המפרק הזמני, עו"ד איתן ארז, אינו היחיד שענבל אור הצליחה לקומם. הבוקר (א') הגישו גם 105 מתוך 124 מחברי קבוצת הרכישה של הנכס ברחוב ז'בוטינסקי 104 ברמת-גן תגובה חריפה להודעתה של אור כי היא יכולה לפרוע את כלל נכסיה ואינה מצויה בפשיטת-רגל.

באמצעות עורכי הדין אלון פלס וגל אראל ממשרד י. פלס ושות', טוענים חברי הקבוצה כי אור והמומחה מטעמה העלו טענות מקוממות ביחס לפרויקט, אשר אינן אלא הטעיית בית המשפט.

בתגובת הרוכשים צוין, בין היתר, כי "ענבל אור וקבוצת החברות סומכות התנגדותן על הדוח הכלכלי ועל המסקנה, המופרכת וההזויה כי החברות סולבנטיות וכי יש בידיהן עודף נכסים על התחייבויות בשיעור של 7 מיליון שקל. המומחה לא מהסס ובסיכום הדוח הכלכלי קובע כי הנכס בז'בוטינסקי 104 לבדו אמור להציף לחברת אור סיטי שווי עודף של כ-42 מיליון שקל, דבר אשר לכאורה די בו כדי להצדיק את הסרת איום הפירוק".

ואולם, נטען, "הרוכשים (יחד עם יתר חברי הקבוצה) הם בעליהם החוקיים והבלעדיים של מלוא הזכויות במקרקעין. החברה לא קיימה את התחייבויותיה כלפיהם בהסכמי המכר ובהסכמי הביטול (לא בסמוך לאחר חתימתם ואף לא לאחר מכן) - והחברה מעולם לא היתה זכאית להיות הבעלים של המקרקעין, שלא לומר להירשם כבעלים שלהם".

הרוכשים טוענים כי הלכה למעשה לקבוצת ענבל אור אין שום זכויות במקרקעין מכל מין או סוג שהוא. "גם המומחה מטעמה של הגברת אור לא טוען לזכות כזו אלא רק לזכויות הנשענות כביכול על אותם הסכמי מכר והסכמי ביטול שנחתמו עם הרוכשים", נכתב ומוסבר: "טוען המומחה כי שווי יחידה הוא 800 אלף שקל, ובמכפלה של 116 יחידות ששווי כלל יחידות הדיור הוא 93 מיליון שקל (וליתר דיוק, 92.8 מ' שקל). עוד טוען המומחה כי 19 חברים נותרו בקבוצה, והם משקפים 16.38% מהזכויות ולחברה יתרת הזכויות, בשיעור של 83.62%. ובחישוב פשוט: 92,800,000 שקל כפול 83.62% = 77.6 מ' שקל. אלה הן זכויותיה הנטענות של החברה - אור סיטי נדל"ן.

"מבלי להתייחס לגופם של החישובים שבוצעו על-ידי המומחה - יוסיפו הרוכשים ויסבירו כי תוכנית בניין העיר אשר קיימת בתוקף על המקרקעין כיום (שהיא אגב זו אשר הייתה בתוקף ערב רכישת הקרקע על-ידי המשיבים בשנת 2012) איננה מאפשרת את הפרויקט כפי שזה הוצג על-ידי המומחה. המומחה טוען כי הוא מתבסס על 'פרוטוקול דיון של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברמת-גן', אולם דא עקא שפרוטוקול כאמור מעולם לא נערך ונחתם על-ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברמת-גן".

לטענת הרוכשים, גם בתיאור הפרויקט והמבנה המסחרי מטעים המומחה והחברה את בית המשפט. "אין מבנה מסחרי של 250 מ"ר בחלקה, ואף אין להם זכויות למבנה כאמור בחלקה. הגברת אור, קבוצת החברות והמומחה נמנעים במפגיע מלפרט עובדה בסיסית זו".