הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו פתחה בהליך הפרה נגד ערוץ 10, שבסיומו היא עשויה להטיל עליו קנס של עשרות אלפי שקלים, וזאת בעקבות מערכון מעורר מחלוקת ששודר בתוכנית הסאטירה של אסף הראל.

מדובר בשיר ששודר בתוכנית, המבקר את נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאוגנדה בשבוע שעבר לטקס לציון 40 שנה למבצע אנטבה - שבמהלכו, על-פי מנגינת "האריה ישן הלילה" (The Lion Sleeps Tonight), מושרות ברקע שוב ושוב המילים "כי יוני מת, כי יוני מת". הכוונה היא כמובן לאחיו של ראש הממשלה, יוני נתניהו ז"ל, שנפל במהלך מבצע אוגנדה.

 

נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, התייחס לתלונות הרבות שהגיעו אליו בעניין, וכתב כי "אגף הטלוויזיה קבע כי שידור התוכן מהווה הפרה לכאורה של כללי הרשות השנייה. משמעותה של ההפרה, אם תתקבל: הטלת עיצום כספי בגובה עשרות אלפי שקלים על הזכיינית".

בנוסף, לדבריו, האגף פנה לערוץ 10 והעיר לו על הדברים הבוטים שנאמרו בתוכנית.

לפי רגב, מנהלי ערוץ 10 "קיימו בדיקה פנימית עם הגורמים הרלוונטיים והעירו להם על האמירות הבוטות ועל הצורך למתן אותן".

בתגובת ערוץ 10 שהועברה לרשות השנייה נכתב כי "בתוכנית לא הייתה שום כוונה לפגוע בזכרו של יוני נתניהו ז"ל, ואף לא בחיילי צה"ל ובמי שהקריבו חייהם למען מדינת ישראל. אנו מביעים התנצלות עמוקה בפני הצופים שהבינו באופן שונה את התוכנית".

אמש (ב') התייחס גם הראל עצמו בתוכניתו לסרטון, שזכה עד כה לכ-70 אלף צפיות בעמוד הפייסבוק של התוכנית. "לצערנו, צופים רבים חשבו שהמערכון לעג ליוני נתניהו ז"ל וביזה את כבוד המת. זו ממש לא הייתה הכוונה. המערכון היה מופנה כלפי אחיו, ראש הממשלה, והנסיעה הבזבזנית שלו לאפריקה במרכזה עמד הטקס המגוחך לציון מבצע אנטבה. יוני נתניהו, כמו כל חללי צה"ל, זכאי לכל ההוקרה והתודות שחברה יכולה לחלוק למי שהקריב את חייו עבורה".

"בעיניי", הוסיף הראל, "טוב שתוכנית סאטירה תעסוק בחומרים החורגים מגבולות הטעם הטוב ותגרום לאנשים לזוז באי-נחת בכיסא. אנחנו מתנצלים אם מישהו נפגע או לא הבין את מה שניסינו להגיד, ומצרים על גורמים שהבינו מה שיניסינו להגיד ובכל זאת החליטו לעשות רעש כדי לגרוף הון פוליטי או לייקים בפייסבוק".