לאחר שמוקדם יותר השבוע החליטה ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר לקצר בשליש את מאסרו של ראש עיריית בת-ים, יצא הבוקר (ו') שלומי לחיאני משערי כלא חרמון. ההחלטה על שחרורו המוקדם של לחיאני התקבלה בניגוד לעמדת הפרקליטות.

בדצמבר האחרון נכנס לחיאני לכלא לאחר שהורשע בסעיף של הפרת אמונים ונידון לשמונה חודשי מאסר. הוא ריצה קרוב לחמישה חודשים מתוכם, כשהתייצב בפני ועדת השחרורים בבקשה לקיצור עונשו בשליש, בקשה שכאמור אושרה. כמו כן הוטל עליו גם קלון, שימנע ממנו חזרה לחיים הציבוריים במשך שבע שנים. "הייתה תקופה מורכבת, לא נראה לי שאני בשל לסיכומים, אבל העיקר עבר, ואני חוזר הביתה", אמר לחיאני מחוץ לכלא חרמון. כשנשאל לאן הוא ממשיך, ענה כי "אני הולך עם אשתי לכנרת ואחר-כך חזרה לבת-ים".

בוועדה התייחסו לבחירות האחרונות בבת-ים והסבירו מדוע היא אינה מונעת מלחיאני את השחרור המוקדם. "כל האמור והמתייחס לאסיר לא הבשיל לכדי כתב אישום בהליך פלילי, ובנוסף לא ניתנה לאסיר ההזדמנות להפריך את האמור בפסק הדין המתייחס אליו. בית המשפט אכן קבע ממצאים עובדתיים לחובת האסיר, אך יחד עם זאת אנו סבורים כי אין לתת לו משקל מכריע".

"האסיר ראוי לשחרור מוקדם, שכן התנהגותו בכלא הייתה תקינה ודוחות גורמי הטיפול הינם חיוביים", הוסיפה ועדת השחרורים. "באשר למסוכנותו, הרי שזו פחתה מאז תחילת ריצוי המאסר הן בשל התהליך שהאסיר עבר והן בשל המאסר, אשר היווה עבורו גורם מרתיע".

"אני מברכת על החלטת ועדת השחרורים", אמרה לחדשות 2 Online עו"ד שני אילוז, שייצגה את לחיאני בדיון. "אני חושבת שמלכתחילה לא היה ראוי להתנגד לשחרורו המוקדם של לחיאני במצב עובדתי שהוא עומד בכל התנאים לשחרור מוקדם. אנחנו מברכים שוועדת השחרורים קיבלה את עמדתנו".