הישג חשוב לוועד העובדים של חברת סלקום: תוכנית פרישה מרצון נוספת ומצוינת לעובדים. ועד העובדים הודיע הבוקר (א') לעובדי החברה כי הגיע להסכם עם הנהלת החברה, לפיו העובדים שיבקשו לפרוש יזכו למענקי פרישה מוגדלים ומוכפלים הכוללים גם תשלומים בעבור תמריצים וכוננויות, פנסיית גישור מוקדמת לבני 58 ומעלה, ליווי מס מקצועי ויוקרתי, חבילת רכב לתקופת הסתגלות ועוד.

מדובר בתוכנית שנייה של פרישה מרצון, שאינה מוגבלת מבחינת הצדדים במספר הפורשים, אך יש להניח שלא תכלול יותר מ-150 עובדים. העובדים שירצו לפרוש יצטרכו לקבל את ההחלטה בתוך שבועות ספורים, ועל-פי הערכות ועל-פי הניסיון מהתוכנית הקודמת, יש להניח כי מאות עובדים ינסו להיכלל בתוכנית. ההנהלה והוועד שומרים לעצמם, כמובן, את הזכות לסינון העובדים שיבקשו לפרוש.

ככל הנראה, הנהלת סלקום תידרש להפרשה מיוחדת בגין ההוצאה הצפויה בהסכם הנוכחי. על-פי גורמים בחברה, היקף ההפרשה יעמוד על כ-20 מיליון שקל.

 

בהודעת ועד העובדים נמסר כי "לאחר משא-ומתן אינטנסיבי ולאחר שהצדדים הגיעו להסכמות. במסגרת התוכנית, כל עובד עם ותק של 30 חודשים ומעלה יוכל, אם ירצה בכך, לסיים את עבודתו בקבוצה, מלווה במצנח כלכלי משמעותי בדמות תנאי פרישה מוגדלים במיוחד. החל מהיום ובמהלך שלושת השבועות הקרובים בלבד, כלל עובדי החברה שעומדים בתנאי הוותק, יוכלו להגיש להנהלה את בקשתם להיכלל בתוכנית".

העובדים הפורשים ייהנו מחבילת הטבות נרחבת הכוללת מענקים מוגדלים (שנות ותק מוכפלות בשכר), וכל זאת בנוסף לפיצויים שנצברו לזכותם בקופות. לדוגמה, עובד עם ותק של 15 שנים בקבוצה יזכה, בנוסף לקופת הפיצויים המגיעה לו, גם למענק בגובה של 15 משכורות (חישוב המשכורת יכלול גם את התמריצים וגם תשלום על שעות כוננות). עובדים בגילאי 45 ומעלה יקבלו חודש שכר נוסף.

תוכנית הפרישה מרצון מהווה בשורה משמחת גם לעובדים ולעובדות בגילאי 58 ומעלה. במקרה זה, גם הגברים וגם הנשים יהיו זכאים לפנסיית גישור, או לחלופין, על-פי בחירת העובד, לקצבה מהוונת כסכום חד-פעמי. בנוסף הם יזכו בהמשך להפרשות לפנסיה על בסיס משכורת אחרונה עד גיל 67 לגברים ונשים כאחד.

כמו כן, תינתן הטבה בדמות הטבה לייעוץ וליווי פנסיוני מקצועי וצמוד בחינם. עובדים ועובדות שברשותם רכב חברה, יהיו זכאים במסגרת תוכנית הפרישה מרצון לרכב וטלפון נייד לתקופה של 3 חודשים נוספים. כלל הפורשים יהיו זכאים לביטוח בריאות מוזל ולליווי אישי במציאת עבודה, במסגרת פרויקט ייחודי מטעם הוועד והחברה.

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום: "גם בזמנים מורכבים עבור ענף הסלולר בכלל וקבוצת סלקום בפרט, הצלחנו להשיג לעובדים תנאי פרישה חלומיים, שהם הרבה מעבר למקובל בשוק. שוב הוכחנו את נחיצותו של ועד עובדים חזק. התנאים המוצעים יאפשרו לפורשים מרצון לצאת לדרך חדשה בחייהם עם גב כלכלי זקוף ואיתן".