היום האחרון של שבוע המסחר המקוצר בתל-אביב (ג') הסתיים במגמה חיובית, וזאת על רקע עליות השערים בבורסות אירופה והמגמה החיובית במדדי וול סטריט. מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר בבורסה לרגל יום הזיכרון ויום העצמאות בימים רביעי-חמישי. מחזור המסחר הסתכם היום ב-1.21 מיליארד שקל. 

 

מדדי וול סטריט סגרו אמש בין עלייה לירידה של כ-0.3%, כשהמשקיעים המתינו לסימן מהפדרל ריזרב לגבי מדיניות הריבית הצפויה בהמשך השנה. ביום שישי פורסם דוח תעסוקה חלש לחודש אפריל שככל הנראה ידחה את העלאת הריבית בארה"ב מחודש יוני לפחות עד דצמבר ואולי גם לשנה הבאה. 

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מעריך בסקירתו השבועית היום כי "אחרי שנים של דרמות בשוק האג"ח המקומי, החלטות ריבית מפתיעות והרבה ביקורות ומחמאות - נראה כי תפקידו של בנק ישראל הסתיים לשנים הקרובות. להבדיל מהבנק היפני או האירופאי או האוסטרלי ועוד רבים וטובים, בנק ישראל לא ייכנס להרפתקה של ריבית שלילית בשנה הקרובה. שם מכנים צעד זה 'ניסוי שקשה לנבא את תוצאותיו'". [לסיפור המלא]

היום הודיעו נאמני רשת מגה, כי הם ממליצים על מכירת מגה ליינות ביתן. על-פי הדיווחים הצעת הרכישה עומדת על כ-275-325 מיליון שקל. מניית אלון רבוע כחול  מזנקת לאחר הדיווח. 

בבורסה מניות הגז-נפט עדיין תופסות את תשומת הלב של המשקיעים, על רקע הדיווחים לחתימה אפשרית וקרובה של עסקת יצוא גז מישראל לטורקיה. טורקיה מעוניינת לצרוך מחצית מכמות הגז שיפיקו ממאגר "לווייתן" החל משנת 2020. בשלב שני, ייתכן כי הוא יגיע משם באמצעות צינור לאירופה. המניות הבולטות בהקשר זה הן רציו , אבנר   ודלק קידוחים 

גם מניית טבע  המשיכה לרכז עניין היום בבורסה, לאחר שעלתה אמש בכ-5% בוול סטריט לאחר עלייה חדה גם בבורסה בת"א. טבע דיווחה אתמול על הכנסות של 4.81 מיליארד דולר ברבעון הראשון, מעל צפי האנליסטים בשוק, אך ירידה של 3% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2015. הרווח זינק ב-30%. 

גם טאואר  בלטה לאחר הדוחות הכספיים: החברה סיכמה את הרבעון הראשון עם מכירות שיא של 278 מיליון דולר, צמיחה של 23% בהשוואה למכירות הרבעון הראשון של 2015 ושל 9% לעומת המכירות ברבעון האחרון אשתקד.