איציק צאיג / אייר: אייל פישר
קבוצת אסם מסכמת היום (א') את תוצאותיה ברבעון הראשון של 2016, רגע לפני המיזוג עם נסטלה והפיכתה לחברה פרטית. בשורה העליונה מכירות החברה הסתכמו בכ-1.055 מיליארד שקל, ירידה של כ-2.3% לעומת 1.08 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי של הקבוצה ירד לרמה של כ-138 מיליון מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי של כ-141 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2015.
בשורה התחתונה רושמת החברה רווח נקי של כ-102 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-103.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ניתוח דוחות אסם לפי מגזרי הפעילות מעלה כי המכירות במגזר המאפים, המשקאות, החטיפים ודגני הבוקר עלו לרמה של כ-316 מיליון שקל, ביחס למכירות של כ-312.5 מיליון שקל ברבעון המקביל במגזר זה. מכירות מזון התינוקות שמשווקת החברה ירדו לרמה של כ-90.5 מיליון שקל, לעומת כ-94 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2015. המכירות במגזר השוק המקצועי וחבילות שי עלו בכ-4.5% לרמה של כ-112 מיליון שקל, בעוד המכירות בעולם ירדו ביותר מ-13% לרמה של כ-155.7 מיליון שקל.
נזכיר כי מוקדם יותר השנה הודיעה נסטלה כי בכוונתה לרכוש את מניות הציבור בחברה-הבת אסם בהשקעת ענק של כ-3.3 מיליארד שקל. אסיפת בעלי המניות של אסם אישרה לפני כחודשיים וחצי את המיזוג, ובאפריל המיזוג יצא לדרך, כאשר אסם הפכה לחברה פרטית, ומניותיה נמחקו מהמסחר בבורסה.