יו"ר חדשות 10 הנבחר, רמי סדן, טען בשיחות סגורות שהתקיימו בשבועות האחרונים כי הוא עצמו לא רצה להיות דירקטור בחברת החדשות, אולם לדבריו, "הופעלו עליו לחצים".

על-פי גורמים שונים שאישרו את הדברים בפני "גלובס", כשנשאל מי הגורמים שהפעילו עליו לחצים, הוא סירב לפרט. היום (ד') אמר סדן ל"גלובס" כי מי שהפעיל עליו לחצים היו "גורמים מקצועיים מטעם הבעלים".

עוד נודע כי אף שסדן הגיש מועמדות לתפקיד יו"ר הדירקטוריון רק יממה לפני ההתמודדות עצמה, בשבועות האחרונים הוא ביצע עבודת לובינג על-מנת לגייס את תמיכת חברי הדירקטוריון ואף של הנהלת הערוץ למועמדותו. לאחר שהובהר לו כי לא מובטחת לו תמיכה שכזו, הוא נמנע מלהגיש את מועמדותו.

סדן אף נפגש עם מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, אשר אמור לדווח לו מבחינה היררכית, וביקש כי יפעל לקידומו. יוכפז סירב להביע עמדה בנושא.

מאז נבחר בנובמבר 2015, התכנס דירקטוריון חדשות 10 רק כ-5 פעמים. לחלק מהישיבות סדן לא הגיע כלל, ולאחרות הוא הגיע באיחור. גם בישיבה שבה נבחר ליו"ר הדירקטוריון סדן לא השתתף, משום שכפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", באותה עת הוא לקח חלק במיונים לתפקיד דובר משרד הביטחון.

לידי "גלובס" הגיעו פרטים על הישיבה שהתקיימה לפני כן וכונסה במיוחד לצורך הצגת מועמדותו לתפקיד. שם הציג סדן במשך כ-3 דקות את "האני מאמין" שלו, ובכלל זה השמיע לכאורה את האמירה השנויה במחלוקת אודות מצביעי תנועת ש"ס.

 

הרשות השנייה, שבדקה את הנושא, עד כה לא הצליחה להגיע למסקנות חד-משמעיות. לפי שעה, אף אחד מהנוכחים בישיבת הדירקטוריון - אשר בניגוד לכללי מינהל תקין לא תועדה בפרוטוקול מסודר - לא עומד מאחורי הדיווח לפיו סדן אמר כי מנהיג ש"ס אריה דרעי הוא "גנב".

עם זאת, נציגי הציבור בדירקטוריון אישרו את האמירה לפיה אמר סדן כי "אנחנו האליטות", בעודו מכליל את עצמו ב"שונאים את מצביעי ש"ס", וכי "יש להגיע לפרחיה משדרות".

דבריו אף נתקלו בהתנגדות - בזמן שנאמרו - מצד יוכפז ומצד נציגת הציבור, ד"ר אורנה לביא-שטיינר. לביא-שטיינר אף הבהירה בפני הרשות השנייה כי היא הדגישה פעם אחר פעם שהדברים אינם מקובלים עליה. נציגי ציבור אחרים התקשו לחזור על הדברים המדויקים.

אחרי ישיבת הדירקטוריון, העבירו מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, ומנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, את הדברים להנהלת ערוץ 10 ודיווחו להם על מורת-הרוח שהושמעה בשל הדברים, שאמר לכאורה סדן. למרות זאת, הרשות השנייה לא הסתפקה באישור המסוים שקיבלה לדברים, והמשיכה לדרוש תצהירים על שאירע בישיבה מחברי דירקטוריון אחרים - נציגי בעלי המניות קבוצת RGE אשר תמכו כולם פה-אחד - פרט לורשבסקי - במינויו של סדן. נודע כי לפי שעה אלה מכחישים שהדברים נאמרו באופן שבו דווח לתקשורת.

נציגי RGE תכננו בתחילה להצביע לחברת הדירקטוריון ד"ר זהר קדמון, אולם היא הסירה את מועמדותה מסיבות אישיות, לאחר שכבר הציגה את האני מאמין שלה בפני המליאה. בהמשך, כאשר סדן הפתיע והגיש את מועמדותו, היא השיבה את התמודדותה, אך בסופו של דבר בעלי המניות העבירו את תמיכתם לסדן.

סדן לא התייחס לפניית "גלובס", אולם בראיונות שהעניק מאז החלה הסערה סביבו, הוא מקפיד להכחיש את המיוחס לו ומסרב להתפטר. עם זאת, ב"ידיעות אחרונות" דווח הבוקר כי הוא מתנצל בפני מי שנפגע מדבריו.

כפי שפורסם אתמול (ג') ב"גלובס", בתנועת ש"ס דורשים כי יעבור בדיקת פוליגרף לאחר שיוכפז וורשבסקי הסכימו לבדיקה שכזו. סדן סירב.