לוין, המקורבת מאוד למנכ"ל הדומיננטי של הקבוצה, איזי כהן. ללוין ולכהן היסטוריה ארוכה ומוצלחת, עוד מימיהם בקבוצת הביטוח מגדל.

עד כה תפקידה של לוין הוגדר כמשנה למנכ"ל, מנהלת חטיבת השקעות מימון ופיננסים בכלל ביטוח, בעוד שאגף כספים היה תחת חטיבת המטה, בראשות המשנה למנכ"ל משה ארנסט.

מדובר בהוצאת סמכויות מידיו של ארנסט משום העברת פעילות אגף הכספים מחטיבת המטה לחטיבת פיננסים, השקעות ואשראי. לצד זאת, פעילות אגף הכספים תפוצל לשניים תחת לוין. החלק האחד, חשבונאי ראשי, שירכז את פעילות החשבות בקבוצה, ינוהל על ידי רונית זלמן מלאך, משנה למנכ"ל ומנהלת אגף הכספים עד כה; והחלק השני, ניהול כספים, שירכז פעילויות אחרות בתחום הכספים בקבוצה כגון גביה, עמלות, רכש ומחלקה כלכלית, שינוהל על ידי יניב יפת, סמנכ"ל בכיר בכלל ביטוח.