חברת אלביט מערכות   הודיעה היום כי היא מקימה חברה חדשה המתבססת על טכנולוגיה שפותחה באלביט מערכות בתחום האנרגיה לתחבורה. החברה החדשה תפתח פתרונות אנרגיה ליישומים אזרחיים בתחום התחבורה.

משקיע אסטרטגי בינלאומי ישקיע 16 מיליון אירו בתמורה ל-20% ממניות החברה החדשה, ויעניק לחברה החדשה זכויות בכמה מהטכנולוגיות שלו בתחום האנרגיה. מטה החברה החדשה יהיה בישראל ועובדי היחידה העסקית העוסקת בתחומי האנרגיה של אלביט מערכות יבשה ותקשו"ב, יועסקו בחברה החדשה.

אלביט לא פרסמה באיזה תחום תעסוק החברה החדשה אולם בשנה שעברה פרסמו סוכנויות הידיעות כי החברה מתכוונת לפעול בתחום הפיתוח של קבלי-על עבור אוטובוסים חשמליים ואולי גם עבור מערכות עצור-סע לרכב פרטי. הטכנולוגיה הזו נחשבת פופולרית במיוחד בסין, שבה גם נמצא הצי הגדול בעולם של אוטובוסים חשמליים, ובענף הרכב העריכו היום כי המשקיע האסטרטגי בחברה הוא אחד מיצרני הרכב הסיניים.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא אלביט מערכות, אמר: "המגוון הטכנולוגי הרב של אלביט מערכות מאפשר לנו, מפעם לפעם, לפתח טכנולוגיות המספקות פתרונות לשוק האזרחי". מכליס הוסיף: "אני צופה שהחברה החדשה תגדל בצורה משמעותית ותפתח פתרונות אנרגיה נוספים בתחום התחבורה".