דוברות בתי המשפט מכחישה את הפרסומים כי הכרעת דינם של נוחי דנקנר ואיתי שטרום, הנאשמים בהרצת מניות חברת אי.די.בי אחזקות, תינתן על-ידי השופט חאלד כבוב בתחילת חודש יולי הקרוב.

בתגובה לשאלת "גלובס" האם הפרסומים הבוקר (א') לפיהם הכרעת הדין בתיק דנקנר/שטרום תפורסם בתחילת חודש יולי הם נכונים, מסרה דוברות בתי המשפט כי "המידע אינו נכון. נקבע לתזכורת פנימית בלבד. טרם ידוע מועד הכרעת הדין". 

עם זאת, השופט כבוב הודיע לאחרונה כי הוא יפרסם במהלך חודש יולי את הכרעת הדין בתיק חשוב אחר - תיק הרצת האג"ח בבית ההשקעות פסגות.

כתב האישום בפרשת הרצת מניות חברת אי.די.בי אחזקות הוגש ביוני 2014 נגד דנקנר, לשעבר יו"ר דירקטוריון אי.ד.י.בי, ונגד מנהל ההשקעות איתי שטרום והחברות אי.די.בי אחזקות וקלוז טריידינג (לשעבר ISP פייננשיאל טריידינג) שבבעלות שטרום. 

הפרקליטות מייחסת לדנקנר ולשטרום עבירות של השפעה בתרמית והנעה בתרמית מכוח סעיף 54 לחוק ניירות ערך ועבירות של פעולה ברכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון. לדנקנר מיוחסות גם עבירות דיווח בכוונה להטעות משקיע סביר. לשטרום מיוחסת בנוסף עבירה של הדחה בחקירה. 

לפי האישום, בפברואר 2012, לקראת מועד ההנפקה של אי.די.בי לציבור, הסכימו שני הנאשמים כי שטרום יבצע רכישות בהיקפים גדולים של מניית החברה בבורסה, במטרה למנוע את ירידת שער המניה ולהעלותו, להגדיל את מחזורי המסחר ולהציג מצג של התעניינות במניה מצד קונים משמעותיים. לפי הנטען, מטרת התוכנית הייתה להגביר את העניין בהנפקה, להבטיח את הצלחתה ולמקסם את המחיר שייקבע בה. 

 

לטענת הפרקליטות, לצורך ביצוע התוכנית הורה שטרום לסוחר בניירות ערך, עדי שלג - שהיה זמן קצר קודם להנפקה שותפו של שטרום ושהפך לעד מדינה - לרכוש באמצעות חשבונות חברת ISP שבבעלות שטרום מניות של אי.די.בי אחזקות בבורסה, במטרה להשפיע על שער המניה. שלג, לפי כתב האישום, פעל בהתאם להוראות של שטרום ורכש מניות עד לניצול מלוא מסגרת האשראי שהייתה קיימת בחשבונות ISP בבנק הבינלאומי הראשון.

עוד נטען כי דנקנר פנה לכמה מחבריו והפנה אותם לשטרום, כדי שירכשו מניות דרכו ומחוץ להנפקה ובכך ישמשו כ"מחלצים" שלו. בכתב האישום נטען עוד כי דנקנר ניסה לנצל את מעמדו וקשריו מול בכירי הבנק הבינלאומי, ניצה זעפרני ואילן בצרי, על-מנת להשיג לשטרום מימון בהיקפים גדולים, כדי שיוכל להריץ את מניות אי.די.בי. 

דנקנר ושטרום כופרים בכל האישומים נגדם. דנקנר אמנם מודה בקשרי החברות שלו עם שטרום, אך טוען, באמצעות עורכי הדין גיורא אדרת ויפעת מנור-נהרי, כי לא הנחה אותו לבצע תרמית במסחר בניירות ערך של הקבוצה, והתרשם כי פעילותו חוקית ולגיטימית.

במשפט העיד דנקנר כי לא רק שהוא לא הריץ את מניות אי.די.בי, אלא שכלל לא היה בכך צורך, כיוון שמדובר היה ב"הנפקת חברים" מובטחת, שבמהלכה רכשו חבריו הקרובים את המניות, לאור יחסיהם עם דנקנר ואמונם בו.

"זו הייתה הנפקה ציבורית, אבל היא בשום שלב שלה לא כוונה לציבור. ידענו ששום גברת כהן מחדרה או מגדרה לא הולכת לקנות בהנפקה הזו בשקל אחד, וגם שום גוף מוסדי", העיד דנקנר. "נקודת המוצא של החברים הייתה שהם באים לסייע לי ולאי.די.בי, ושהם מאמינים בי ובניהול שלי. זה המקום להתנצל על כך שהניהול שלי לא הוביל את אי.די.בי לחוף מבטחים".