עליות שערים סיימו את יום המסחר היום (ב') בתל אביב,זאת במשך לעליות שערים בבורסות אירופה ומגמה חיובית בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה שלילית, כשמדד הניקיי היפני נפל בחדות.

 

עונת הדוחות בארה"ב לקראת סיום, ולמעט מספר לא גדול יחסית של חברות שהיכו את התחזיות - העונה הזו תיזכר כמאכזבת, בין היתר אצל ענקיות כאפל וגוגל. 

בדוח שבועי שפרסם הלמן-אלדובי אתמול, ממליץ בית ההשקעות שלא להגדיל את החשיפה לשוק המניות למרות הירידות האחרונות. בבית ההשקעות מעריכים כי השוק ימשיך להיות תנודתי בתקופה הקרובה לנוכח הנתונים הכלכליים החלשים יחסית, ונטען כי יש לנקוט זהירות בהשקעה במניות בעת הנוכחית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון ייפגשו השבוע כדי להחליט על אישור תקציב מדינה דו-שנתי לשנים 2017-2018. ההחלטה צפויה להתקבל למרות התנגדותו העקרונית של הממונה על התקציבים באוצר. [לסיפור המלא]

וורן באפט: "זוהי פצצת הזמן של השווקים הפיננסים"

מניות הסלולר פרטנר  וסלקום נסחרו על רקע דוח הניודים החודשי של אפריל, שהצביע על מעבר של אלפי לקוחות מגולן טלקום לחברות הסלולר הוותיקות. (לסיפור המלא). מניית בזק  הגיבה אף היא באופן חיובי לדיווח. 

הזדמנות ישראלית  הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שזינקה אתמול על רקע דיווח כי רישיון "חתרורים" באזור ים המלח מכיל מאגר נפט בשווי של כ-1.2 מיליארד שקל. מהדוח שפרסמו החברות המחזיקות ברישיון וביניהן הזדמנות ישראלית, עולה כי האומדן הטוב ביותר הוא שהמאגר מכיל כ-7 מיליון חביות נפט ובאומדן הגבוה כ-11 מיליון חביות.

 

מניות הפארמה - טבע , פריגו  ומיילן , ריכזו אתמול עניין שלילי ונפלו בחדות.

באקסלנס העריכו כי הרבעון הראשון של כיל  הולך להיות כנראה "רע מאוד" יחסית לחצי השני של השנה שעברה וזאת לאור הדו"חות החלשים של פוטאש. האנליסט גלעד אלפר כתב כי "צפויה ירידה משמעותית בביצועים של כיל. תהיה ירידה דו-ספרתית גדולה גם בהכנסות וגם ברווחים של כיל ברבעון".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]