לאחר שנאמני מגה הודיעו היום (ג') לבית המשפט כי הם ממליצים על מכירת הרשת ליינות ביתן, שהצעתה עמדה על 275 מיליון שקל, איש העסקים מוטי בן משה מבקש הערב מבית המשפט לכנס דיון דחוף בנושא וטוען כי הצעת הרכישה שלו עדיפה בהרבה על זו של יינות ביתן וכי ההצעה שלה לוקה באי דיוקים.

בבקשה הבהולה שהגיש בן משה לבית המשפט הוא מציין כי ההצעה של יינות ביתן "אינה מתיישבת עם המציאות". תחילה, הוא טוען כי בהמלצה שהגישו היום הנאמנים כלל לא מצוין שההצעה של יינות ביתן מותנית בתנאי מתלה שמתנה את העסקה בכך שהרשת תשיג מימון לעסקה. במילים אחרות, בן משה טוען כי ההצעה של יינות ביתן כלל אינה הצעת רכישה משום שהיא מותנית בגיוס מימון מהבנקים.

שנית, בן משה טוען כי ההצעה של יינות ביתן מותנית בכך שהנאמנים יביאו לכך שרבוע נדל"ן תעניק הנחה משמעותית בדמי השכירות שהיא גובה מהסניפים של מגה.

עוד טוען בן משה כי ההשוואה שערכו הנאמנים בין ההצעה של ח.א.א אקסטרא, החברה באמצעותה הגיש את הצעתו, לבין ההצעה של יינות ביתן שגויה "באופן חמור". לטענתו, ההשוואה אינה מביאה בחשבון כי ח.א.א הסכימה במפורש לשפר את הצעתה ב-40 מיליון שקל. בן משה טוען עוד כי ההצעה של ח.א.א מביאה לשיעור החזק של 37% ובכך היא עדיפה על ההצעה של יינות ביתן, שמגלמת שיעור החזק של 36%.

בהמשך הבקשה לביהמ"ש, בן משה טוען כי בהצעה של יינות ביתן, היא אינה מציעה לשלם במועד השלמת העסקה תשלום כלשהו, בניגוד לח.א.א שכן מציעה תשלום ראשוני. בנוסף, הוא מציין כי "קיים ספק רב" באפשרות שרשות ההגבלים העסקיים תאשר את העסקה של יינות ביתן.

רשת יינות ביתן הציעה תשלום מינימאלי של 275 מיליון שקל שמתוכם 110 מיליון שקל ישולמו במזומן ו-115 מיליון שקל ישולמו ב-44 תשלומים (2.6 מיליון שקל בחודש במשך 3.7 שנים). היתרה - 50 מיליון שקל יכולה לגדול לסכום של 100 מיליון שקל בהתאם לביצועים הכספיים של מגה כך שהתמורה הכוללת תעמוד במקרה זה על 325 מיליון שקל.

 

בן משה, הנמצא בהליכים מתקדמים לרכישת השליטה בחברה האם של מגה, אלון רבוע כחול, הגיש את אותה הצעה שהציע בעבר לרכישת הרשת. בן משה אמנם הציע 200 מיליון שקל אך התנה זאת בויתור על התביעות כלפי אלון רבוע כחול ורבוע כחול נדל"ן ובהעברת תשלום הערבויות של אלון רבוע כחול לנאמנים. בסביבת הנאמנים נאמר כי בפועל, בן משה הציע לקבל את מגה ללא תמורה כספית וזאת בהנחה שהוא ירכוש את השליטה באלון רבוע כחול.