על רקע הסערה הציבורית על תקרית הירי בפיגוע בחברון והעצרת שתתקיים הערב בכיכר רבין למען החייל היורה, אלאור אזריה, שהואשם אתמול (ב') בבית הדין הצבאי בהריגתו של המחבל בחודש שעבר, התראיינה הבוקר (ג') שרת המשפטים איילת שקד לתוכניתו של קלמן ליבסקינד ברדיו גלי ישראל (FM94/106.5) ודיברה על הפרשה.

לדברי שקד בראיון, "הצבא היה לא בסדר ועבר על חוק השיפוט הצבאי והוציא תחקיר מבצעי בזמן שמתנהלת חקירת מצ"ח. זה לא היה צריך לקרות, וזה החל את כל הבלגן... היה צריך לתת למצ"ח לחקור בשקט, לתת למשפט להתנהל ולחכות לתוצאה הסופית". 

בנושא העצרת הוסיפה השרה שקד: "במדינת ישראל יש חופש ביטוי. בעיניי העצרת הזאת בהחלט נופלת במסגרת חופש הביטוי, ואני לא רואה איזושהי בעיה עם מישהו רוצה לבוא ולבטא את דעתו בעניין הזה. יש מערכת משפט צבאית, אני סומכת עליה. החייל יזכה למשפט הוגן ונחכה לסופו... אני בטוחה שמערכת המשפט הצבאית לא מושפעת מרעשי רקע לא לצד כזה ולא לצד אחר". 

בתוך כך, בראיון הבוקר לגלי צה"ל מתחה שקד ביקורת על צמרת צה"ל בפרשת החייל מחברון. לדבריה, "כל העליהום ומשפט השדה שעשו לחייל איך שהתחילה הפרשה היו לא במקום. המערכת הצבאית גם הוציאה תחקיר צבאי לתקשורת בזמן שמתנהלת חקירת מצ"ח - זה לא צריך לקרות. אבל אני סומכת על מערכת המשפט הצבאית שהמשפט יהיה הוגן ושהם לא יתייחסו אל כל ההמולה מסביב", אמרה שרת המשפטים.