האנטישמי דייוויד דיוק, אחד מתומכיו הנלהבים ביותר של דונאלד טראמפ בקהיליה הגזענית והניאו-נאצית בארה"ב, מנסה להצית קמפיין משטמה חדש נגד היהודים האמריקאים. הטיעון המרכזי: היהודים מכשילים את טראמפ במירוץ לנשיאות ומעזים לצאת נגד הרוב בארה"ב. דיוק הביע התלהבות מ"הניצחון המופלא" של טראמפ, שנעשה עתה המועמד בפועל של המפלגה הרפובליקאית לנשיאות.

"הגיע הזמן לנקוב בשם האויב שמנצח על חורבננו: אם לא ניפטר מהיהודים, לא תהיה שום תקווה לעמנו", הכריז דיוק בתכנית הרדיו שלו, בשבוע שעבר. "זה אינו התפקיד של טראמפ. זה תפקידנו לתת לטראמפ את המרחב לעשות זאת, בסופו של דבר".

הוא אמר, כי היהודים "שולטים" במדיה, בעולם האקדמי ובעולם הפוליטי והוסיף: "אני חושב שאנו צריכים להתחיל לפעול בכיוון הזה במלוא הקיטור. אני לא אומר שטראמפ צריך לעשות זאת, אך אנו חייבים לפעול וזו הדרך היחידה שבה נוכל להניע אנשים כמו טראמפ לעשות את הדברים שאנו צריכים לעשות".

דיוק, לשעבר "אשף גדול" בקו-קלאקס-קלן, הכריז: "החוצפה היהודית אינה יודעת גבולות. אני חושב שהקיצונים היהודיים האלה עשו שגיאה נוראה בחישוביהם מפני שכל מה שהם יפיקו מהשתתפותם בתנועה 'לעולם לא טראמפ' הוא חשיפת עמדותיהם הזרות, האנטי-אמריקאיות, שמנוגדות לעמדות הרוב האמריקאי".

"היהודים רק יגבירו את מודעות האמריקאים לכך שהניאו-שמרנים (הכוונה לקבוצת פקידי הרשות והיועצים, רבים מהם יהודים, שהניעו את הנשיא לשעבר, ג'ורג' בוש, לפלוש לעיראק ב-2003) הם הבעיה, שאותם יהודים ששולטים בארצנו הם הבעיה האמיתית, שהם הסיבה לכך שאמריקה איבדה את גדולתה", אמר דיוק.

 

"יש לי שאלה בשבילכם", פנה דיוק למאזיניו. "איך אנו עוברים מהרעיון שצריך לבנות חומה (כפי שמכריז טראמפ - ר.ד.) לעבר ההבנה שהאירופים נכחדים מאדמתם ושצריך לנקוט עמדה ברורה יותר כדי להגן על עמנו ולשנות את הדרך שבה פועלת התקשורת? צריך לעשות משהו כדי להרוס את הממסד של המדיה ששוטף את מוח העם".

דיוק חלק שבחים לפרודיה קצרה על הסרט "300", שעלה למסכים ב-2007. הסרט משחזר את המערכה על תרמופילאי, במרכז יוון, משנת 480 לפני הספירה, אחד מהקרבות המפורסמים במלחמות בין פרס ליוון באותה תקופה, בין ליאונידס מלך ספרטה ו-300 לוחמיו, לבין מאות אלפי החיילים הפולשים של פרס, בהנהגתו של של המלך-האל חשיארש הראשון (Xerxes; יש הערכות שמדובר במלך אחשוורוש, ממגילת אסתר). בפרודיה, טראמפ הוא המלך ליאונידס, שדוחף את ברק אובמה אל תהום שבה ימצא את מותו ומשסף את פניו של הפיננסיר ג'ורג' סורוס (הלא הוא חשיארש המלך) ברומח שמתנהג כמו פצצה חכמה. למקרא התגובות ביו-טיוב, נראה שהקליפ הוא להיט בקהלים מסוימים.

פעילים גזעניים מאחורי טראמפ

זו כמובן אינה הפעם הראשונה שדיוק נותן פומבי לדעות גזעניות. בראיון לאתר "פוליטיקו" בתחילת השנה אמר הגזען, כי טראמפ נתן ללבנים אמריקאים אור ירוק לדבר בגלוי על איבתם לבני גזעים אחרים: "טראמפ גרם לכך שזה בסדר לדבר עתה לדבר על פחדיהם של אמריקאים-אירופים. אלה יודעים שהם הקבוצה היחידה שאינה יכולה להגן על האינטרסים החיוניים שלה, על השקפותיה".

טראמפ אמר ל"ניו-יורק טיימס" כי הוא "מסתייג לחלוטין" מדברי דיוק: לאנטישמיות אין מקום בחברה שלנו, שצריכה להיות מאוחדת, לא מפולגת". בכל אופן, בעבר התקשה טראמפ להרחיק עצמו מהתבטאויות גזעניות של דיוק. בראיון ל-CNN, בפברואר, הוא נשאל: האם אתה מוכן לגנות באופן חד-משמעי את דייוויד דיוק ולהצהיר שאינך מעוניין בקולו או בקולותיהם של גזענים לבנים אחרים בבחירות?

"אני לא יודע שום דבר על דייוויד דיוק, או קיי"? - השיב אז טראמפ. "אין לי מושג על מה אתה מדבר, על גזענות, או גזענים לבנים". אבל כעבור זמן, הוא הסתייג מדיוק ותירץ את תשובתו הקודמת בכך שלא שמע היטב את דברי המראיין בגלל "אוזניה פגומה".

יש אירוניה בעובדה, שדיוק תקף את יהודי ארה"ב בדיוק כאשר שלדון אדלסון , בעל בתי-הקזינו, וכמה פעילים רפובליקאים יהודים, ובכללם ארי פליישר, דובר הבית הלבן בתקופת בוש, ויו"ר הקואליציה היהודית-רפובליקאית, דייוויד פלום, הודיעו על תמיכתם בטראמפ. עם זאת, לרוב המכריע של יהודי ארה"ב יש דעה שלילית על טראמפ. למשל: על פי סקר של סיינה ריסרץ' (Siena ), ל-77% מהיהודים בניו-יורק יש דעה שלילית על טראמפ.

דיוק הוא רק אחד מקבוצה של פעילים גזעניים שמתייצבים מאחורי טראמפ. לארגונים הניאו-נאצים/גזעניים, מקו-קלאקס-קלן ועד לאומה הארית, טראמפ הוא מתנה משמים. הוא פתח חלון גדול של לגיטימציה לדעות ולמחשבות שעד לפני כחצי שנה לא היה אפשר להציגן בפומבי אלא באתרי אינטרנט נידחים. מה שטראמפ אומר עתה בפרהסיה, לאמריקה כולה, מנסים גזעני ארה"ב למכור לציבור האמריקאי כבר עשרות שנים. השאלה היא, האם אחרי כשלונו הצפוי של טראמפ בבחירות לנשיאות, יאשימו גזעני ארה"ב את היהודים בכישלון.