לאחר שנים רבות של פיתוח טכנולוגיות חדשניות בתחום הקסדות לשימוש טייסים, אלביט מערכות הודיעה על פיתוח נוסף, והפעם בתחום שדה הקרב היבשתי: IronVision - מערכת תצוגת קסדה לשימוש מפקדים ונהגים של רכבים קרביים משוריינים הלוחמים במדפים סגורים.

מערכת התצוגה החדשה מבוססת על מערך חיישנים, בדומה לאלו המוצגים על הקסדות החכמות של אלביט הנמצאות בשימוש טייסים של מטוסי קרב ומסוקים של חילות אוויר מתקדמים ברחבי העולם. המערכת מצוידת בטכנולוגית ראייה "מבעד לשריון", ומעניקה למשתמשים בה תמונה של העולם החיצון, תורמת להתמצאות הסביבתית וביחד עם תמונת השליטה והבקרה מאפשרת זיהוי של כוחות אויב ומעקב אחריהם.

קסדת ה-IronVision מציגה למשתמש תמונת עולם בצבע וברזולוציה גבוהה ב-360 מעלות, על גבי המשקף, בתנאי יום ולילה ובכל מזג אוויר. הקסדה ממנפת את התשתיות הדיגיטליות של הרכב באמצעות חיבור "רואים עולם" עם מערכות התקשוב וההתראה הקיימות, מעניקה למפקד הרק"מ מצג פשוט המאפשר לו לקבל החלטות מכריעות בתוך חלקיקי שניות ומפחיתה את הסחות הדעת של הנהג.

מערכת הקסדה המתקדמת אוספת נתונים ממקורות דיגיטליים שונים, בתוך הרכב ובסביבתו. כמו כן, היא מציגה ועוקבת אחר נושאי העניין, החל מאדם בודד העומד או זוחל במרחק של מספר מטרים מהרכב ועד רכב בתנועה הנמצא במרחק של כ-150-300 מטרים.

הקסדה מאפשרת למשתמש חופש פעולה ותנועה, מקצרת את מעגל ה"רואה-יורה" וכל זאת תוך הגנה ושהייה של הצוות במדפים סגורים.