גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

היכן פגש דניס רוס את בכירי ענף ההיי-טק הישראלי?

וגם: זאב קלימי, חזי צאיג וגלעד ארדן מבלים בכנרת; ושוקי מדנס מחתן את בתו אדווה

ממשיכים לעשות כבוד בסביון

היכן ולמה פגש דניס רוס כמה מבכירי ההיי-טק הישראלי?

ביתם של יגאל וד"ר ציפי לנדאו בסביון, אירח ביום חמישי את ידידי הטכניון שהגיעו בכדי לתת כבוד נוסף לדב מורן ואיל וולדמן, מקבלי תואר דוקטור לשם כבוד של הטכניון (עליו בישרנו בשבוע שעבר). אורח הכבוד באירוע היה הדיפלומט האמריקאי, דניס רוס, המשמש היום יועץ מיוחד במועצה לביטחון לאומי, שהגיע עם רעייתו דבי.

עוד הגיעו: חגי שלום, יו"ר ידידי הטכניון ובעל השליטה בקבוצת הארגז ורשת טיב טעם; גדעון פרנק, יו"ר הוועד המנהל של הטכניון, לשעבר מנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית; היזם יוסי ורדי; אורני פטרושקה, ממייסדי כרומטיס; זוהר זיסאפל, מייסד ונשיא רד בינת; מולי אדן, לשעבר נשיא אינטל; אהרון אהרון, מנהל מרכזי הפיתוח של אפל ישראל; גדעון שטיין, ממייסדי מובילאיי; אביב שפירא, ממייסדי Replay; מאיר מורגנשטרן, מייסד CloudOn; אירי זוהר, מייסד אקסלייט; יעקב קוטליצקי, מייסד ויסוניק; יונתן דוד, מייסד קרן דוד; ואחרים.

דניס ודבי רוס ויונתן דוד / צילום:אסף ישראל סאן

אבא מפרגן מארבע עד ארבע

כך חגג שוקי מדנס את חתונת בתו

תגידו מזל טוב. רגע לפני שבועות, ביום שישי האחרון, חיתן שוקי מדנס, מבעלי חברת הביטוח מדנס, את בתו אדווה. יודעי דבר שהיו במקום מספרים כי מדובר היה באחת החתונות המושקעות והנדיבות, אליה הגיעו כ-1,000 מוזמנים.

טקס החופה נערך בחוות רונית, כאשר בשדה סמוך למקום הוקם במיוחד מתחם מוזיקלי ענק, בו המשיכו החוגגים את המסיבה מארבע אחר הצהריים עד ארבע לפנות בוקר למחרת.

באורחים נצפו זאב רוטשטיין ואביגדור קפלן, כשבחלק האמנותי הופיעו בין היתר צביקה פיק, מרגלית צנעני ויהורם גאון. לא ידוע אם הצ'קים כיסו את ההשקעה.

הזוג מדנס ובתם אדווה  / צילום: אורלי פריד

חוגגים בבורה בורה

החברים הוותיקים נצפו בחג על החוף

את מזג-האוויר הנעים של חג השבועות ניצלו זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה; חזי צאיג, יו"ר רשות הדואר; וגלעד ארדן, השר לביטחון פנים; בבורה בורה.

הבהרה: השלושה לא עזבו את גבולות הארץ, מדובר בחוף בורה בורה שבכנרת. הם הגיעו למקום כדי לקחת פסק-זמן, ובעיקר כדי לבקר את חברם, דודיק אוחנה, בעל המקום.

מתברר כי השלושה מכרים וחברים וותיקים של אוחנה. את קלימי אוחנה מכיר 25 שנה, "עוד מהימים בהם הוא היה סוכן זוטר בקוקה-קולה", צאיג והוא חברים כ-15 שנה, ועם ארדן הוא התיידד כאשר זה הגיע לחוף לפני כ-3 שנים.

ארדן  אוחנה  קלימי וצאיג/ צילום: באדיבות בורה בורה

חלוץ נחלץ מהג'וב

הרמטכ"ל לשעבר וחברת ג'ובוקיט - כבר לא

דן חלוץ, הרמטכ"ל לשעבר, הודיע על סיום תפקידו כיו"ר ג'ובוקיט (Jobookit), המפתחת טכנולוגיות חיפוש בין עובדים למעסיקים. ג'ובוקיט, שבשליטת אריק פילסטיין המנכ"ל, ציינה אתמול (ב') כי "עם סיום 3 שנות כהונה, החליט יו"ר הדירקטוריון שלא להמשיך לכהן כיו"ר הדירקטוריון וכדירקטור, מסיבות אישיות".

בתפקידו נהנה חלוץ מתמורה חודשית של כ-8,300 שקל בתוספת מע"מ והחזר הוצאות, ועלות העסקתו ב-2015 הגיעה ל-32 אלף דולר (כ-125 אלף שקל).

עזיבתו נעשית על רקע מצב פיננסי מאתגר בו החברה נושאת הערת "עסק חי" ותלויה בגיוס מקורות מימון כדי "לעמוד ביעדי הפיתוח ומימוש תוכניותיה העסקיות".

את הרבעון הראשון סיימה ג'ובוקיט עם שורה תחתונה מאוזנת אחרי הפסד של 170 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד והפסד של כ-400 אלף דולר ב-2015 כולה.

דן חלוץ, אירוע ההתרמה של עמותת אתגרים / צילום: רוני שיצר

תחבורה 1: המנוע היהודי ימציא להם פטנטים

מדוע הגיעו בכירי רנו העולמית לישראל?

השנה היא 2016, הטכנולוגיה מחממת מנועים, וחברות הרכב מעדיפות כך או אחרת להצטרף לנסיעה. אז היכן נכון לעשות זאת אם לא בעמק הסיליקון וכאן אצלנו בישראל, בה התשוקה הסטארט-אפיסטית בשיאה?

אתמול הושק במכון לחדשנות תחבורתית שבאוניברסיטת תל-אביב מיזם לאיתור סטארט-אפים ישראליים בתחום, אותו מובילות גם רנו העולמית בשיתוף קרסו מוטורס והתוכנית הלאומית לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה.

הטכנולוגיות הנבחרות ינוסו על צמד המכוניות החשמליות מבית רנו - זואי וטוויזי, שיעמדו לרשות האוניברסיטה.

לכבוד המאורע הגיעו לישראל בכירי רנו, בראשם נדין לקלר, סגנית נשיא רנו העולמית, אליה הצטרף סרג' פסולונגי, מנהל פרויקט רנו חדשנות בעמק הסיליקון. קודם להגעתה לאוניברסיטה, פתחה המשלחת את ביקורה בסיור במשכן הכנסת.

לקלר לא שכחה לפרגן לישראל והצהירה: "לישראל יש ייחודיות בלתי רגילה לחיבור בן תעשייה, טכנולוגיה, יזמות ואקדמיה, ולכן בחרה רנו לפתוח בישראל את המיזם השני שלה בעולם".

עוד הגיעו לתת ולקבל כבוד: איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס; פרופ' דני רבינוביץ, ראש בית-הספר ללימודי הסביבה ע"ש פורטר; יואל קרסו, יו"ר קבוצת קרסו מוטורס; אייל רוזנר, ראש התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה; רועי שחורי, מנכ"ל דאצ'יה ישראל; ענת מילוסלבסקי, מנהלת חטיבת רנו בישראל; רו"ח יוסי שחק; ואחרים.

קרסו רבינוביץ ולקלר  / צילום: אסף לב

תחבורה 2: כץ נתן לה רישיון

קרן טרנר תמונה למנכ"לית משרד התחבורה

השנה היא 2016, ולראשונה בישראל ממונה אישה למנכ"לית משרד התחבורה. הכירו את קרן טרנר, המנכ"לית הנכנסת במקומו של עוזי יצחקי, שהודיע באחרונה לשר ישראל כץ על כוונתו לסיים את תפקידו.

על מינויה של טרנר הודיע השר כץ ואף הוסיף: "מינוי אישה לתפקיד הבכיר ביותר במשרד יעודד נשים נוספות למצות את כשרונן ולתרום מיכולותיהן בתחומי התחבורה השונים".

לטרנר, כך מתברר, דווקא יש ניסיון עשיר במסלולי המשרד: היא משמשת כבר מספר שנים כסמנכ"לית בכירה לפיתוח תשתיות ותיאום תחבורתי, כאשר בשנה האחרונה כיהנה גם כמשנה למנכ"ל. שיהיה לה בהצלחה.

קרו טרנר / צילום: ששון טירם

עוד כתבות

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא מתרסקת ב-10% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לישראל