גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיכל הרצוג פורשת מדירקטוריון פרידנזון, אליעזר שקדי משחק גולף

וגם: מה חגגו אנשי העסקים הסינים בפארק הירקון, ומי הגיע לאירוע ההוקרה לפרויקט "אמץ לוחם"?

ובל הררי, תמיר גילת, אליעזר שקדי, בני מאירוב /  צילום: נמרוד גליקמן
ובל הררי, תמיר גילת, אליעזר שקדי, בני מאירוב / צילום: נמרוד גליקמן

הספורט היפה לבריאות

מי הגיעו לטורניר הגולף בקיסריה ותרמו למחקר רפואי? 

מה משותף לאליעזר שקדי, מפקד חיל האוויר ומנכ"ל אל-על לשעבר; לשחיין העבר יואב ברוק והבעלים של איסתא ספורט; לכדורגלן לשעבר ואיש העסקים בהווה חיים רביבו; ולמנכ"ל אשטרום נכסים, מוטי סלע?

התשובה: הם ואחרים הדגימו בסוף השבוע האחרון את כישוריהם בתחרות גולף שנערכה במועדון הגולף בקיסריה, אותה ערכו קבוצת מאיר, יבואנית מותג וולוו בישראל, והקרן לחקר הסרטן (ICRF).

אנשי עסקים נוספים וגולפאים בפוטנציה שהפגינו כישוריהם וכיוונו את הכדור לגומה: הפרסומאים משה נסיס ויוסי ארועטי; אילן בן-דרור, מנכ"ל ספידו ישראל; היהלומנים בני מאירוב ויובל הררי; וראובן אבלגון, הבעלים של רוסאריו קפיטל.

עו"ד תמיר גילת, יו"ר הקרן לחקר הסרטן שהוביל את האירוע הספורטיבי, כתב לפני כחודש בפייסבוק פוסט מהלב: "לאחר שחליתי בשתי מחלות סרטן, חלמתי לחזור לשחק גולף ולהתחיל במסורת של טורניר צדקה שנתי להעלאת החשיבות לחקר הסרטן ולגיוס תרומות".

כל הפרסים באירוע נתרמו על-ידי החברות המשתתפות לטובת הקרן לחקר הסרטן בישראל (ICRF). הקרן חילקה עד היום מלגות בסך כולל של כ-56 מיליון דולר למעל 2,000 חוקרי סרטן ישראלים.

ובל הררי, תמיר גילת, אליעזר שקדי, בני מאירוב /  צילום: נמרוד גליקמן

ישראל, הגיל והתרגיל

יקי ינאי סבור כי על ישראל להוביל את אתגר אריכות הימים

האמנם הייתם רוצים לחיות עד גיל 120? ואולי בעצם גיל 500 הוא האתגר? בפתיחת כנס IATI-Biomed שנערך היום (ג') בתל-אביב, טען יקי ינאי, יו"ר משותף ב-IATI (ארגון הגג של תעשיות ההיי-טק) ונשיא פלוריסטם, כי "גורמים בתעשייה מעריכים כי הפוטנציאל הביולוגי של גוף האדם מגיע ל-500 שנות חיים; ישראל צריכה להיות המענה לאתגר אריכות הימים העולמי".

לדבריו, "עלינו לתכנן אסטרטגיה לביסוס תעשייה בת-קיימא בתחומי הביוטק, בתמיכת הממשלה ובאמצעות השקעה בחינוך המדעי ובפיתוח האקו-סיסטם של התעשייה. כך תיטול ישראל עמדת מובילות בפיתוח טכנולוגיות חדשניות לשיפור איכות החיים והבריאות העולמית ולקידום כלכלת ישראל".

עוד הגיעו לכנס, אותו הובילו IATI וחברת כנס תערוכות: המדען הראשי, אבי חסון; ענת כהן-דייג, מנכ"לית קומפיוג'ן; פרופ' גל מרקל מהמרכז הרפואי שיבא; דיוויד מאלק, מנכ"ל ביוליין; גווידו פרדו רוקאוס מפיליפס מדיקל; ד"ר ניסים דרוויש וענת נשיץ מקרן אורבימד; ואחרים.

את IATI יצגו בכנס, מלבד ינאי, גם המנכ"לית קרין מאיר רובינשטין, והיו"רים המשותפים, רותי אלון וד"ר בני זאבי.

מאיר רובינשטין, ינאי, זאבי,דרוויש ונשיץ /  צילום: מורג ביטן

הפרישה של הרצוג

מיכל הרצוג מסיימת 3 קדנציות כדח"צית

יצחק (בוז'י) הרצוג עדיין מגשש דרכו בנבכי הפוליטיקה, ובינתיים רעייתו מסיימת את תפקידה. בתום 3 קדנציות (9 שנים שהן כהונה מקסימלית) כדירקטורית חיצונית בחברת פרידנזון לוגיסטיקה, עוזבת עו"ד מיכל הרצוג את התפקיד.

הרצוג מונתה לדח"צית מיד עם הפיכתה של פרידנזון לוגיסטיקה (המספקת מגוון שירותים בהם גם שירותי הובלה לחומרים מסוכנים) לחברה ציבורית.

הרצוג מסרה כי "אני מרגישה שזכיתי להכיר תחום פעילות מרתק התורם משמעותית להתפתחות המשק הישראלי". 

מיכל הרצוג / צילום: תמר מצפי

הסירה הסינית

מה חגגו אנשי העסקים הסינים בירקון?

אם ביקרתם ביום שישי בפארק הירקון ונתקלתם באנשי עסקים סינים העסוקים בהתרחשות צבעונית, דעו שהם לקחו חלק בקרנבל מקומי מסורתי, המתקיים זו השנה החמישית. את קרנבל "דרקון בירקון" ארגנו מרכז דניאל לחתירה ושגרירות סין בישראל, בשיתוף עיריית תל-אביב. 

בין המשתתפים: פרופ' איזי בורוביץ', דיקן בית-הספר לניהול וכלכלה במכללה תל-אביב; שגריר סין, ג'אן יונגסין; אדוורדס יו ליו, מנכ"ל חברת השקעות ההיי-טק VADI; קרין רביב, מנהלת בחברה; לי ליאנג, מנכ"ל האינן איירליינס בישראל; ויונתן בנטל, הסמנכ"ל.

הקרנבל החל בטקס מסורתי, בו ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, והשגריר יונגסין צבעו את עיני הדרקון ופיזרו אורז בנחל. רק אז יצא השיוט לדרך. אלמנטרי.

לי ליאנג, איזי בורוביץ', אדוורדס יו ליו וקרין רביב / צילום: משה מנדלסון

חיילים 1 - מאמצים את האמיצים

מי הגיעו לאירוע ההוקרה לפרויקט "אמץ לוחם"?

חילופי גברי במשרד הביטחון - עזיבתו של משה (בוגי) יעלון וכניסתו של אביגדור ליברמן - לא הפריעו לקיום אירוע ההוקרה לפרויקט "אמץ לוחם", שנערך אתמול (ב') באודיטוריום מחנה פלמחים.

בפרויקט, אותו מובילה "יחד למען החייל" (המאגדת את האגודה למען החייל וקרן לב"י), לוקחות חלק נכון להיום 195 יחידות לוחמות בצה"ל, הזוכות ל-150 "אימוצים" של תורמים מהארץ ומהעולם. בשנת 2015 הועברו לצה"ל במסגרת הפרויקט 17 מיליון שקל.

במגיעים לחלוק כבוד והערכה: הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט; סגנו, האלוף יאיר גולן; ראש אכ"א, אלוף חגי טופולנסקי; אבי פישר, יו"ר ומנכ"ל כלל תעשיות ונשיא "אמץ לוחם"; איקה אברבנאל, יו"ר הפרויקט; ורדה דרוקר, מנהלת הפרויקט; האלוף (במיל') יורם יאיר (יה-יה), יו"ר יחד למען החייל; ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים; יאיר סרוסי, יו"ר הבנק; מאיר שמיר, מנכ"ל ובעלי מבטח שמיר; תא"ל (במיל') אילן טל, מנכ"ל "יחד למען החייל"; אל"מ (במיל') עטר דגן, נציג ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF) בישראל; נציגי חברות, תורמים ורבים אחרים. שר ביטחון לא נצפה בין האורחים.

פרויקט "אמץ לוחם" מונה נכון להיום 195 יחידות לוחמות בצה"ל הזוכות ל-150 אימוצים אמיצים של תורמים שונים מהארץ ומהעולם.

את ההמחשה הטובה ביותר למטרות הפרויקט העניק ככל הנראה האלוף (במיל') יה-ה, שאמר: "אהבה, חום וחיבוק לחיילים אי-אפשר לקנות בכסף, וזה מה שפרויקט 'אמץ לוחם' נותן. עוצמה של עם היא בהזדהות עם לוחמיו".

פישר, דרוקר, איזנקוט, סרוסי ויאיר / צילום: סיון פרג'

חיילים 2 - יש לה קליטה

מדוברות האגודה למען החייל לדוברות פלאפון

לא רק משה (בוגי) יעלון נפרד מהמערכת הבטחונית. אביטל רגב-קיסר, מי שב-8 השנים האחרונות שימשה כדוברת האגודה למען החייל, עוזבת את תפקידה ותיכנס כבר בימים הקרובים לנעליים שונות לגמרי - דוברת פלאפון.

רגב-קיסר הייתה אחראית בין היתר על המיצוב התקשורתי של פרויקטים דוגמת "אמץ לוחם", שחגג אתמול כאמור את אירוע ההוקרה השנתי לפועלו, כמו גם על האיחוד של קרן לב"י והאגודה למען החייל לגוף המאוחד - יחד למען החייל.

בפלאפון, יש להניח, יחכו לרגב-קיסר אתגרים שונים לגמרי.

אילן טל, מנכ"ל יחד למען החייל, פרגן לרגב-קיסר ואמר: "היא הייתה לי יועצת נאמנה. אני גאה על היבחרה לתפקידה החדש והמאתגר, ובטוח כי היא תצליח גם בתפקיד זה".

גם רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, העיד כי "אביטל הפגינה יכולות מרשימות, בשילוב ניסיון מקצועי רב. אני בטוח שתהיה לה תרומה מקצועית משמעותית לפלאפון".

רגב קיסר /  צילום: יוסי גמזו לטובה

עוד כתבות

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל