עסקת נייס-inContact התקבלה בשוק ההון באופן חיובי, ומניות שתי החברות עלו אתמול (ד') בנאסד"ק. נייס   הודיעה אתמול על רכישת inContact מארה"ב תמורת 940 מיליון דולר (כולל חוב) במזומן, ולפי מחיר של 14 דולר למניית החברה הנרכשת, שהיווה פרמיה של 55% על מחיר המניה יום קודם לכן.

אתמול זינקה מניית inContact ב-53.5% לכ-13.8 דולר, וסגרה את רוב הפער ממחיר העסקה - עובדה שמעידה על כך שבשוק ההון מעריכים שהעסקה תושלם ללא בעיות מיוחדות. במקביל, גם מניית נייס טיפסה ב-4.3% לכ-66.6 דולר, שמשקף לחברה שווי של כמעט 4 מיליארד דולר.

inContact מספקת פתרונות מחשוב ענן למרכזי שירות לקוחות, ונייס מספקת פתרונות תוכנה לניהול קשרי לקוחות וסיכונים. השלמת העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים ואישור בעלי המניות של inContact. לפי דיווח שהעבירה ל-SEC (רשות ני"ע של ארה"ב), במקרה ש-inContact תבטל את העסקה היא תשלם לנייס פיצויים בסך 34.1 מיליון דולר. את נייס ליוו בעסקה בנקי ההשקעות RBC וג'יי.פי מורגן, ואת inContact - ג'פריס.

 

"נייס משלמת 940 מיליון דולר על inContact, מחיר המשקף מכפיל EV הגיוני מאוד של 3.1 ל-2017", כתבו אתמול האנליסטים שאול אייל ויו קנינגהאם מאופנהיימר. לדבריהם, מדובר במהלך חיובי, שכן הוא מרחיב את פעילותה של נייס בתחום הצומח במהירות של מחשוב ענן למרכזי שירות לקוחות; יכפיל את השוק שאליו נייס פונה ל-15 מיליארד דולר; ימצב את נייס כמובילת שוק ויפתח את המודל העסקי שלה לכיוון של מנויים, מודל עם שולי רווח ועם ראות גבוהים יותר.

"מבחינת ביצועים, נייס הוכיחה בעבר את יכולתה למצוא את היעדים הנכונים בזמן הנכון ובשווי הנכון, ולבצע אינטגרציה יעילה", כותבים אייל וקנינגהם. המלצתם למניה נשארת "תשואת יתר" במחיר של 75 דולר, 15.7% מעל מחיר השוק.

בינתיים, שני משרדי עורכי דין מארה"ב מיהרו אתמול (כפי שקורה לא פעם בעסקאות מסוג זה) לקרוא לבעלי המניות של inContact ליצור עמם קשר. משרד אחד דיווח שהוא חוקר "טענות משפטיות" פוטנציאליות נגד דירקטוריון inContact, על מנת לגלות האם הדירקטורים הפרו את חובת האמונים שלהם בהסכמתם לעסקה עם נייס, ומשרד שני הודיע שהוא חוקר אם העסקה הוגנת.

המחיר שנייס משלמת בעסקה גבוה לא רק ביחס למחיר מניית inContact לפני הדיווח על העסקה, אלא גם מהשיא אליו הגיעה המניה (בתחילת 2015). עם זאת, ייתכן שבמשרדי עורכי הדין או בקרב בעלי מניות מסוימים יש תחושה שניתן היה להשיג מחיר גבוה יותר, משום שבין האנליסטים יש אחד המציב למניה מחיר יעד של 16 דולר, 2 דולרים מעל מחיר העסקה.

נייס inContact