גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כשאני עולה לבמה, אני בא להילחם

הוא כיוון בכלל לקריירה של פסנתרן קלאסי, אבל החרדות הנוראיות הובילו אותו לבמה אחרת, שבה הוא מרגיש "כמו ברחם". איתי טיראן מציג את האבולוציה הפרטית שהפכה אותו לתופעה התרבותית הכי חזקה בתיאטרון הישראלי

איתי טיראן מדבר מהר, והוא כל כך חד מחשבה, שזה מעורר יראה. קצת כמו ללכת לקונצרט של אחד הפסנתרנים הסינים, אלה המבהילים בכישרונם, שהאצבעות שלהם טסות על הקלידים במהירות כזו שמפליא שהן מצליחות להפיק מוזיקה מדויקת והרמונית. במחשבה שנייה, זה דווקא לא כל כך מפתיע. גם כי טיראן היה אמור להיות בכלל מוזיקאי קלאסי, וגם כי המשמעות של להיות שחקן, בין היתר, היא לתווך טקסט, וטיראן הוא שחקן שאין טקסט שיכול לו.

לא תשמעו ממנו רפליקות יחצניות או משפטים מיתממים. כשם שהוא חשוף ומתמסר על הבמה באופן חסר פחד, כך הוא בראיון. כשאני שואלת אותו על השינוי הדרמטי בבחירת מסלול חייו, ממוזיקאי לשחקן, הוא עונה בנונשלנטיות: "התובענות שדרשה ממני המוזיקה, והעובדה שסבלתי מחרדות נוראיות, גרמה לי להבין שאני לא מסוגל להיות אמן מבצע כפסנתרן. זה לא קורה כשאני משחק".

איך אתה מסביר את זה?

"אני דיסלקט, ומוזיקה היא עולם מתמטי. בנוסף, כשמדובר בפסנתר, זה עשר אצבעות שמנגנות כמה קווים מלודיים בעת ובעונה אחת, והמוח צריך להיות מסוגל להכיל את המכלול הזה. זה ישב לי על המקום שהדיסלקציה מתבטאת בו, ולכן היה לי מאוד קשה שם. גם עולם המשחק מנגן בהרבה קולות, אבל החוקיות שלו הרבה יותר ברורה לי. למידת טקסט זה לא כמו למידת תווים".

וכך, מצוקה במקום אחד היא רווח במקום אחר, ופחד הקהל של טיראן הפסנתרן הוליד את טיראן השחקן, שאין סופרלטיב שלא נקשר בשמו ואין כמעט פרס שנפקד מהרזומה התיאטרלי שלו.

בתפקיד החדש שלו בקאמרי, בהצגה 'מפיסטו', הוא מגלם את שחקן התיאטרון הנדריק הפגן. באופן אירוני, כשהפגן מוכר את ערכיו השמאלניים ובאותה נשימה גם את נשמתו לשלטון הנאצי, הוא מיתמם ואומר: "אני רק שחקן". באופן אירוני, טיראן, יותר מכל דבר אחר, הוא שחקן. "כשאני על הבמה, הכול מרגיש נורא טבעי, אפילו יותר מהשיחה שלנו עכשיו, או מהיבטים נורא פרוזאיים של החיים. קשה להסביר את זה, אבל זה מרגיש כמו בית".

עד כמה זה מעצים את החרדה שהבית 'יתפרק', והכול ייגמר?

"התפאורה לסיטואציה של חיינו נותנת תחושה ששום דבר לא מובן באליו. המזרח התיכון מומחה ביצירת התפאורה לעולם הזה. יש ארעיות בחיים של העם היהודי, ואצלנו ואצלי בגנטיקה יש תחושה ששום דבר הוא לא לנצח. אני באמת לא יודע מה ילד יום. זה בפרונט של המחשבה שלי.

"אם תראי אותי לפני שאני עולה לבמה, אני בא להילחם. אני לא יכול להתחבר לפרס או לרזומה ולחוש נינוחות, אני עולה באופן ראשוני. זו ברכה, ראיתי מקרים הפוכים שיש בהם משהו נורא עצוב, כי הבן אדם מפסיק ליהנות ממה שהוא עושה, ואז מה כבר נשאר, להתבשם מעצמך? זה לא אפקטיבי, נכון, אבל זה לא ממקום רציונלי. ככה אני בנוי".

נשמע כאילו הקיום שלך כאיתי מאוד מינורי לעומת קיומך כשחקן.

"אני חושב שכל העניין של משחק, שבו אתה יכול לבדוק את עצמך, את הטבע שלך ושל בני אדם בכל כך הרבה אופנים, זה מקום נורא נעים ויש בו משהו נורא ילדי. הוא נורא כיפי. אני לא עוסק בבלתי אפשריות שלו, אני עוסק בתענוג של להיות כל כך הרבה דברים, וגם לפגוש את עצמך בכל כך הרבה סיטואציות שונות.

"לפעמים יש למפגשים האלה ערך הרבה יותר גדול מהערך של מפגש עם עצמך. בכל מיני שלבים בקריירה יש קפיצות דרך שאתה מרגיש אתה באופן הכי עמוק, ומגלה על עצמך משהו שלא הכרת. זה הגביע הקדוש של שחקן, לחשוף טפח או מקום או רמה הכי אותנטית של עצמך. ואני משתדל לעשות אותו בצורה הכי אותנטית. אני מקווה שיש יבשות שעוד לא גיליתי".

להתחיל עם המלט

טיראן, 36, חי כיום במושב סתריה סמוך לרחובות, ונשוי לדוגמנית מלאני פרס. את ילדותו העביר בפתח תקוה, ובנעוריו למד במגמת מוזיקה בתיכון לאמנויות תלמה ילין. הוא לא התגייס לצה"ל, ובמקום זאת החל ללמוד בבית הספר למוזיקה רימון. לאחר שנה פרש ועבר ללמוד בבית צבי. את הלימודים סיים כשחקן מצטיין, ותוך זמן קצר הפך למטאור של התיאטרון הישראלי והרשים בתפקידים ראשיים רבים. בשלב מסוים מצא עצמו מככב בשבע הצגות במקביל.

עד כמה הפוזיציה שאתה נמצא בה מייתרת את הצורך בהצלחות אחרות, כמו זוגיות, משפחה, חיי חברה?

"אני משתדל להיות פרפקציוניסט באופן כללי, ואני לא מהאנשים שעושים לעצמם חיים קלים לגבי שום דבר. יש לי דרישות גדולות מעצמי ומהסביבה. אני מקווה שהרצון שלי לגלות את עצמי ואת העולם לא מווסת רק לתחום אחד. אני משתדל לזוז. בכל מקום שבו יש סטגנציה ותקיעות יש חשש לריקבון, ואני נזהר מהמקומות אלה. לפני שנה וחצי, למשל, עברתי מהעיר למושב, וזה בהרבה מובנים הרפתקה מבחינתי".

אתה מרבה לזוז בין המדיות השונות - קולנוע, תיאטרון, טלוויזיה. השנה כיכבת ב'המדרשה' בערוץ 2 וב'בני ערובה' בערוץ 10. עשית גם קדנציה ב'גב האומה'. איזו מדיה נתפסת בעיניך כיותר אטרקטיבית?

"התיאטרון בשבילי הוא כמו רחם, הוא מקום שיש לי איתו יחסים מטרנליים. אני מרגיש בו הכי בנוח וממנו אני יוצא למקומות האחרים, אבל הוא תמיד היה בשבילי בסיס האם, נמל בית שממנו יוצאים לגיחות בקולנוע ובטלוויזיה. קולנוע זו מדיה שיש בה הרבה יותר סימני שאלה מבחינתי והוא פחות פתור, וגם הטלוויזיה".

יש הרבה שחקנים שרואים בטלוויזיה דווקא את פסגת ההצלחה, ומייחלים לתפקיד שיהפוך אותם מ'שחקנים' ל'טאלנטים'. איזו אבולוציה עברה תפיסת ההצלחה שלך?

"הגעתי לתיאטרון לפני כ-12 שנה. בשלב נורא מהיר, ובגיל צעיר יחסית, 24, כבר נגעתי בהמלט, שזה אחד התפקידים הכי נחשקים. במונחים מסוימים זה יכול לשתק, כי אתה נוגע בפסגה מבחינת קריירה וגם מבחינת ההפקה, וזה יכול ליצור תחושה של שובע ושל 'מה עכשיו'. בתוך זה מצאתי את עצמי מהר מאוד בדילמה של 'להיות או לחדול'.

"הטריפ שלי ב-13 השנים האחרונות היה בעיקר מונחה החשיבה הזאת: מה נכון לעשות, איפה עוד לא הייתי, באיזו צורה עוד לא ניסיתי את עצמי, גם מבחינת ז'אנרים. לא תייגו אותי בתחום מסוים, ואני כל הזמן מנסה לאתגר את עצמי ולהיות במקום לא צפוי, ולא באזורי הנוחות. זו האבולוציה שלי. אני חושב שלעשות המלט בתחילת הדרך זה אחד היתרונות שיכולתי לאמץ כדי להיות עסוק אחר כך במהות, ולא בהכרח במרדף אחרי הכרה והצלחה. כמובן שזה נעים, וזה גם חלק ממשהו שהוא מרכיב מרכזי בחוויה שלי, אבל הוא לא חזות הכול".

פרידה מהפסנתר

אתה ער להיסטריה שיש סביבך? זה עושה לך את זה?

"אני בא מדיסציפלינה נורא נוקשה. לפני שהגעתי לתיאטרון יועדתי להיות מוזיקאי קלאסי. זה תהליך שליווה אותי מגיל 7 עד גיל 18. המוזיקה הייתה המרכיב העיקרי בחיים שלי. עד היום אני מסתכל אחורה ושואל את עצמי איך עשיתי את זה, איך חתכתי משם בבת אחת.

"הייתי מאוד שקוע בעניין. הכלי המרכזי היה פסנתר, אבל לאורך השנים ניגנתי גם בכלים אחרים. במשך תקופה מסוימת השתעשעתי עם הרעיון להיות מנצח, וכדי להיות מנצח צריך לשלוט בכמה כלים, אז למדתי לנגן באבוב ובסקסופון.

"בשלב מסוים חזרתי לתחום בכל מיני אופנים, אני מופיע עם תזמורות וגופים מוזיקליים, אבל זה משהו שהגעתי אליו הרבה אחרי שעזבתי".

אז למה עזבת?

"בתוך כל סבך הרציונל שמקיף אותי ואותנו, יש רגעים של אינטואיציה נורא חזקה שמכוונת אותנו לשבור את הכלים. אם אני מנתח את זה ברטרוספקט, היו סימנים. נשרתי מהתיכון, מתלמה ילין, שם למדתי מוזיקה, ובשנה האחרונה הייתה לי להקת רוק, שזה כמובן משהו אחר לגמרי מהסגנון הקלאסי, וגם החשיפה למגמות אחרות בבית הספר עשתה את שלה".

איך קיבלו בבית את זה שחתכת אחרי כל כך הרבה שנים של השקעה?

"היה לי מזל שההורים שלי בסך הכול רצו שאהיה מאושר ויהיה לי טוב, והם זרמו איתי. הם פשוט רצו שאני אעשה משהו עם עצמי, אז כל רעיון שהייתי בא איתו, הם היו תומכים. כשהייתי ילד, ואחר כך נער, היה לי ספקטרום מאוד רחב של דמויות שהערצתי, והיו גיבורי תרבות מבחינתי. יכולתי להעריץ את בטהובן, את ג'ים מוריסון ואת סופרמן באותה נשימה. היה לי פוסטר של ג'ים מוריסון בחדר, וגם את הפוסטר של 'החומה' של פינק פלויד, והייתה לי תמונה של בטהובן.

"החוויה התרבותית בבית הייתה מאוד אקלקטית. גם המוזיקה הקלאסית וגם אמנות היו דבר מאוד נוכח בחינוך שלנו. אבל היה שם גם את כל השאר, אבא שלי היה משמיע לנו אופרות, אבל מצד שני גם את קווין, מתי כספי ויוריתמיקס. בסופו של דבר, יש לי מזל שהוריי היו אנשים מאוד קשובים לנטיות הלב האמנותיות שלי, היו להם הרבה סבלנות וסובלנות, והם תמכו בי".

הפריזמה הפסימית

מעבר לחינוך המוזיקלי, הוא מספר, הוריו חינכו אותו "גם למוסר עבודה, ולא לנטייה לטפוח לעצמי על השכם בקלות. אני מאמין בגישה הזאת. אנשים נוטים להתרשם מעצמם, וזו לא תכונה שיש לטפח. אמא שלי שבדית ואבי הונגרי, והם בעצמם באים מדוקטרינות כאלה, כך שגדלתי בבית שבו לא לימדו אותי שכל נפיחה שלי היא גאונית. מטבעי אני לא בן אדם שנוטה להתרשם בקלות מעצמי או מאחרים".

הרבה פעמים תובענות כזאת מגיעה עם התחושה שאו טו טו יגלו שהכול אצלך הוא תרמית אחת גדולה. יכול להזדהות?

"יש לי את המקום הקטן הזה, שאני חושב שעוד רגע יגלו את הבלוף. יש אצלי את התחושה כמו אצל מהמרים בקזינו, שככל שאתה מסמן מטרה גבוהה יותר, או נשאר יותר זמן בספקטרום של הצלחה, או ככל שאתה מחובק יותר על ידי הקהל ויש לך יותר ז'יטונים על השולחן, הכישלון יכול להופיע בכל רגע. אני מאוד אקזיסטנציאליסטי. זה כמו מה שהמלט אומר: 'להיות תמיד מוכן למוות - זה סוד החיים'.

"מבחינתי, ההצלחה יכולה להיות נגוזה ברגע אחד, מכל מיני טעמים. צריך לקחת את זה בחשבון, ואני משתדל להתייחס לזה בכל הצגה. זו פריזמה די פסימית, אבל היא אינסטינקטיבית: היא קשורה גם לעולם החרדות והאמוציות, וגם לעולם הערכי. במובן הערכי אני מאמין בעבודה קשה, ובמובן האמוציונלי אני לא חי בתחושת נינוחות תמידית. אבל אני לא מבטל את ההישגים שלי, ואת המקומות שבהם כן עשיתי נכון, אני לא סובל מרגשי נחיתות וחש המום שמישהו נתן לי צ'אנס. אני די ריאלי".

(חגית ברונסקי)

עוד כתבות

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

ביקור שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, בישראל / צילום: אמיל סלמן-הארץ

דיווח: ארה"ב לא תטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה

שר החוץ בלינקן כתב במכתב ליו"ר בית הנבחרים ג'ונסון כי שלושת הגדודים שממשל ביידן מצא כי הפרו זכויות אדם של אזרחים פלסטינים יוכלו להמשיך ולקבל סיוע צבאי ● החות'ים טוענים: "תקפנו ספינה ישראלית כאות סולידריות עם הפלסטינים" ● דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה תתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' ● כל העדכונים

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בזכות תוצאות חזקות, אופטימיות לעתיד ומהלך תקדימי: זו המנצחת הגדולה עד כה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק