אמנם ה"ברקזיט" תפס את השווקים לא מוכנים והצית סערה בשווקים הפיננסים, אך סטיבן מייג'ור, בכיר בבנק הבריטי HSBC לא נבהל. להערכתו, בראייה ארוכת-טווח, הפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי אינה הבעיה המרכזית, ולמעשה היא "אירוע שולי".

לטענת מייג'ור, הבעיה המרכזית של הכלכלה הגלובלית היא שוק האג"ח והאי-שוויון בין עשירים לעניים. "הפיל האמיתי בחדר הוא לא משאל העם בבריטניה או הבחירות לנשיאות בארה"ב", הוא מציין בראיון ל"בלומברג". "הפיל האמיתי הוא שיהיו לנו בשוק האג"ח תשואות שליליות לתקופה ארוכה מאוד".

מייג'ור, ראש מחלקת המחקר של חטיבת האג"ח בבנק הבריטי, טוען עוד כי המשקיעים בשוק האג"ח, שהיקפו נאמד ב-100 טריליון דולר, חייבים להתמודד עם הבעיות המבניות שמאיימים על השוק: התפוצצות רמות החוב העולמיות והתרחבות הפערים בין העשירים לעניים.

מייג'ור מסביר כי התנפחות שוק האג"ח היא תוצאה טבעית של עלייה בשיעור החוב של הממשלות לאחר המשבר הפיננסי ב-2008. אמנם העלייה בשיעור החוב הייתה אחת התרופות להתמודדות עם המשבר, אך מצד שני היא ריסנה את ההוצאות של הממשלות וכתוצאה מכך הובילה לפגיעה בצמיחה. ללא עלייה בקצב הצמיחה, מייג'ור טוען, סביר להניח שהמשקיעים ימשיכו לחפש אחר "חוף מבטחים" בדמות האג"ח הממשלתיות.

עבור האג"ח הממשלתיות של ארה"ב, הבנצ'מרק העולמי של שוק החוב, מייג'ור מעריך כי תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים יישארו קרוב לרמה הנוכחית ויחתמו את השנה ברמה של 1.5%. ביום שישי תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב צנחו לרמה של 1.56% ומתקרבות בצעדי ענק לרמת השפל של 1.38%. היום תשואות האג"ח האמריקאיות יורדות ל-1.49%.