נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן תקף אמש (רביעי) את ארגון הצדקה האסלאמי IHH, שהוציא לפועל את משט המרמרה, והאשים אותו בפגיעה בהסכם הפיוס עם ישראל. לדבריו, ההבנות שהושגו והביאו לחידוש היחסים לאחר שש שנים של נתק הן התפתחות טובה עבור הפלסטינים והן מבוססות על אינטרס משותף.

בארוחות ערב מאוחרת שהתקיימה בארמון הנשיאות באנקרה לכבוד שבירת צום הרמדאן, אמר ארדואן כי מארגני המשט לא ביקשו את רשותו לצאת לדרך. בשנת 2010, אז יצאו כלי השיט לכיוון רצועת עזה עד שנעצרו בידי כוח צה"ל, היה ארדואן ראש הממשלה. ביום שני, אז הכריזו ישראל וטורקיה על ההסכם שהושג, טענו ב-IHH כי הוא מהווה הסכמה למצור על הרצועה. "עכשיו יש לנו את הסכמתה של ישראל, כל אספקת הסיוע לעזה תהיה מאושרת עכשיו", הדף הנשיא את הטענות.

לא רק הארגון ביקר את הסכם הפיוס עם ישראל, אלא גם שלוש מפלגות האופוזיציה בפרלמנט הטורקי. מנהיג מפלגת העם הרפובליקאי (CHP) כמאל קיליצ'דראולו תהה בפני ארדואן: "כיצד אתה יכול לחתם על הסכם כזה? האם אתה לצד ארצנו ולצד הצדק או עם החיילים הישראלים שהרגו אזרחים טורקים?". המפלגה הפרו-כורדית (HDP) טענה כי החלק המרכזי בהסכם הוא מכירת הגז הטבעי "של הפלסטינים" לאירופה והמפלגה הלאומנית (MHP) מסרה כי הפיוס עם סותר את הביקורת הנוקבת שהשמיע בעבר ארדואן כלפי פעילותה של ישראל.