גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיזוג Dell ו-EMC: כך תיראה חב' הטכנולוגיה הפרטית הגדולה בעולם

מייקל דל וג'ו טוצ'י חגגו את המיזוג בין EMC ו-Dell: החברה תהיה מובילה עולמית בשוק ה-IT הצומח (שמגלגל כ-2 טריליון דולר בשנה) ותכלול מוצרים משלימים, צוותי מכירות ומרכזי מו"פ

מייקל דל (מימין) וג’ו טוצ’י. “ערכים ארגוניים דומים” / צילום: EMC
מייקל דל (מימין) וג’ו טוצ’י. “ערכים ארגוניים דומים” / צילום: EMC

חברת EMC ערכה בשבוע שעבר בלאס וגאס את כנס הלקוחות השנתי שלה ששמו EMC World 2016. הכנס עמד השנה בסימן אחד ממיזוגי הענק בתעשיית היי-טק העולמית שבמסגרתו רכשה חברת דל (Dell) את EMC תמורת יותר מ-60 מיליארד דולר.

לא בכל יום ניתן לראות על במה אחת את ג'ו טוצ'י, מנכ"ל EMC ואת מייקל דל, יו"ר Dell. ההופעה של דל הייתה מרשימה והמטרה שלו הייתה לסחוף את קהל הלקוחות של החברה המאוחדת. מטרה נוספת, לא פחות חשובה, הייתה להעביר מסר לעובדים של הארגון הממוזג, להצביע בפניהם על העובדה שהחברה תהיה חברת השירותים הגדולה ביותר בעולם ובנוסף להצביע גם על אתגרי העתיד.

"הסקרים אומרים שיש לנו ערכים ארגוניים דומים", אמר דל. בהתאם להרגלו, דל לא חסך ביקורת מהמתחרים בשוק ולא היסס להתייחס גם למצבה של המתחרה HP. דל התייחס לכך ש-HP מקדשת את הצמצום וההתכווצות בדרך להצלחה, בעוד שהחברה הממוזגת חושבת שכדי לצמוח צריך בדיוק את ההיפך.

במקביל להתייחסות לרכישה המשמעותית השיק דל את מותג העתיד Dell Technologies, אשר יאגד בתוכו את משפחת המוצרים של החברה הממוזגת. דל ציין כי EMC תמשיך לפעול בתור חברה עצמאית, בתוך התאגיד הממוזג.

"משפחה של מוצרים"

מייקל דל וג'ו טוצ'י חשפו את שמה של החברה החדשה, שתקום לאחר שהמיזוג יקבל את כל האישורים הנדרשים מגופי הרגולציה השונים. השם החדש, כך אמרו השניים, משקף את הפורטפוליו של שתי החברות ומהווה משפחה של עסקים ויכולות.

מייקל דל אמר כי: "החזון שלנו הוא משפחה של מוצרים ופתרונות המיישרים קו עם אסטרטגיית עסקים אשר מפגישה את כל התשתית - מחומרה, דרך תוכנה ושירותים ועד לענן".

המיתוג הצפוי של שתי החברות יכלול שילוב של כחמישה עסקים הכוללים את VMware, SecureWorks, Pivotal, Virtustream ו-RSA.

דל המשיך ואמר ש-Dell Technologies תיצור ערך רב יותר עבור הלקוחות והשותפים מאשר כל ספק פתרונות טכנולוגיים אחר שפעיל כיום בשוק. "אנחנו נהיה זריזים וחדשניים יותר מאי פעם, ונספק מוצרים ופתרונות ברמה עולמית ללקוחות קטנים וגדולים", אמר דל וציין כי ל-Dell ול-EMC יש כישורים תרבותיים ואינטלקטואליים דומים, קווי מוצר משלימים ומיקוד בהבאת הישגים מרשימים ללקוחות ושותפים.

באירוע נחשף כי "Dell EMC" יהיה השם ותת המותג עבור חטיבת הפתרונות לשוק הארגוני. החטיבה הזו תציע מוצרים ופתרונות הנמכרים באופן ישיר ללקוחות עסקיים ומוסדיים.

Dell יהיה השם ותת המותג עבור הפתרונות הפונים לשוק הצרכני, העסקי והמוסדי. צוות של נציגים משתי החברות עובד בימים אלה על הזהות הוויזואלית של החברה החדשה ומותגי המשנה שלה, אשר תיחשף עם סגירת העסקה.

המיזוג של Dell עם EMC צפוי ליצור את חברת הטכנולוגיה הפרטית הגדולה בעולם. החברה תהיה מובילה עולמית בשוק ה-IT הצומח (שמגלגל כ-2 טריליון דולר בשנה) ותכלול מוצרים משלימים, צוותי מכירות ומרכזי מו"פ המוכוונים להתמודדות עם כמויות המידע האדירות שמביאה עימה המהפכה הדיגיטלית.

דל חזר והסביר מדוע בעשורים הקרובים כל תשתיות המידע יעברו למחשוב ענן ומדוע זו הולכת להיות המהפכה התעשייתית הבאה, כאשר יותר ויותר מוצרים ושירותים "ידברו" אחד עם השני ויוכלו לספק מידע אמיתי אינטגרטיבי על החיים שלנו. כדוגמא לאתגרי העתיד דיבר דל על כך שהאנושות קרובה לפתרון מחלת הסרטן ושבעיות המים יזכו לפתרון.

איזה יתרונות יש למיזוג? "בעיקרון דל מגיעה ממקום של יחסים וקשרים מאוד גדולים וחזקים בקרב הצרכנים ובמגזר העסקים הקטנים והבינוניים. מערכת ההפצה שלה מאוד חזקה במגרשים האלה, כך אמר אחד מבכירי החברה בשיחה עם "גלובס".

הוא הוסיף כי "יש לנו היסטוריה של עבודה משותפת כאשר דל מכרה מוצרים של EMC בהיקף של 2 מיליארד דולר בשנה.

"בשלב מסוים הם רכשו חברת אחסון מידע וזה יצר בקע במערכת היחסים כי זה נראה כאילו הם רוצים להיכנס לתחום שלנו, אבל עד אז היה שיתוף פעולה סינרגטי. עברה תקופה, הם קנו חברות שלא היו הצלחות מזהירות ונראה שמייקל הגיע להבנה שהחיבור הזה היה לו טוב ונכון".

איך זה יתבטא?

"החיבור נותן לו 1 פלוס 1 שווה 3. הוא מקבל את המוצרים שלנו במגרשים שהוא פחות חזק בהם וזה יהיה מעניין לראות איך הוא בונה את זה. DNA של חברה שמוכרת לשוק העסקים הגדולים הוא לא אותו ה-DNA של חברה שמוכרת לשוק הצרכני והבינוני מבחינת איכות השירות.

"לקוח EMC מצפה לכך שתוך ארבע שעות יהיה אצלו אדם שלנו. אלה דברים שהם נורא יקרים. כאשר המהנדס בונה מוצר תחת ההנחות האלה, הכסף לא מהווה עבורו הבעיה. מי שבונה מוצר שיימכר ב-10 אלפים דולר לא יכול לתכנן אותו בצורה כזאת, ולנו יש את זה באנטרפרייז. אנחנו יכולים ליהנות ממערכת ההפצה שלהם. הם לא הצליחו לחדור כל כך חזק לשוק האנטרפרייז הגדולים בעולם השרתים כי אין להם שם שוק.

"דל פחות מכירים את הניואנסים של השוק הזה ושם אנחנו יכולים לעזור להם גם בטיוב המוצר וגם בגישה לשוק. לא מדובר בחיבור בין שתי חברות שאין ביניהן חפיפה. להיפך - יש סינרגיה מאוד גדולה".

"יתרון מאוד גדול"

אחת העובדות המעניינות שהובלטה באירוע נוגעת לכך ש-EMC נמחקת מהמסחר בבורסה והופכת להיות חברה פרטית - כאמור בתוך Dell. לדברי מייקל דל, כדי להשיג את היעדים של החברה הממוזגת, היא לא יכולה להיות חברה ציבורית מפני שאז נקבעת תרבות ארגונית שאינה מאפשרת צמיחה.

לדברי אחד הבכירים בחברה הממוזגת, "חברות ציבוריות עובדות מרבעון לרבעון ואתה מאוד חנוק לעמוד בציפיות השוק והמשקיעים. קשה מאוד להשקיע לטווח הארוך כשאתה כל הזמן נמדד בטווחים של שלושה חודשים. לפעמים צריך להוריד את הרווחיות לתקופה של שנתיים בשביל להשקיע בכיוון חדש ולעשות דברים שאי אפשר כשאתה תחת זכוכית מגדלת. זה יתרון מאוד גדול שיעזור לנו להתמודד עם האתגרים שעומדים בפנינו".

הכותב היה אורח של EMC בלאס וגאס

עוד כתבות

החזית הבאה נגד ישראל? בארה"ב מחכים לדוח הדרמטי של ביידן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מחר צפוי להתפרסם דוח של ממשל ארה"ב שיקבע אם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בעזה, הלחץ עולה לקראת האירוויזיון והדילמה של האוניברסיטאות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

בכיר ישראלי לרויטרס: "הצעת חמאס לא מקובלת עלינו"

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • אחרי הודעת חמאס, צה"ל החל בפעילות ממוקדת במזרח רפיח • לשכת רה"מ: ממשיכים במקביל גם במו"מ • גורם אמריקני: יש לממשל חששות לגבי מבצע גדול ברפיח, אך לא נראה שזה מה שקורה בשלב זה • התרעות בעוטף עזה: 6 רקטות נורו לשדרות, שברי יירוט נפלו בחצר בית; צה"ל תקף את מרחב השיגור • כל העדכונים 

גלעד אלטשולר ומנכלי בתי ההשקעות מנורה מבטחים, כלל, מיטב, מור והראל / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, נטי לוי, כדיה לוי, רמי זרנגר, טל שחר

יפספסו את הריבאונד? מה חושבים בשוק על הצעד המפתיע של אלטשולר שחם

בעקבות חשיפת גלובס על המהלך שמוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, בדקנו מה עושים בגופים המתחרים ● אלה, מתברר, עדיין מזהים הזדמנויות ותמחור נוח בשוק המקומי, למרות הקונצנזוס בקרב בתי ההשקעות שרוב התיק מופנה לחו"ל ● איפה שיעור החשיפה הגבוה למניות ישראליות ואילו גופים עשויים לשנות אסטרטגיה?

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

אסתר חיות, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

התפקיד החדש של נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות

מפעל הפיס הכריז על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, ליו"ר ועדת פרס ספיר לספרות ● חיות תחליף בוועדה את העיתונאי אורן נהרי

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

את בנק לאומי, חנן מור ואל על המשקיעים חיפשו הכי הרבה במאיה, כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש ● גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

נשק, כסף ורכבים: הסודות האמיתיים של רפיח נמצאים מתחת לעיר

ישראל החלה בפינוי אוכלוסייה אזרחית מהשכנות המזרחיות ברפיח לקראת כניסת צה"ל לאזור ● מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

מכון בית יעקב. המסלול בפיקוח צמוד של המל''ג / צילום: באדיבות מכון בית יעקב

הסיפור המלא מאחורי ההצלחה הפנומנלית של תלמידות בית יעקב במבחני רואי החשבון

הסטודנטיות של סמינר בית יעקב מככבות שוב בראש טבלת הנבחנים בבחינות רואי החשבון, ולכן החלטנו לקדם מחדש את הכתבה שמתארת את דרכן להצלחה ● איגוד הסמינרים החרדי "בית יעקב" קיבל אישור להכשיר בעצמו רואות חשבון, מה שעד כה התאפשר רק באקדמיה ● הבוגרות הטריות צלחו את המבחנים באחוזים מטורפים והותירו את המוסדות האקדמיים מאחור ● בדרך עוררו שאלות על אופן שילוב החברה החרדית בשוק העבודה, אך גם על עתיד המקצוע

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

המדינה המפתיעה שבמו"מ מתקדם לרכישת מערכת הגנה אווירית מרפאל

קניה שמזהה צורך עולה וגובר למערכות הגנה אווירית - פנתה לישראל שידועה בעולם בתור המדינה בעלת מערך ההגנה האווירית הטוב מכל ● העסקה, אם תושלם, תהווה שינוי מגמה מעניין מבחינת רפאל, שפילוח המכירות שלה ל־2023 מצביע כי יבשת אפריקה היוותה רק 1% ממנו

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב וידין ענתבי ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי