העבריין שנורה למוות אמש בתל-אביב הוא שי שירזי, בנו של ריקו שירזי, המוגדר על-ידי המשטרה ראש ארגון פשע - כך הותר הבוקר (א') לפרסום.

שירזי, שכונה בעולם הפשע וגם במשטרה "הנסיך", נורה בעת שנסע ברכבו עם עבריין נוסף מארגונו של יצחק אברג'יל ברחוב משה סנה, בסמוך לבית העלמין קריית שאול בצפון תל-אביב.

אביו ריקו שירזי - המרצה 8 שנות מאסר בגין הרשעתו בעבירות מס, הלבנת הון ואיומים על עד המדינה - קיבל את ההודעה על מות בנו בכלא.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי השניים נסעו במכונית מסוג מאזדה 3, וכשהגיעו לצומת הרחובות משה סנה ואלי תבין ועמדו ברמזור בדרכם לפנות שמאלה לשכונת המשתלה, נעצרה לידם מכונית, ומתוכה נורו מספר רב של כדורים. על-פי הערכה ראשונית, היורים זימנו את השניים למפגש באזור, ולמעשה טמנו להם מארב ורצחו את העבריין בצומת הסואן.

שירזי, בשנות ה-30 לחייו, השתחרר מהכלא לפני כשנה וחצי, באוקטובר 2014, לאחר שריצה עונש של 5 שנות מאסר בגין סיוע להריגה. מאז היה בפיקוח היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל), היחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל"כ) והיחידה המרכזית של מחוז המרכז.

 

עוד לפני שחרורו של שירזי הצעיר מהכלא נערכו במשטרה למלחמת חיסולים. במשטרה העריכו כי שירזי ינסה לבוא חשבון עם כמה מה"חיילים" שנטשו אותו. כמו כן, במשטרה ידעו על כמה סכסוכים פתוחים בין ארגונו של שירזי לאחרים ועל שורה של אויבים שהיו צפויים לנסות לפגוע בשירזי עם שחרורו.

"שירזי צבר לעצמו כוח רב בעולם הפשע בשנים האחרונות, במיוחד באזור נתניה, והוא מוגדר כיורש של אביו באימפריית הפשע המשפחתית. אנחנו דואגים שיהיה 'חיכוך' עם חיילי הארגון כדי לגרום להם לעזוב את האזור", אמר בזמנו קצין בכיר במשטרת נתניה.

במסגרת היערכות המשטרה, היא נקטה שורה של צעדים נגד "החיילים" בארגונו של שירזי. בין היתר, השוטרים החלו בטקטיקה מוכרת - למרר את חייהם של החיילים בארגון עד שיעזבו את האזור. "אנחנו דואגים שיהיה חיכוך עם כל אחד מהם כמה וכמה פעמים ביום. כשהם יוצאים מהבית ונכנסים למכוניתם, מספיק שהם לא אותתו בפנייה בכביש, וכבר יעצור אותם שוטר ויכתוב להם דוח. מגיעים אליהם ב-2 בלילה, ב-11 בבוקר ובכל שעות היום", אמר קצין בכיר במשטרת נתניה.