חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, הודיעה שבכוונתה לפרוש ממפלגת "ישראל ביתנו". לוי תישאר בכנסת כסיעת יחיד.

לוי-אבקסיס התאכזבה מכך שלא קיבלה תפקיד משמעותי בממשלה החדשה, ולכן היא פורשת. יש לציין כי "ישראל ביתנו" אמורה לקבל במסגרת ההסכם עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תפקיד של שר ביטחון, שר הקליטה, יו"ר וועדה וסגן יו"ר הכנסת.

לוי-אבקסיס פרסמה הודעה כי החליטה על פרישה "לאחר שבמהלך המשא-ומתן הקואליציוני שנוהל על-ידי המפלגה לכניסה לממשלה שוב נדחקו לצד הנושאים החברתיים אותם היא מובילה כחברת כנסת מזה למעלה מ-7 שנים.  

 

"האמנתי שהימים האחרונים סיפקו לנו הזדמנות אמתית לקידום משמעותי של התחומים האלה, אך לצערי ההזדמנות שנקרתה כעת בפנינו כמפלגה העומדת לכניסה לממשלה, לא נוצלה בתחום החברתי בשום דרך. הנושאים והסוגיות שבגינם בחרתי לעסוק מלכתחילה בפעילות ציבורית ולמען הציבור, הופקרו לחלוטין ושוב נותרו בצד.

"חשוב לי לציין שמעולם לא ביקשתי לעצמי משרה, אבל בהחלט דרשתי שהנושאים החשובים לי לקידום השכבות החלשות יקבלו את המקום הראוי להם בקדמת העשייה המפלגתית. זה לא קרה, ולא יכולתי להישאר אדישה לכך.

"לכן, החלטתי שלא לקחת חלק במהלך הפוליטי הנוכחי, ונוכח הסיטואציה שנוצרה אני מודיעה על סיום דרכי ב'ישראל ביתנו'. אני עושה זאת בראש מורם ומתוך ידיעה והכרה שהמהלך אותו אני נוקטת עלול להוות לי למכשול בפעילותי הפרלמנטרית. איני חוששת מכך. בכוונתי לפעול כחברת כנסת על-פי צו מצפוני ובאופן שישקף אך ורק את טובתן של השכבות החלשות".