הצעת חוק שמקדם ח"כ אלי כהן בימים אלה להחלת סוף שבוע ארוך אושרה היום בוועדת השרים לחקיקה. על פי ההצעה, כבר בשנת 2017 יצאו העובדים לסוף שבוע ארוך, מחמישי עד שני, שש פעמים בשנה. שישה סופי השבוע הארוכים מקצרים את שבוע העבודה בשעה אחת, שכן מדובר בהפחתה של 8.5 שעות על פני כחודשיים.

מספר ימי הלימודים של התלמידים יוותר ללא שינוי, כאשר מתוך שישה ימי הראשון החופשיים, יומיים יהיו בחופשת הקיץ וארבעת הימים הנוספים ירדו מחופשת הפסח או החנוכה.

ההצעה להחלת סוף שבוע ארוך באה על רקע מספר השעות הגבוה במיוחד שעובד העובד הישראלי ביחס לעמיתיו בעולם: כ-43 שעות שבועיות, לעומת מדינות ה-OECD, שבהן מספר השעות הממוצע עומד על 40 שעות שבועיות ואף על פחות מכך. לטענת יוזמי ההצעה, מלבד הפגיעה ברווחת העובדים וביכולתם לאזן בין העבודה לבין המשפחה והחיים פרטיים, יש לכך גם השפעה שלילית על פריון העבודה בישראל, שנחשב לאחד מן הנמוכים במדינות ה-OECD. 

היוזמה, בהובלתו של ח"כ אלי כהן, זוכה לתמיכה רחבה בקשת הפוליטית ובקרב בכירי המשק. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, קרא לקצר את שעות העבודה אף מעבר להצעתו של ח"כ כהן, ולהעמידה על 40 שעות בדומה לרף העליון בOECD.