"לב לבייב לא אמר נואש. הוא ברוסיה ומנהל מגעים עם הבנקים ומנסה לעדן את הגזירות ולהגיע להישגים". כך אמר היום אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל אפריקה ישראל, באסיפת מחזיקי האג"ח שקיימה החברה, לאחר שבשבוע שעבר הודיעה באופן רשמי על רצונה להגיע להסדר חוב שני עמם, שש שנים לאחר שנחתם ההסדר הקודם.

באסיפה שנערכה היום (א') בת"א השתתפו מלבד המנכ"ל גם סגן יו"ר הדירקטוריון נדב גרינשפון, סמנכ"ל הכספים מנשה שגיב, וכן עו"ד אמיר ברטוב ממשרד ליפא מאיר, שמונה לנהל את המו"מ מול נציגות מחזיקי האג"ח, שלהם חבה אפריקה ישראל כ-3.2 מיליארד שקל.

נובוגרוצקי הסביר לנוכחים כי מה שגרר את בקשת החברה להסדר חוב שני הוא איום הבנק הממשלתי הרוסי VTB בפירעון מיידי של חוב החברה כלפיו, בהיקף של 611 מיליון דולר. "הבנו שצריך לעשות חישוב מסלול מחדש, שלא נוכל לשרת את החוב כי אנחנו רואים את הדיבידנדים מאפי פיתוח (החברה הבת שמרכזת את הפעילות ברוסיה, ע"כ) מתרחקים בשנה שנתיים ממה שחשבנו קודם לכן". הוא הוסיף כי "זה מצריך אותנו לשבת סביב השולחן ולעשות חשיבה מחדש מה הבעלים יכול לתרום ומה החברה יכולה לתרום לטובת מחזיקי אגרות החוב".

באסיפה חשף נובוגרוצקי כי כבר שנתיים שאפי פיתוח מנסה למכור את הנכס המרכזי שלה, קניון אפימול במוסקבה, אולם ההצעות שמתקבלות עבורו נמוכות משמעותית מהערכות השווי של השמאים לקניון. "היום בשוק ברוסיה יש הרבה נכסים שנמצאים למכירה במחיר השווה לרבע מהשווי שהיה לפני שנתיים. אנחנו מוכנים למכור את האפימול לכל המרבה במחיר אבל אין מרבה במחיר".

לאחר הדברים התכנסו המחזיקים להתייעצות פנימית, שלאחריה הם צריכים להחליט האם להקים נציגות משותפת שתישא ותיתן עם החברה במרוכז, או שלחלופין יהיה פיצול בין הסדרות השונות בנוגע לדרכי הפעולה מול החברה.